Facebook data

1
Sämsta surfrullen i historien
#73421 Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

Revisorn
graphgraph

Jag nominerar Summer City aka Coast of Terror. Mel Gibson när han är som sämst. Inte många filmer jag inte pallar med att se klart men denna tog priset.

Logga in för att svara
#73424 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Revisorn skrev:
Jag nominerar Summer City aka Coast of Terror. Mel Gibson när han är som sämst. Inte många filmer jag inte pallar med att se klart men denna tog priset.

Menar du att den är sämre än den gamla "North Shore"-rullen?????

Logga in för att svara
#73425 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

Revisorn
graphgraph

Feddan skrev:
Revisorn skrev:

Haha hittade på IMDB:

"It's been 23 years since I have commented on this film. I was the director and it was my first film. As far as I was concerned it was never finished. Despite the ludicrously low budget it could have been so much better than it turned out. All the leading actors fell into a serious argument with the producer and refused to continue working on the project. I never expected to see it on the screen. The producer and editor padded out the film with meaningless bits of irrelevant stock footage to make the required length of 87mins to qualify for a feature film. As you can imagine I was disappointed and embarrassed. Some parts of the movie actually work very well. There was a lot of spontaneous adlib especially between Mel and Steve. The first time we saw Mel in closeup in a viewing theater someone said "He's going to be a star". I thought so too. One day I'll tell the whole story. It's more complex and funny than the film itself."

Ska ladda er North Shore o klämma den ikväll. Hört att det finns en norsk/dansk rulle med typ Mads Miklessen som ska vara riktigt B. Någon som vet namnet?

Logga in för att svara
#73427 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Surferdude ar den SAMSTA nagonsin...DET BLIR STRYK till alla som inte haller med

Logga in för att svara
#73429 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Revisorn skrev:
Feddan skrev:
Revisorn skrev:

Haha hittade på IMDB:

"It's been 23 years since I have commented on this film. I was the director and it was my first film. As far as I was concerned it was never finished. Despite the ludicrously low budget it could have been so much better than it turned out. All the leading actors fell into a serious argument with the producer and refused to continue working on the project. I never expected to see it on the screen. The producer and editor padded out the film with meaningless bits of irrelevant stock footage to make the required length of 87mins to qualify for a feature film. As you can imagine I was disappointed and embarrassed. Some parts of the movie actually work very well. There was a lot of spontaneous adlib especially between Mel and Steve. The first time we saw Mel in closeup in a viewing theater someone said "He's going to be a star". I thought so too. One day I'll tell the whole story. It's more complex and funny than the film itself."

Ska ladda er North Shore o klämma den ikväll. Hört att det finns en norsk/dansk rulle med typ Mads Miklessen som ska vara riktigt B. Någon som vet namnet?

DO IT!! Här har du ett par smakprov:

Logga in för att svara
#73435 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Feddan skrev:
Revisorn skrev:
Feddan skrev:
Revisorn skrev:

Haha hittade på IMDB:

DO IT!! Här har du ett par smakprov:

hahaha typ HE-man musik i bakgrunden också...

Logga in för att svara
#73437 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

Andiss skrev:
Surferdude ar den SAMSTA nagonsin...DET BLIR STRYK till alla som inte haller med

+1, Surfer Dude är fruktansvärd!! Samma klass som "DrT och kvinnorna", "Striptease" och de flesta svenska kriminalfilmer. North Shore tycker jag uppriktigt är ganska bra. Surfens Karate kid.

Logga in för att svara
#73438 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 4

bigfat
graphgraph

snacka aldrig ner occy igen. han är nr 1. allt han gör är det bästa någonsin. han är typ bäst på allt.

Logga in för att svara
#73445 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

bigfat skrev:
snacka aldrig ner occy igen. han är nr 1. allt han gör är det bästa någonsin. han är typ bäst på allt.

W O R D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

W O R D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#73457 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

bigfat skrev:

Vem har snackat ner Occy?

Det är fler än Occy i NorthShore.
Exempelvis: Mark Foo, Derek Ho, Laird Hamilton, Gerry Lopez... för att bara nämna några surfare.

