perry skrev: Typ alla låtar med detta band:
Perry, du är den nya gudfadern, utan att vara den nya gudfadern! Vem kan glömma klassiker som "time to burn" eller "unknown road"??
Johan, he he, ja man kan kanske se symboliken i bilden. En annan gudfader med något mjukare framtoning har droppat in på den gamla.
De där tonerna sitter inetsade i pojkrumsväggarna!
Faktum är att bandet i allra högsta grad levde tills bara för ett par veckor sedan, då frontmannen Jim beslöt sig för att hoppa av. Men 20 år av kvalificerad surfpunk är inte illa!
'Jon and the Nightriders' om ni vill ha BRA instrumental gitarrbaserad surfmusik med reverb, vibrator etc.
Hittade bara en låt på tuben:
Men stöter ni på den skivan, köp direkt!
sverre skrev: Det som är väldigt bra med instrumentell musik är att man då kan sjunga själv till.
Du som låter på denna låt? hehe Latinosurf med Los Coronas.
Glädjebåten - kungen av bahamas. Nåt band från Orsa som spelat in den...tyvärr finns inte låten att tillgå nånstans förutom från min polares CD men ska försöka luska fram den
sverre skrev: Den här är grym innan man ska ge sig ut i storvågssurf.
Inte illa men ngt slö låt, iaf om man ska ge sig ut i stora vågor. Häftig orgel eller e det ett halvt liggande dragspel???
Denna e det mer fart i och dessutom oxå damer men fortfarande i samma anda:
Esta, din var INTE bra! Vad konstiga kläder dom hade, och vad gjorde fågeln där!!?
Fan, spåra in ur från trådens spår nu!!
Din anmärkning på min låt tycker jag är viktigt att jag får försvara mig mot. Det är nämligen så att man kan tycka att det ligger något i din anmärkning om att den var för lugn. MEN i storvågssurf har man redan adrenalin på maxnivå, det är väldigt viktigt att vara lugn i stora vågor, ha en lugn andning, så man klarar av att vara under vattnet en lång period.
Det är paradoxen i stora vågor!
BOS explaining its choises since they first started to enter the swedish surfscene in 2007
sverre skrev: Esta, din var INTE bra! Vad konstiga kläder dom hade, och vad gjorde fågeln där!!?
Din anmärkning på min låt tycker jag är viktigt att jag får försvara mig mot. Det är nämligen så att man kan tycka att det ligger något i din anmärkning om att den var för lugn. MEN i storvågssurf har man redan adrenalin på maxnivå, det är väldigt viktigt att vara lugn i stora vågor, ha en lugn andning, så man klarar av att vara under vattnet en lång period.
BOS explaining its choises since they first started to enter the swedish surfscene in 2007
Haha, inte behöver du försvara dig. Ich verstehe. Finns lugn musik som man kan få mkt energi från, Massive Attack t ex...
Nu ska jag göra annat.
Ride on!
Esta skrev: sverre skrev: Esta, din var INTE bra! Vad konstiga kläder dom hade, och vad gjorde fågeln där!!?
Haha, inte behöver du försvara dig. Ich verstehe. Finns lugn musik som man kan få mkt energi från, Massive Attack t ex...
Nu ska jag göra annat.
Ride on!
Inte för DIG amigo!! Men för andra här inne under surfsveriges himmel.
Okey, ska försöka hålla mig till ämnet... hmm svårt!
Instrumental surf, exotica, agent, psycho, voodoo... m a o inget för folk med normala hjärnor... haha
The Tiki Tones
Messer Chups
Fasiken, finns hur mkt skumt som helst men ska bespara er resten...
Jag tycker surflåtar växlar lite med humöret & vad som är årets nyheter. Men oavsett låt så är det är måste att dom är peppande!
Detta tycker jag är bra kandidater för den kommande surfsäsongen: