burken skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
burken skrev:
för det priset kan man ju köpa en hel ö där det dessutom går att surfa regelbundet också och utan onödiga crowds så fort det blåser upp till midjevågor! typ denna, www.badocislandresort.com/ 
Eller så kan man köpa 1739st tält för det priset och ha surftältläger tillsammans på Torö. Fler sovplatser enligt mitt förslag än vad det där huset erbjuder för samma summa.

herregud du elin det blir mycket folk på en o samma plats det! stod det vad det såldes för? missade det.. jag tänkte att det kanske var rätt mycket billigare än huset på torö efterssom det ligger på filippinerna. ingen disrespect till kära torö men jag har en känsla att surfet även e bättre på alla plan därnere:)
Jag utgick från Toröpriset. Ja mycket folk skulle det bli som trängs i vågorna.
Jag har inte kollat upp priset på den dära ön som du föreslog. Fast om det är i Fillippinerna så är risken för översvämningar rätt så stor och detta innebär ju även att vågorna är stora där samt det blåser mycket där vissa månader. Flygbiljetten dit tar lång tid samt e dyr jämfört med resekostnad och resetid till Torö. Fillipinos är dock mycket gästvänliga speciellt till rika svennebananer.
Hmm....Vad e bäst? Att ta vara på Sveriges landskap eller att hänga alt. surfa där borta på andra sidan ?