Facebook data

1
Samlar surfnyheter - tips på källor tack
#72766 Samlar surfnyheter - tips på källor tack 15 år, 7 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Håller på att samla ihop surfrelaterade nyheter på surfing.collected.at där man sedan kan få ut nyheterna som RSS. Lagt in några källor redan.

Posta gärna tips på sajter med surfnyheter!

Logga in för att svara
#72770 Svar: Samlar surfnyheter - tips på källor tack 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Vilka målgrupper för läsare vänder sig du dig på sidan?
Vad är syftet med din sida?

Detta vill jag har reda på för att kunna eventuellt bidra med tips på källor.

Logga in för att svara
#72772 Svar: Samlar surfnyheter - tips på källor tack 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Vilka målgrupper för läsare vänder sig du TILL på sidan?
Vad är syftet med din sida?

Detta vill jag har reda på för att kunna eventuellt bidra med tips på källor.

Logga in för att svara
#72774 Svar: Samlar surfnyheter - tips på källor tack 15 år, 7 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Oj, målgrupp och syfte

Målgruppen är väl ganska självklar trodde jag. Surfare som vill ha kolla på vad som händer på "surfscenen", dvs nyheter, bloggar, företagen (nyheter och bloggar), surfare (företrädesvis kända), events etc. Nu har jag bara lagt upp källor på engelska. Man skulle kunna tänka sig en variant på tex surfsverige.collected.at som samlar svenska surfnyheter

Syftet är att man enkelt ska kunna övervaka vad som händer på "surfscenen". Allt är samlat och man behöver inte leta upp källorna själv och lägga till dem en-och-en i sin RSS-läsare

Logga in för att svara
#72789 Svar: Samlar surfnyheter - tips på källor tack 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Här har du en nyhet:

Idag blåste det, lite. tackar hej!

Logga in för att svara
#72795 Svar: Samlar surfnyheter - tips på källor tack 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Galveston vart vill du ha tipsen? Här eller på din sida?

Logga in för att svara
#72798 Svar: Samlar surfnyheter - tips på källor tack 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Galveston skrev:
Oj, målgrupp och syfte

Man skulle kunna tänka sig en variant på tex surfsverige.collected.at som samlar svenska surfnyheter

Syftet är att man enkelt ska kunna övervaka vad som händer på "surfscenen". Allt är samlat och man behöver inte leta upp källorna själv och lägga till dem en-och-en i sin RSS-läsare

Nä, nyhetstörsten är ju TOTAL!!!

Det händer ju så fruktansvärt mycket!

Logga in för att svara
#72801 Svar: Samlar surfnyheter - tips på källor tack 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Orkar inte vänta på ditt svar så jag skriver tipsen här på Redax blogg.

www.surfaidinternational.org
Och för att du ska få en inblick vad detta är så är här en presentationsvideo.

Walking On Water av prosurfer Bryan Jennings
www.walkingonwater.com

mpora.com/surfing/

Logga in för att svara
#72803 Svar: Samlar surfnyheter - tips på källor tack 15 år, 7 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Här i bloggen blir väl bra!

Ok, Sverre, va fan gör du här på bloggen, bidrar inte med ett skit i 99% av fallen, sprider skit och är dåliga vibbar. Bara att plocka bort enligt mig Redax.

Logga in för att svara
#72850 Svar: Samlar surfnyheter - tips på källor tack 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Galveston skrev:

Ok, Sverre, va fan gör du här på bloggen, bidrar inte med ett skit i 99% av fallen, sprider skit och är dåliga vibbar. Bara att plocka bort enligt mig Redax.

Nja... sanningen svider ibland... Ofta bidrar jag med att säga sanna saker, halvsanna saker, och jag lindar inte in det i mysig kramvänlig poesi. Spyr fram det snarare, hehehe.

Men det ska bli intressant att se alla nyheter som kommer att stormas in på den här tråden.

Att inte tänka målgrupp och syfte är ganska dåligt.

Nyheter kan nämligen bestå i mer personligt relaterade händelser, exempelvis: någon dingade sin bräda häromdagen, till att nån annan köpte sig en ny dräkt. Sådana nyheter finns ganska gott om dagligen.
Mer allmänna nyheter så som tävlingar etc är det ganska glest om i detta landet, det som sker får man ofta reda på här på surfsverige.
tackar och hejsan.

Logga in för att svara
#72855 Svar: Samlar surfnyheter - tips på källor tack 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:
Galveston skrev:

Nja... sanningen svider ibland... Ofta bidrar jag med att säga sanna saker, halvsanna saker, och jag lindar inte in det i mysig kramvänlig poesi. Spyr fram det snarare, hehehe.

Men det ska bli intressant att se alla nyheter som kommer att stormas in på den här tråden.

Att inte tänka målgrupp och syfte är ganska dåligt.

Nyheter kan nämligen bestå i mer personligt relaterade händelser, exempelvis: någon dingade sin bräda häromdagen, till att nån annan köpte sig en ny dräkt. Sådana nyheter finns ganska gott om dagligen.
Mer allmänna nyheter så som tävlingar etc är det ganska glest om i detta landet, det som sker får man ofta reda på här på surfsverige.
tackar och hejsan.

Jag brukar också påpeka sanningen Sverre och jag väljer att plocka fram den med tydlighet så att den som tar emot den får en förståelse över hur jag tänker. Mitt syfte med sanningen är juh att den som tar emot den ska kunna få insikt samt viljan att utöka infon.

Galveston jag har ett till tips.
Sidan för denna målgrupp tillhör jag samt även många andra här på surfsverige. Sen kan det även vara intressant för andra att få ta del av nyheterna från denna sida.
www.christiansurfers.net/

Logga in för att svara
#72882 Svar: Samlar surfnyheter - tips på källor tack 15 år, 7 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Ok, men då så, skit i det då.

Logga in för att svara
#72885 Svar: Samlar surfnyheter - tips på källor tack 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Galveston du kan googla efter lite fler källor.

Eller så kan någon göra reklam flr sin surfblogg här.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!