|
#70703 |
Tälja bräda av bark 15 år, 7 månader sen |
Stoke: 2 |
|
Vill göra min egen bräda och har bestämt mig för att ta till vara på naturens eget råmaterial, nämligen bark.
Någon som har erfarenheter av detta som de vill dela med sig av?
|
|
|
|
|
#70710 |
Svar: Tälja bräda av bark 15 år, 7 månader sen |
Stoke: 0 |
Obie
|
Bara gört!! funkar nog om du är lika stor som en smurf.. 
|
|
|
|
|
#70714 |
Stoke: -302 |
|
Ta Tallbark
Om du sätter ihop flera barkbitar så ska det nog gå och få till det. Du kommer säkert på hur.
|
|
|
|
|
#70716 |
Stoke: 6 |
|
Rocky skrev:
Vill göra min egen bräda och har bestämt mig för att ta till vara på naturens eget råmaterial, nämligen bark.
Någon som har erfarenheter av detta som de vill dela med sig av?
kan inte du berätta lite hur du tänk göra ? nått vet du misstänker jag...
|
|
|
|
|
#70717 |
|
Obie skrev:
Bara gört!! funkar nog om du är lika stor som en smurf..
Tre äpplen höga alltså. 
|
|
|
|
|
#70719 |
|
Kan man inte ta en massa sågspån och blanda det rikligt med limm? Sen är det väl bara att blästra och slipa fram en raket?
Brukar dom inte göra grejjer av gamla konservburkar i Indien? Borde gå att göra en bräda av två ton gamla Bullens Pilsnerkorv. Jag vet i alla fall att jag inte ska gå ut med sopsorteringen i fortsättningen. Om det är någon som har erfarenhet från indiska metalhantverk kan ni väl skicka info till mig.
Även hört att man i Afrika samlar kobajs och bygger hus. Kan man råna en kohage och sedan forma en bajsbräda som man sedan bränner eller torkar? Går det att använda min egen mulltoa? Hört att det finns folk som jobbar med sophantering här på forumet så jag är tacksam för all info om hur jag ska gå vidare.
|
|
|
|
|
#70721 |
asr
|
Revisorn skrev:
Kan man inte ta en massa sågspån och blanda det rikligt med limm? Sen är det väl bara att blästra och slipa fram en raket?
Brukar dom inte göra grejjer av gamla konservburkar i Indien? Borde gå att göra en bräda av två ton gamla Bullens Pilsnerkorv. Jag vet i alla fall att jag inte ska gå ut med sopsorteringen i fortsättningen. Om det är någon som har erfarenhet från indiska metalhantverk kan ni väl skicka info till mig.
Även hört att man i Afrika samlar kobajs och bygger hus. Kan man råna en kohage och sedan forma en bajsbräda som man sedan bränner eller torkar? Går det att använda min egen mulltoa? Hört att det finns folk som jobbar med sophantering här på forumet så jag är tacksam för all info om hur jag ska gå vidare.
Hahahaaa
|
|
|
|
|
#70729 |
|
|
|
|
|
#70976 |
Stoke: 143 |
|
Tja,,,,Whattafucking inte för,,,,  Kan man pressa ihop spån till skivor,pellets,bricketter, så,,,,,Kanske du har nått på G här, Bark är ju det billigaste spillet från sågen,,,mycket billigare än flis,spån,kutterspån osv, osv,,
Om, man pressar ihop en djävla massa bark, in dränkta i samma lim som, man andvänder till spånskivor,så,,,så,,,,Ja, waffö inte  Jag, ska ta och kontakta min Ingengörs kompis som jobbar på mitt gamla jobb på Sågen i Bygdsiljum. Därmed basta,,,,
|
|
|
|
|
#70977 |
Stoke: -234 |
|
Jag tycker att man ska bygga tåliga brädor helt solida i PVC plast!!
Va fan, man kan väl äta lite mer ekologisk sparris istället som kompensation till miljön..
för övrigt tycker jag att Stockholm borde bombas, hej.
|
|
|
|
|
#70978 |
|
TJA,,,Du har en viss poäng där Sverre,,,,  Den, om Fjollträsk, hä,hä,hä  hehehehehehe
|
|
|
|
|
#70996 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
sverre skrev:
Jag tycker att man ska bygga tåliga brädor helt solida i PVC plast!!
Va fan, man kan väl äta lite mer ekologisk sparris istället som kompensation till miljön..
för övrigt tycker jag att Stockholm borde bombas, hej.
ja delenda 08
|
|
|
|
|
#70999 |
|
JA, Ja, ja,,,,,Hahahaha , Vem hatar inte 08,,,,JA, förhelvete dom, Surfare jag träffat på, hatar också 08:erna.
Och, då har många av dom varit från Esockholmo,,,  Konstigt,,, VAAA,,,  Men, nu, vare det här med barkbräda,,,,DET är det denna tråd handlar om,,,,,  OKIDOKI,,,,,,
När, jag jobba på sågen i Bygdsiljum så va jag tvunget att skotta i en massa olika "spill" högar,,,,,
Och, dom som bestod av bark,,Va dom som va lättast att skotta,,,,  Och, därmed basta,,,,
Jag, tror att bark bräder är framtiden,,,,"kanske" om 15år typ,,,,  Det, är för tidig nu,,,,, 
|
|
|
|
|
#71003 |
|
Göteborg-Jävla massa djungeldricka och dansband. Behöver jag säga mer?
Sen vill jag bara gratulera Stockholm till de otroligt bra bryten.
|
|
|
|
|