Facebook data

1
Montera kamera på brädan
#72817 Montera kamera på brädan 15 år, 7 månader sen Stoke: 5

rxrosenvinge
graphgraph

Är det någon som har provat att montera en kamera på brädan? Fotograferar en hel del över och under ytan och kommer bygga en löstagbar atrapp i nosen för kunna filma/fotografera. Några andra som har provat och har tips och förslag på konstruktion?

Logga in för att svara
#72821 Svar: Montera kamera på brädan 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

skarabe
graphgraph

Det beror nog lite på din kamera. Jag vet att till GoPro-kamerorna (www.goprocamera.com/index.php?area=2&productid=31) finns det fästanordningar för surfbräda, både via klistrat fäste samt permanent infästning (www.goprocamera.com/index.php?area=2&productid=13&utm_medium=shoppingengine&utm_source=become).

Logga in för att svara
#72823 Svar: Montera kamera på brädan 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

Jonyt här på ss tipsade mig om att Ohana.se säljer GoPro kameror. han har bilder från den i sitt galleri!!

Logga in för att svara
#72824 Svar: Montera kamera på brädan 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

JONTY skulle det stå!!!!

Logga in för att svara
#72827 Svar: Montera kamera på brädan 15 år, 7 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Har testat en Go Pro med sugpropp, ca 8-10 cm i diam. Den verkar lite tveksam så jag ska plasta en liten ögla för kameraleash. Ett annat alternativ är 3M fästkudde mod. large. Hos glasmästaren finns superduper dubbelhäft tejp som dom fäster backspeglarna med. // Cagge

Logga in för att svara
#72841 Svar: Montera kamera på brädan 15 år, 7 månader sen Stoke: 5

rxrosenvinge
graphgraph

Har funderat på den kameran men jag har redan en bra kamera med uv-hus och skulle vilja bygga en atrapp som inte skadar eller modifierar brädan. Har även sett några bilder tagna med GoPro kameror och jag är inte för imponerad.. Bilderna på hemsidan är dock riktigt bra så hur de lyckats vet inte jag.. Funderar på ett systen där jag har en infestningsplatta med tvinnar som håller fast den.

Logga in för att svara
#72899 Svar: Montera kamera på brädan 15 år, 7 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

GoPro tar bra bilder så länge ljuset är bra vilket kanske inte alltid är fallet i Svenska surfvatten

Jag är helnöjd med min kamera men vill du använda din egen så titta gärna på hur goPro gjort sin infästning den känns riktigt pålitlig. Min sitter med en liten fästplatta med dubbelhäftande tejp 3M och känns riktigt pålitlig. Du kan även kontakta O'Hana och fråga om du inte kan få köpa fcs-fästet det borde gå att modifiera till din kamera.

Lycka till!

Logga in för att svara
#72900 Svar: Montera kamera på brädan 15 år, 7 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

sätt en fenplugg i brädan som du bygger en konstruktiion med på vattenhuset med något hårt typ glasfiber ch epoxy lim eller nåt det skulle nog vara det bästa...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!