Onsdag-->svårt o säga nåt om prognosen så långt fram än. Men imorgon eftermiddag åker vi norrut. 0702 755715 om du vill hänga me. Vi åker runt halv 2.
Ser ut som ni får stora vågor på onsdagen 4-6 m enligt tyska vädret. Och stenhård NO eller NNO. Kan vara lite väl strömt ifall ni inte hittar nåt hörn där det vrider in. Kör hårt gubbs.
Om du Erik kommer upp till fjollträsk och gör mitt jobb och bygger färdigt min innervägg så kommer jag lätt ner till svenska guldkusten och rockar utan stockholmscrowd på onsdag
Keno skrev: Klart vi skall ut till ön, blir grymt!!!! NO så kanske hamnen funkar, hoppas det blir läskigt stort
Vart är jag när det är vågor då!!!! Vill oxå vara med!
Gussen skrev: Keno skrev: Klart vi skall ut till ön, blir grymt!!!! NO så kanske hamnen funkar, hoppas det blir läskigt stort
Vart är jag när det är vågor då!!!! Vill oxå vara med!
ja du, jag vet inte vart du ska vara?? Kan du inte fråga någon annan i din närhet, eller tänka efter riktigt riktigt hårt så kanske du kommer på själv vart du är.
eftersom de ännu ser bra ut imorgon så glider jag norrut, Slå en signal om någon vill dela bil upp, eller inte e rädd för fler folk i vattnet... 0736526829
Vi drar torsdag morgon, hoppas på att få lite vågor. Varit där för 5år sen så jag har glömt spotsen, men det är väl bara att leta!
Är ni kvar under tors-fre?
Mvh Jonas H
Tjena Jonas tror det var dig jag träffat på Öland nån gång för länge sen. Jag tror torsdagen kan bli bättre, norra Öland är dock lurigt tål inte för mycket vind helt enkelt men det kanske kan vara fina svall och NO vind på Torsdag.
Norra var riktigt bra i solnedgången igår. Trodde de skulle vara bättre idag men blev lite besviken. Var inte dåligt men varken större eller bättre idag. O riktigt seg i paddelmusklerna. skönt med vila imorgon...
ErikG skrev: Tjena Jonas tror det var dig jag träffat på Öland nån gång för länge sen. Jag tror torsdagen kan bli bättre, norra Öland är dock lurigt tål inte för mycket vind helt enkelt men det kanske kan vara fina svall och NO vind på Torsdag.
Hej Erik! Japp det var du som hjälpte mig kicka igång surfkarriären här hemma! Minns det så väl!
Hoppas allt är bra med dig, jag finns i Halmstad nuförtiden om du har vägarna förbi! Såväl för surf som kaffe!
Vi åker torsdag morgon, planerar att vara på öland runt 12 på dagen och surfar fram till solen går ner.
Vore gött med lite efterswell på fredagmorgonen också!
Fredagen är det nog platt dessvärre. Ok gött jag kommer kanske förbi och surfar nån gång. Jag är i skåne numer förutom väl valda visiter i hemtrakterna..hehe
Efter lite rapporter om norra udden verkar de som att de blåser sönder idag oxå. kanske någon annan spot på östra sidan som fungerar? någon som vet/ska ut?
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANS HELVETE OCKSÅ DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ !!!!
VA FAN ÄR NI SÅ JÄVLA BONNIGA DÄR BORTA FÖR SÅ NI INTE KAN BYGGA UPP ETT ORDENTLIGT SAMHÄLLE DÄR DET FRODAS JOBB O SKIT SÅ ATT FOLK KAN BO DÄR UTAN ATT VARA PENSIONÄR, REGISÖR, ELLER BONNE ELLER FOSILSAMLARE!!???????????????????????????????
VAAA??? VAAA?????? VA!!!!!!!!!!!!!!!????
KAN NI SVARA PÅ DET!!!!!!???? NÄHE!!!! MEN BILDER KAN NI POSTA!!!!!!!!!!
jo okej har en aning om var det är på ett ungefär. Funkar ju när det blir lite mer mättad fetch och lite större. Såg smarrigt ut, jag har fått helt ok surf i dagarna också..
Keno skrev: Ah najs, blir inte mkt Öland nu för dig eller, länge sen nu tycker jag? Måste ju hålla ställningarna på ön ju
A du verkar sköta det bättre och bättre. Jag kommer upp när det ser riktigt bra ut om jag kan få med nån av de lata skåningarna nån gång (halvt omöjligt..)
sverre skrev: FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANS HELVETE OCKSÅ DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ !!!!
VA FAN ÄR NI SÅ JÄVLA BONNIGA DÄR BORTA FÖR SÅ NI INTE KAN BYGGA UPP ETT ORDENTLIGT SAMHÄLLE DÄR DET FRODAS JOBB O SKIT SÅ ATT FOLK KAN BO DÄR UTAN ATT VARA PENSIONÄR, REGISÖR, ELLER BONNE ELLER FOSILSAMLARE!!???????????????????????????????
Exempel på företag ni kan starta!
strömmings inläggning
surströmmings gäsning
gäddtorkning
handel med skrot från öststaterna
handel med radioaktivt avfall
turism
spa anläggningar
finansiella tjänster
båtvarv
båtbyggeri
kalkstensbrott
det finns ju mängder!!!!
sverre skrev: sverre skrev: FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANS HELVETE OCKSÅ DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ !!!!
Exempel på företag ni kan starta!
strömmings inläggning
surströmmings gäsning
gäddtorkning
handel med skrot från öststaterna
handel med radioaktivt avfall
turism
spa anläggningar
finansiella tjänster
båtvarv
båtbyggeri
kalkstensbrott
det finns ju mängder!!!!
Sverre var du i behov av att någon skulle kommentera ditt inlägg? Sen när du märkte att ingen gjorde det så blev du tvungen själv att svara på din egen fråga.
Öland där borde jag bosätta mig. Jag känner faktiskt en från Borgholm men hon är ingen surfare fastän att det går att surfa utefter Öland.
LIgger inte så långt ifrån, men den dan var det högervåg
Men fy f>x¤ va kallt de var:ohmy:
Ser nice ut på bilderna från lördagen. Men tror Keno Scorade ordentligt och gick hem med vinsten för den dan:whistle: