Facebook data

1
Resa med bräda i Australien
#7162 Resa med bräda i Australien 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Orreborre
graphgraph

Hej är det någon som vet hur det är att resa med buss i australien och hur glada busschaffisarna e till att man har med sig bräda. Skall ta mig från Cairns till Mellbourne. Funderar på ett sånt där busspass som finns. Eller finns det bättre sätt att resa förutom att köpa bil vilket är uteslutet för min del.
Chip!

Logga in för att svara
#7180 Svar: Resa med bräda i Australien 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Tycker du ska tänka igenom det en gång till, det är verkligen sjukt mkt smidigare att ha bil för att ta sig till surfet. Skulle dock tro att du kan få med brädan på bussen om den inte är bredare än bussen, förutsatt att det finns plats överhuvudtaget. Har för mig att brädorna packades typ sist så om det var fullt kom de inte med men jag minns inte, kan ha varit något annat land oxå.

Logga in för att svara
#7183 Svar: Resa med bräda i Australien 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

wissan
graphgraph

tror det kostar typ 15 dollars varje resa...sen är det kanske lite svårt att få bussen att stanna när man ser ett soft ställe iom att man måste bestämma vart man ska hoppa av när man bokar resan...alltså mkt smidigare m bil...lycka till

Logga in för att svara
#7186 Svar: Resa med bräda i Australien 18 år, 4 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Tja, håller med de tidigare. Var själv helt grön på surfingen när jag var där och jag gjorde då buss och flygalternativet. Inga problem att få med brädan på bussen, de är ju himla vanda vid det där men som de skrivit tidigare kan det kosta en slant. Har själv för mig det kunde vara ca 10 dollar för brädan om man har otur. Ca 50-60kr. Inga problem på de lokala bussarna annars. Men de tog ofta betalt på de "rese bussarna" eller vad man skall kalla dem, de som går längs ostkusten...

Logga in för att svara
#7204 Svar: Resa med bräda i Australien 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Orreborre
graphgraph

Tack för alla svar. Men har inga slantar till att köpa bil tror jag om det inte är sjukt billigt. Men är det nån som har andra resetips hur man tar sig nerför östkusten med brädan.

Logga in för att svara
#7219 Svar: Resa med bräda i Australien 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Orreborre
graphgraph

Jag flyger ner Quantas och min rese byrå sa att det va dyrt o ta med sig brädan nån som har någon erfarenhet av quantas och deras priser vad det gäller brädor

Logga in för att svara
#7274 Svar: Resa med bräda i Australien 18 år, 4 månader sen  

tuberider_

Gratis

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!