Du får se helheten i det hela, FILMEN och inte vilka som är med i den. Dom är ju trots allt SURFARE, inte skådisar.

Logga in för att svara
#73475 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Surf Nazist Must Die, måste ju vara sämsta surf filmen någonsin! Går inte att se i ett sträck.....

Logga in för att svara
#73476 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 7

Gladaolle
graphgraph

danneroyal skrev:
Surf Nazist Must Die, måste ju vara sämsta surf filmen någonsin! Går inte att se i ett sträck.....

Hahaha det är verkligen den sämsta filmen på hela jorden.. håller med om att den
går inte att se i ett sträck!

Logga in för att svara
#73478 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

xris
graphgraph

North Shore är trots allt en film med mästerlig dialog:
-hey haole
-haole to you too!!

eller:
-he's the best shaper on the north shore, maybe even the world, even...
dessutom är alla rullar där gerry lopez surfar värda att se!

jag pallar däremot inte Blue Crush, Michelle Rodriguez är läskig och det är inte lugnt vad prettyboyen är fruktig.

Logga in för att svara
#73479 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 3

MesS
graphgraph

ok, här kommer mitt bidrag... Blood Surf!! Kanske den sämsta surf rullen genom tiderna.

Logga in för att svara
#73480 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Först är den ganska rolig att se på. För att den är så fruktansvärt dålig. Men sen pallar man inte....

Logga in för att svara
#73489 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Andiss skrev:

Aha, var det i den som Matthew McConaughey hamnade. Kommer ihåg att jag såg bilder förra året där han var med en bräda på en strand och det skulle bli en surfrulle. Oddsen för kalkon... låga

Logga in för att svara
#73506 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Ja Summer City och Blood Surf är två riktigt kässa rullar hehehe! Men North Shore..? Det är ju nästan blasfemi att tycka North Shore är dålig. Jag "växte upp" med den rullen och den fostrade mig in i vågorna (tillsammans med Big Wednesday och Endless Summer). VIsste inte vad en duck dive var innan jag såg den.

Någon som sett Under the Boardwalk - eller California Surfing, som den fyndigt översattes till på svenska(!)?
Länge sen jag såg den nu, men har för mig att det inte var någon höjdare heller.

Logga in för att svara
#73546 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

MesS skrev:
ok, här kommer mitt bidrag... Blood Surf!! Kanske den sämsta surf rullen genom tiderna.

Måste nästan säga den sämsta filmen genom tiderna!
Helt i klass med mördartomaterna!

Logga in för att svara
#73547 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 6

freddyo
graphgraph

Jag har också hört att North Shore är bra. Har den hemma men har inte sett den. När folk 30+ hör att man surfar så börjar de altlid snacka om den rullen och berättar hur de tyckte den var sjukt bra när de var yngre.

Jag är 29 förresten...

Logga in för att svara
#73552 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

Nostalgi eller inte..jag tycker North Shore är en sjukt dålig film!

Logga in för att svara
#73567 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Nostalgi eller inte, jag tycker den är sjukt bra (eller åtminstone lika bra som Karate Kid).

Den där norska filmen ni snackade om kan vara Monstertorsdag. Men du kanske menar någon annan. Den här är nog helnorsk. Inte sett själv. Någon annan?

A quirky romantic drama set in remote coastal Norway takes the viewer on a tumultuous ride through surfing aspirations, extreme weather and love.

This is a love drama with comedy from a surfing environment in Stavanger. Tord is married to Karen, Even has always loved Karen, but she is expecting a child with Tord. Tord has everything Even don't have; he is good-looking, surfs like a god, has a good job and a career. Short time after the wedding Tord goes on an official trip to Australia with his surfboard under his arm.

www.imdb.com/title/tt0399365

Logga in för att svara
#73570 Svar: Sämsta surfrullen i historien 15 år, 6 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Blue Crush är väl sådär med tanke på att den både är rätt färsk och kass. North Shore har säkert åldern att tacka för.

Av rena surfrullar gör jag tummen ner för Young Guns-serien. Gud i helvete så tråkiga. Grymma rippers men i övrigt... nänä.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!