Hej alle.
Jeg håber ikke, det gør noget, jeg skriver på dansk, men mit svenske er ikke så bra

...
Jeg er til daglig studerende ved Arkitektskolen i København, hvorfra jeg skal tage min afgang i løbet af vinteren/foråret 2010. I den forbindelse har jeg bestemt mig for, at jeg som afgangsprojekt vil lave et kombineret surfer hostel og bølgekraft-anlæg. Det er meningen, at hostellet skal drives af den bølgekraft, der er i sig selv er essentiel for surfersporten; jo flere bølger, jo flere surfere, jo større behov for energi - og jo flere bølger, jo større potentiale for energi.
I øjeblikket er jeg på udkig efter en location til mit projekt og jeg er blevet fortalt af nogen, at der er godt at surfe i Sverige og derfor henvender jeg mig til jer med et håbet om lidt hjælp
Da bølgekraft-anlægget skal være en integreret del af min bygning, vil jeg lave det som et OWC-anlæg. Det betyder med andre ord, at jeg skal finde en location, hvor der selvfølgelig er gode bølger og så skal der også være forholdsvis dybt, så bølgernes kraft ikke aftager for meget, inden de rammer land, som de eks. gør ved en alm. sandstrand. Dvs. at jeg er ude efter noget, der har et rimelig dramatisk landskab og sandsynligvis et sted med nogle klipper.
Efter danske forhold er det noget a la Bornholm, jeg søger efter, men da surfkulturen ikke er så stor dér, prøver jeg at kigge på mulighederne i Sverige.
Jeg håber, at I vil hjælpe mig og komme med nogle gode forslag.
Billedet, jeg har vedhæftet, er af Pico Wave Power Plant og jeg håber, det kan være med til at gi´ jer en idé ud, hvad jeg er på udkig efter. Det er noget ala dét, jeg vil integrere i mit hostel.
Mvh.
Jesper