Feddan skrev: jocke skrev: 53st har nu tittat,,,, Ingen har vågat komma med nån komentar till Rammsteins nya musikvideo Hahahahhaahha fucking possys
Har redan sett den. Lets just say that it ends in a sticky kind of way... JA,ja,jaha,ja,ja, nu våga du skriva,,,efter 133 tittar, samt att. Nu har, Sverre och Adamski har gått i brächen,,,
jocke skrev: Feddan skrev: jocke skrev: 53st har nu tittat,,,, Ingen har vågat komma med nån komentar till Rammsteins nya musikvideo Hahahahhaahha fucking possys
Har redan sett den. Lets just say that it ends in a sticky kind of way... JA,ja,jaha,ja,ja, nu våga du skriva,,,efter 133 tittar, samt att. Nu har, Sverre och Adamski har gått i brächen,,,
Efter 133 tittar??? Vad ska jag säga?? Jag har ett liv att sköta oxå
Feddan skrev: jocke skrev: Feddan skrev: jocke skrev: 53st har nu tittat,,,, Ingen har vågat komma med nån komentar till Rammsteins nya musikvideo Hahahahhaahha fucking possys
Efter 133 tittar??? Vad ska jag säga?? Jag har ett liv att sköta oxå Grattis,,,för det har inte jag,,,,
viktigt att man lyssnar till den subtila rytmen i bakgrunden i inledningen av låten sen 1min 24 sek in då blir den mer påtaglig. Inte särskilt speciell i sig, men i samklang till Cornelis röst blir det musikalisk poesi!
Texten ger också ett påtagligt budskap till rytmens inbyggda mening, Djup, melankolÃ, förståelse men utan ursäkter och " tycka synd om " attityd. Utan beklagan, bara fakta samt Cornelius karaktäristiska sätt " att möta allvaret och tragedin med skratt och full i fan attityd, möta det tunga med det lätta.
Aldrig finns det något fördömmande i hans texter,
en hora är en hora inget mer med det, en knarkare en knarkare,
viktigt att man lyssnar till den subtila rytmen i bakgrunden i inledningen av låten sen 1min 24 sek in då blir den mer påtaglig. Inte särskilt speciell i sig, men i samklang till Cornelis röst blir det musikalisk poesi!
Texten ger också ett påtagligt budskap till rytmens inbyggda mening, Djup, melankolÃ, förståelse men utan ursäkter och " tycka synd om " attityd. Utan beklagan, bara fakta samt Cornelius karaktäristiska sätt " att möta allvaret och tragedin med skratt och full i fan attityd, möta det tunga med det lätta.
Aldrig finns det något fördömmande i hans texter,
en hora är en hora inget mer med det, en knarkare en knarkare,
Utdrag ur texten:
" Jag offrar mina skor för det gröna ljuset "
" .. Å alla telefoner börja ringa!
Och våran kommisarie skrek i vredesmod, vi vill ha glada budskap eller iNGA! "
" Hej bröder lyssna nu till min historia,
en gång var jag en vacker prins, min faders stolthet och min moders gloria "
" En vacker dag emellertid tog jag min första sil då öppnades mina ögon och jag skåda,
bland alla stackars jävlarna som åker i samma fel, och bor och äter i en låda "
" ... och köpte sig en fylla
och bytte bort mitt vackra slott mot amfetamin som jag hade i små kapslar på en hylla "
" det sista som jag bytte bort det var min vackra röst, för fagra Eva
hon bad mig att vila bland två kvinnobröst, o jag var trött jag ville inte leva "
" Å fyra ljuva änglar tog hjärtat ur hans kropp och lade det i en plastpåse med hans spruta
o sedan steg dom sakta mot himlen upp, o nu e klockan mycket, dags att sluta "
" här slutade brevet, inte ett öga tort
å kommisarien röt
Nå för satan!
släpp ut den fan ur cellen o se till att han kommer bort
så där låg snart vår knarkare på gatan "
I ett par meningar lyckas MÄSTER Cornelis i en enkel yta säga oerhört djupa insikter om tillvarons natur.
Att ett gott syfte inte alltid leder till ett gott resultat. Att gott och ont inte är enkelt åtskillda. ETC ETC ETC