|
#7189 |
Surf in da snow!! 18 år, 4 månader sen |
Stoke: 10 |
|
Jag å några polare har funderat på hur det är att surfa i riiktigt fin puder??? jag menar, har man lite speed och fenor så måste det ju fungera ganska bra? har man också en vågliknande vall för att hålla pumprörelsen igång kan det ju vara sjuuuuukt kul?
Måste ha varit någon som har testat detta (?!) annars ska ja fan va den första 
Har iofs sätt det i jackass men det var inte jätteseriöst kändes det som..
fred
|
|
|
|
|
#7192 |
Svar: Surf in da snow!! 18 år, 4 månader sen |
Stoke: 1 |
Johan
|
Som sann norrlänning har jag givetvis testat detta. Det är sjuukt kul, enda nackdelen är att man tappade lite känsla pga skorna. Men nu när jag har ett par übersweeta 7mm booties skall det nog gå bra.
Har en polare som brukar köra i slänten nedanför tott med jämna mellanrum.
Go for it Porra!
|
|
|
|
|
#7200 |
|
grymt att höra stoket  är det is är det bara ut å kötta i snön liksom..
hur gick de me svänga och liknande? måste ha blivit lite halt eller? shit va taggad ja blev helt plötsligt! nu är det ju för fan snö här i sthlm också kom ja på... eftermiddags session haha..
peace
|
|
|
|
|
#7201 |
Johan
|
Med skorna var det hyfsat halt.. Men med booties o kallvax borde det gå finfint! Det är ju bra om det är en lite halvbrant backe också, men inte för brant och inte för flack. En svenssonbacke helt enkelt. Svänger gör man ju precis som vanligt.
Jag blev också stokad nu, vi har duktigt med snö + att det snöar nu.. Försten ut fixar fotobevis! 
|
|
|
|
|
#7203 |
|
hehe ja de e sant.. snackade precis me polarn å han va råstokad han me! ska kolla runt lite backar så får man se om man hittar ngt fint.. vill ju nästan ha en vall att spraya på om du förstår va ja menar..
foton säger ja bara 
|
|
|
|
|
#7209 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Bodyboardade i torr djupsnö i Tantolunden för några år sen efter ett ovanligt bra Stockholmsdump.
Sjukt kul! Ska se om jag kan gräva fram lite bilder... kommer inte ihåg om jag hade kamera med mig, men det är helt klart värt en koll i arkiven.
|
|
|
|
|
#7210 |
Stoke: 0 |
Remo
|
Tror jackass gjort det fast då var det iofs inte puder...
|
|
|
|
|
#7211 |
|
grymt petter.. ska dra å kolla där strax.. bor i hornstull så nära till "surfet"  vore kul att se lite bilder!
mm också sätt i jackass... de körde såklart i boardies de jävlarna... får man miljoner för ett sånt avsnitt så varför inte iofs...
|
|
|
|
|
#7212 |
Johan
|
dessutom hade ju jackass inga fenor heller...
|
|
|
|
|
#7223 |
Redax
Chefredaktör
|
porra skrev:
grymt petter.. ska dra å kolla där strax.. bor i hornstull så nära till "surfet" vore kul att se lite bilder!
mm också sätt i jackass... de körde såklart i boardies de jävlarna... får man miljoner för ett sånt avsnitt så varför inte iofs...
Ah, en granne i Hornstull.. kul! Surfet hittar du borta vid frisbee golf-berget. En brant nära kolonilotterna. Kanske 40 graders lutning. Det fina i kråksången är att bodyboarden svänger precis som i vattnet om snön är tillräckligt djup. Även Långholmen har en del udda breaks bland bergen. Annars är ju Fiskartorpet en jävligt underskattad backe när det regnar puder. Se bara till att vara först dit om det dumpar. Sen kan man stövla in på after ski/surf på nått Östermalmshak i närheten och ta en pilsner med högfärden. Det du!
|
|
|
|
|
#7235 |
|
fan du har vart med ett tag hör man.. trodde först du tänkte på backen som går ner från tunnelbanan du vet?! kansek är för dålig lutning. ska dit å kolla strax men tror nog att de behövs en omgång snö till innan det är tillräkligt..
|
|
|
|
|
#7237 |
Johan
|
Rapport från lite snowsurf så här på kvällskvisten
Bild 1: Urlastning i -15
|
|
|
|
|
#7238 |
Johan
|
|
|
|
|
#7239 |
Johan
|
testar igen:
Bild 1: Urlastning i -15, Cornelia är superstoked!

|
|
|
|
|
#7241 |
|
har du inga mer "action" aktiga bilder? 
skönt me stoke men vars fan e surfet!
|
|
|
|
|
#7242 |
Johan
|
Bild 2: Före wipeout med en lätt tvivelaktig stil...

