Facebook data

1
vad är det med dessa thai brädor??
#73071 vad är det med dessa thai brädor?? 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

vietcongsurfer
graphgraph

Har lagt ett inlägg här tidigare angående att jag hade 2 st slx webber brädor som sprack som jag reklamerade.

Tänkte då, nej nu jävlar ska jag ha mig nåt hållbart. Så hämta ut en Southpoint 5.10 logreco fish epoxy bräda. en riktigt stenhård epoxy bräda.

Tänkte detta kommer hålla ordentligt bra.

Efter ca 5 surf. vad tror ni händer? Jo jag får en feting ding och spricka av att jag surfade, det studsa till lite och landa med knät på brädan.
Kan säga att det var inte en nån hård duns.

Resultatet var en ca 10 cm spricka.

Har haft en 6-7 brädor tidigare "local shaper glasfiber brädor" och aldrig upplevt att man massakrerar brädor på detta viset.

Som sagt trodde jo dessa epoxy brädor skulle kunna tåla en del och så spricker den upp såhär grovt på grund av en duns av knät som inte ens var en hård duns.

Får se om denna också blir reklamerad.

Men det är inte kul längre, reklamerat 3 brädor på ca 1 månads tid. Börjar tappa tron på denna massproduktion av brädor.

Logga in för att svara
#73123 Svar: vad är det med dessa thai brädor?? 15 år, 7 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

Har personligen inte någon dålig erfarnhet av epoxy brädor, men gillar inte och surfa dem, sväng sväng - klong klonk
sväng sväng - klong klonk
Dock så har jag kompisar som har haf tmycket problem med just de du beskriver, att ytan är så hård att när de får sig en ordentlig kyss så spricker skiten istället som valiga bärdor som bara sjunker ihop och blir en pressure ding.
Speciellt knä och hårda snap turns brukar få dem att spricka.

Epoxy brädor är väl lite som sverre här på forumet antingen gillar man han eller så hatar man honom.

Lägger in en fråga till här i tråden, Någon som har surfat firewire brädorna?
Är det vär och lägga ut 300 dollar extra för en fw bräda?
Har även hört att de ska ha en "weakspot" precis framför sin framför sin främre fot (shortboard) där de ibland bara går av vid en kraftig wipeout, någon som har erfarenhet av detta?

Logga in för att svara
#73129 Svar: vad är det med dessa thai brädor?? 15 år, 7 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Ja och vågorna var ju inte direkt kraftfulla heller! Men brädan ser ut att gå bra.

Överotur har du haft hur som helst.

Per

Logga in för att svara
#73130 Svar: vad är det med dessa thai brädor?? 15 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

vietcongsurfer skrev:
Har lagt ett inlägg här tidigare angående att jag hade 2 st slx webber brädor som sprack som jag reklamerade.

Tänkte då, nej nu jävlar ska jag ha mig nåt hållbart. Så hämta ut en Southpoint 5.10 logreco fish epoxy bräda. en riktigt stenhård epoxy bräda.

Tänkte detta kommer hålla ordentligt bra.

Efter ca 5 surf. vad tror ni händer? Jo jag får en feting ding och spricka av att jag surfade, det studsa till lite och landa med knät på brädan.
Kan säga att det var inte en nån hård duns.

Resultatet var en ca 10 cm spricka.

Har haft en 6-7 brädor tidigare "local shaper glasfiber brädor" och aldrig upplevt att man massakrerar brädor på detta viset.

Som sagt trodde jo dessa epoxy brädor skulle kunna tåla en del och så spricker den upp såhär grovt på grund av en duns av knät som inte ens var en hård duns.

Får se om denna också blir reklamerad.

Men det är inte kul längre, reklamerat 3 brädor på ca 1 månads tid. Börjar tappa tron på denna massproduktion av brädor.

Tänk på att man kanske inte vet vad finns/inte finns under plastskalet i en gjuten pop out bräda. Styrkan sitter inte så mycket i plasten (epoxyn) som i väven.
Jag lagade en gång en NSP (bräda?) det var ingen glasfiberVÄV utan glasfiberMATTA i den. MAttan är billig och används vid båtbyggen. Och tydligen NSP då. Skiljer sig Southpoint brädorna speciellt mycket åt NSP??? Kan man lita på en popout?

Logga in för att svara
#73157 Svar: vad är det med dessa thai brädor?? 15 år, 6 månader sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

exiit skrev:

Lägger in en fråga till här i tråden, Någon som har surfat firewire brädorna?
Är det vär och lägga ut 300 dollar extra för en fw bräda?
Har även hört att de ska ha en "weakspot" precis framför sin framför sin främre fot (shortboard) där de ibland bara går av vid en kraftig wipeout, någon som har erfarenhet av detta?

Jag har beställt en Firewire som jag hoppas kommer snart. Kan återkomma efter testen då..

Logga in för att svara
#73385 Svar: vad är det med dessa thai brädor?? 15 år, 6 månader sen Stoke: 2

jojo
graphgraph

Har själv äntligen en epoxy bräda efter alla år av snappade bräder på flyg etc. Det är en JC SD 3 (6.0)och hittills har den funkat perfekt. Köpte och surfade den i Australien i våras i över två månader, Inga problem och inga dings. Stora vågor var det också så det fanns gott om tillfällen att sabba den. Rekommenderas om man reser mycket.

Logga in för att svara
#73390 Svar: vad är det med dessa thai brädor?? 15 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Firewire to Surftech to GSI Epoxies och alla summerade ihop som Epoxy brädor.

Det är stor stor stora skillnader i dem konstruktionstyperna nämnt. Epoxy är bara ett lim

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!