Facebook data

1
Surf portugal
#7178 Surf portugal 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

janiv
graphgraph

Tjena,

Drar till södra Portugal i början på april. Någon som har bra tips på boende/surfcamp?
Jag har kollat med xtravel men de vägrar komma med info.

/Jani

Logga in för att svara
#7184 Svar: Surf portugal 18 år, 4 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Hej,
Har bara varit i Ericeira så jag kan inte södra portugal. Men av mina erfarenheter kan jag säga att boende ofta är relativt dyrt. Jag skulle rekomendera att du bor i tält. Campingplatserna i Ericeiraområdet var av bra standard och nära bryten. Kostade ca 80kr natten för ett tält oberoende av hur många man är. Boende i Hotel ligger runt 200kr/natten och hostel finns inte i så stor utsträckning. Nu vet jag ju inte hur det är i södra delarna... men det är vad jag erfarit.
Lycka till

Logga in för att svara
#7199 Svar: Surf portugal 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

janiv
graphgraph

hehe nja tror inte min flickvän vill bo i tält, men tack för tipset iaf. Jag skulle kunna tänka mig bo i ett surf hus med andra surfare eller liknande.

Logga in för att svara
#7268 Svar: Surf portugal 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Goodstuff
graphgraph

Har själv tänkt mig en sådan resa. Har du hittat någon bra resa? Med vilka flyger du och vart?

Logga in för att svara
#7286 Svar: Surf portugal 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

Fartboy
graphgraph

Har lite bilder från S portugal på min sida. kolla in dom. tror alla på min sida är tagna
runt Sagres. å de e dit du skall enligt mig..... vi bodde på hotell och hade hyrbil, PERFEKT!
Hotellet kostade runt 40 euro per natt. från Sagres har du nästan gångavstånd till 3 beacher....
Har du bil får du nåra till. Sagres DUDE, go there! (sök dig ut till västkusten)........

Logga in för att svara
#7304 Svar: Surf portugal 18 år, 4 månader sen Stoke: 16

pehrson
graphgraph

Var i Sagres över jul o nyår. Var fullt på varenda boende så vi frågade en bartender o fick napp.
Fick bo i en lägenhet han hade för 10 euro/natt så fråga runt lite!

Ett bra camp är Freeride surfcamp.

Sen ligger surfspotsen på rad på båda kusterna, dock inte så många pointar tyvärr.
Bil är ett måste.

Lycka till!!!

Logga in för att svara
#7316 Svar: Surf portugal 18 år, 4 månader sen  

Jani

Låter bra, jag flyger ner till Faro. Bokade via SAS på mina eurobonus poäng. Det kostar 500 kr att ta med brädan om man föranmäler vilket är ok tycker jag. Kollade på luftgrop.nu där kostar en biljett med TAP runt 4000 vid samma period.

Jag kollar in Sagres...

/Jani

Logga in för att svara
#7335 Svar: Surf portugal 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Teun
graphgraph

En kompis och jag åker till Algarve snart. Hade tänkt bo i Lagos men undrar hur läget är i Sagres. Är det lätt att få boende på något guesthouse liknande? Endaste jag har hittat hittills har varit olika surfcamps men de verkar lite väl dyra.

Logga in för att svara
#7338 Svar: Surf portugal 18 år, 3 månader sen  

bilar..

jag och min kompis drar till portu med bil den 1 april senast och börjar i norra delen och förflyttar oss sakta neråt under sommaren.. bo självfallet i tällt så vi har råd att stanna så länge som möjligt.. tanken är att vara borta i 3 till 4 månader.. ska bli ganska skönt.. mohahahahaha!

Logga in för att svara
#7379 Svar: Surf portugal 18 år, 3 månader sen Stoke: 16

pehrson
graphgraph

Teun: Det finns GuestHouse och folk som hur ut rum och lägenheter runt om i hela Sagres. Ska nog inte va några problem. Kolla turistinformationen.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!