|
|
|
|
|
#7243 |
Johan
|
Lugn bara lugn Porra, var tvungen att fixa lite annat
Bild 3: wipeout

|
|
|
|
|
#7244 |
Johan
|
Bild 4: Success!

|
|
|
|
|
#7245 |
Johan
|
Cornelia (8 år) rippar..

|
|
|
|
|
#7246 |
Johan
|
Sjuuuuukt nöjd efteråt! Kommer bli fler gånger, nästa gång i dagsljus kanske?

|
|
|
|
|
#7247 |
Stoke: 28 |
|
Träffade några svennisar på planet hem från Lanzarote - de sa att de provat och det var riktigt lyckat! De nämnde att det fanns bilder på det i Åre Tidningen eller så. Nån som sett den?
|
|
|
|
|
#7249 |
Johan
|
Gazzer skrev:
Träffade några svennisar på planet hem från Lanzarote - de sa att de provat och det var riktigt lyckat! De nämnde att det fanns bilder på det i Åre Tidningen eller så. Nån som sett den?
Kanske det var Emil? Sa dom vad dom hette?
|
|
|
|
|
#7257 |
|
grymt.. körde ni utan fenor.. va o reka en backe idag som har grym potential med bankad vägg och bra lutning in till den.
|
|
|
|
|
#7258 |
Johan
|
Med fenor. Skulle dock inte varit fel med typ en deci mer snö. Men kul var det! 
|
|
|
|
|
#7263 |
Stoke: 68 |
|
You're fucken crazy mate!!!
I'll just have more frigin dings to fix on your old ragare..shouldn't you be doing this instead 
|
|
|
|
|
#7270 |
Redax
Chefredaktör
|
Gryyyyyymt Cornelia!
Där har vi en framtida Layne Beachley alltså! 
|
|
|
|
|
#7276 |
Stoke: -44 |
|
Typiskt petter att va den första att BODYBÅÅÅRDA i snö......have some dignity son!
Haha, nä jag ska fan inte säga något för jag har inte tagit min feta rump ner till stranden än. Det är lite kyligt och så är det 10+ varje dag. Inte fel om det inte bara funnits beach breaks här.....hoppas du har det gott annars och att du inte är uppe och nätsurfar allt för länge på kvällen!
Peace
|
|
|
|
|
#7285 |
|
coolt johan! fick du någon fart till att spraya lite eller var det "rakt fram" i stort sätt som gällde?
snaken, sessionen närmar sig! tagg mer snö!
|
|
|
|
|
#7287 |
Johan
|
Nja, spray o spray.. Om man räknar det ögonblicket alldeles innan jag tappade kontrollen, lutade mig bakåt och tryckte till brädan och drog en duktig wipeout, DÅ kan man väl säga att jag sprayade.
Det gick ju o svänga, men eftersom det var rätt flygigt puder fick man inget riktig motstånd för att kunna köra på rail eller trycka till svängarna ordentligt.
Dock riktigt jäkla kul. Så finns det snö i estocolmo, go for it!
|
|
|
|
|
#7290 |
|
Jag vaxa brädan och skruva på carben fins setupen igår kväll. hade en tidig session imorse på norrort secret.
midjehögt puder och glimmrande condition. Men vid 9 tiden kom det ett gäng kooks med skolfröknar och keffa hela takeoffen:evil: . vissa grommets visar ingen respekt.
soul snowsurfer / Snaken
|
|
|
|
|
#7299 |
|
hade varit brevid din sida kl 5 och rekat våra guldkorn men jobbet kallade tyvärr.. fick du soluppgången snakie?
johan, okej. Så du tror på lite tyngre puder om det ska fungera riktigt bra eller?
|
|
|
|
|
#7300 |
Johan
|
Ja, eller iaf MER puder. Här var det typ 2 deci på en pistad grund. Borde nog vara runt 3-4 deci om det ska va super.
|
|
|
|
|
#7301 |
|
Det är ju en jävligt clean bild i ÅreMagasinet när ngn matar bräda, men den ser nästan ´FÖR perfekt ut så jag undrar om dom inte arrat den, att han egentligen är stillastående. Kommer fan inte ihåg vem det var men jag tror inte det var Emil, om du menar "Hansson"Emil?
|
|
|
|
|
#7305 |
Johan
|
Japp, samma Emil Limpan. Är det i magasin Åre och inte Åre idag bilden är i? Cleant!
|
|
|
|
|
#7310 |
|
ja okej jag förstår johan.. vars i norrrland bor du? dvs hur mkt snö har kommit so far?
fatta om man får rullning på det här... surfbrädan kommer bli en självklar pryl att ha me på fjällresan! 1 m puder, sjyst lutning och ett åk på 3 kilometer med diverse vallar och kullar att spraya/pumpa på.. shit va cooolt!
|
|
|
|
|
#7320 |
Johan
|
Porra: Jag bor i Östersund, dvs smack down i mitten av alla fjäll. Vi har väl en 3-4 deci snö här, men det kommer nog mer.. I åre börjar det bli sjukt mycket snö.
|
|
|
|
|
#7333 |
Svar: Surf in da snow!! 18 år, 3 månader sen |
|
porra
|
ok ja du e ju perfekt belägen för denna sorts surf om man säger så... ta kabinen upp å hitta sig en skön offpist repa på andra sidan berget i en 6:5a med huva, booties å handskar.. fan va roligt att stå där fullt vintersurfutrustad bland alla bräd och skidåkare... undra vafan de skulle tänka..
snaken e ute å prövar nu.. imorn smäll de
peace
|
|
|
|
|
#7412 |
|
E ni inte kloka? Det är ju hur lätt som helst att identifiera ert spot från bilderna.
Skicka aldrig in bilder med tydliga kännetecken igen. Snaret har ni Erik G och Save Mölle smygande runt knuten och hela grejen blir överbefolkad av killar med för lite snövett osv....
Så här ska det se ut! Ingen möjlighet att spåra!
|
|
|
|
|
#7413 |
|
Johan! Jag glömde bilden!
Så här skall en surfbild vara. Ingen kan se var den är tagen!
Puss och kramsnö

|
|
|
|
|
#7415 |
Johan
|
olmar skrev:
Johan! Jag glömde bilden!
Så här skall en surfbild vara. Ingen kan se var den är tagen!
Puss och kramsnö
hahaha
|
|
|
|
|
#7427 |
Johan
|
Porra: Skulle inte du ut idag? Har inte snakie nåra bilder?
|
|
|
|
|
#7431 |
Max
|
Var i åre nyligen och fick "åre magazine" där i finns det en väldigt fin bild som jag ska lägga upp när jag får igång min skanner! förövrigt funkar bodyboard väldigt bra i lös snö bredden gör att den "flyter" bra.
|
|
|
|
|
#7460 |
|
jo han var ute å prövade men vår naivitet var större än möjligheten just nu tyvärr... för lite snö här nere så fenorna går i stårt sätt i marken.. får vänta tills nästa ordentliga snöfall..
max, ja vore cool att se.. mkt prat om denna bild..
jag tror som sagt stenhårt på denna ide... ska se till att det bli nicea foton nästa snöfall.. det lovar jag!
|
|
|
|
|
#7493 |
|
Ingarös backyard leverar alltid , oavsett årstid, hehe!!
|
|
|
|
|
#7502 |
Stoke: 5 |
|
hade varit ganska kul å visa en australiensare detta eller nån från hawaii
sverige hade fått idiotstämpel 
keep it up, kanske ska ragga upp nån polare å försöka få lite glid i helgen om snön ligger kvar
|
|
|
|
|
#7509 |
|
limpan, va gör man inte för en skön bild.. blåskattar och en skön förkylning men vafan, de e bara att kötta! 
|
|
|
|
|
#7528 |
|
MistaRippa
|
Så här tror jag:
I riktig kall å lätt djupsnö kommer stor del av brädan hela tiden att vara under snöytan till skillnad från då man planar på vatten. När man kantställer ordentligt i djup puder har man alltså snö under hela brädan om ni förstår hur jag menar, vilket ger det grepp man är ute efter. Fenorna bromsar bara i snö. Det kommer aldrig att gå att få samma "grepp" som i vatten eftersom densiteten i pudersnö är klart lägre. Därmed kommer svängarna bli stoooooora, lååååånga och det kommer att gå snabbt.
Vill lägga till saken att alla ni som set utvecklingen på puderskidor senaste åren vet vad jag menar.
De nya feta skidorna som är avsedda enbart för puder har inverterad skärning dvs fetare på mitten än fram och bak. Dessutom, hör och häpna, INVERTERAT spann. För er som inte vet vad spann är så är det skidans motsats till rocker. Detta för att toppen på skidan alltid skall sticka upp ur pudret, samt att skidan ska "vilja upp" av sig själv. Klart Surf-inspirerat!
´Detta är på G även inom snowboard.
|
|
|
|
|
#7692 |
Tina
|
Blir glad att Cornelia rippar järnet !
Gärdetmassivet shreda jag för ett gäng år sedan, mycket roligt.
Rekommenderas !
|
|
|
|
|
#7697 |
|
vars e snön? 50 cm till å ja e nöjd... ska de ta sån jävulsk tid`?
|
|
|
|
|
#7698 |
Johan
|
|
|