Facebook data

1
Hjælp til afgangsprojekt / Arkitektskolen
#72848 Hjælp til afgangsprojekt / Arkitektskolen 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

repsej
graphgraph

Hej alle.

Jeg håber ikke, det gør noget, jeg skriver på dansk, men mit svenske er ikke så bra ...

Jeg er til daglig studerende ved Arkitektskolen i København, hvorfra jeg skal tage min afgang i løbet af vinteren/foråret 2010. I den forbindelse har jeg bestemt mig for, at jeg som afgangsprojekt vil lave et kombineret surfer hostel og bølgekraft-anlæg. Det er meningen, at hostellet skal drives af den bølgekraft, der er i sig selv er essentiel for surfersporten; jo flere bølger, jo flere surfere, jo større behov for energi - og jo flere bølger, jo større potentiale for energi.

I øjeblikket er jeg på udkig efter en location til mit projekt og jeg er blevet fortalt af nogen, at der er godt at surfe i Sverige og derfor henvender jeg mig til jer med et håbet om lidt hjælp

Da bølgekraft-anlægget skal være en integreret del af min bygning, vil jeg lave det som et OWC-anlæg. Det betyder med andre ord, at jeg skal finde en location, hvor der selvfølgelig er gode bølger og så skal der også være forholdsvis dybt, så bølgernes kraft ikke aftager for meget, inden de rammer land, som de eks. gør ved en alm. sandstrand. Dvs. at jeg er ude efter noget, der har et rimelig dramatisk landskab og sandsynligvis et sted med nogle klipper.

Efter danske forhold er det noget a la Bornholm, jeg søger efter, men da surfkulturen ikke er så stor dér, prøver jeg at kigge på mulighederne i Sverige.

Jeg håber, at I vil hjælpe mig og komme med nogle gode forslag.

Billedet, jeg har vedhæftet, er af Pico Wave Power Plant og jeg håber, det kan være med til at gi´ jer en idé ud, hvad jeg er på udkig efter. Det er noget ala dét, jeg vil integrere i mit hostel.

Mvh.
Jesper

Logga in för att svara
#72883 Svar: Hjælp til afgangsprojekt / Arkitektskolen 15 år, 7 månader sen Stoke: 4

vasa
graphgraph

Ser helt jävla anskrämligt ut. Bornholm vore perfekt.

Logga in för att svara
#72887 Svar: Hjælp til afgangsprojekt / Arkitektskolen 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

danska?? Jag trodde du skrev på skånska!

ska läsa nån annan gång, nu blev det för mycket text här på en gång, jag har inte så mycket tid att läsa, har fullt upp med att skriva egna lustiga inlägg! tackar hej!

Logga in för att svara
#72893 Svar: Hjælp til afgangsprojekt / Arkitektskolen 15 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

sverre skrev:
danska?? Jag trodde du skrev på skånska!

ska läsa nån annan gång, nu blev det för mycket text här på en gång, jag har inte så mycket tid att läsa, har fullt upp med att skriva egna lustiga inlägg! tackar hej!
Jag kan hjälpa till med översänningen,,,,är duktig på Danska,,,,,
Och, det gäller insamling av pengar till Arkitekskolan i Afganistan,,,(säker pengar till utbildning av terrorister)

Logga in för att svara
#72897 Svar: Hjælp til afgangsprojekt / Arkitektskolen 15 år, 7 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

Land-based wave energy generators like Pico or Limpet have some serious disadvantages like corrosion and even vibration problems. Probably quite loud! It is a turbine afterall. Kinda hard to sleep. Something to consider from an architechtural point of view. Plus they are not that consistent in producing energy unless they are placed on a bit of coast that get bashed with waves hence leading to structural integrity issues.

For other ideas check out : www.alternative-energy-news.info/technology/hydro/wave-power/
I feel that the AWS system has the most potential. www.awsocean.com/PageProducer.aspx
Might be cool to build a floating houseboat structure with sea farm of energy producing buoys surrounding. There is even development in australia with a buoy system that creates energy and desalinates water.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!