Jag nominerar Summer City aka Coast of Terror. Mel Gibson när han är som sämst. Inte många filmer jag inte pallar med att se klart men denna tog priset.
Revisorn skrev: Jag nominerar Summer City aka Coast of Terror. Mel Gibson när han är som sämst. Inte många filmer jag inte pallar med att se klart men denna tog priset.
Menar du att den är sämre än den gamla "North Shore"-rullen?????
Feddan skrev: Revisorn skrev: Jag nominerar Summer City aka Coast of Terror. Mel Gibson när han är som sämst. Inte många filmer jag inte pallar med att se klart men denna tog priset.
Haha hittade på IMDB:
"It's been 23 years since I have commented on this film. I was the director and it was my first film. As far as I was concerned it was never finished. Despite the ludicrously low budget it could have been so much better than it turned out. All the leading actors fell into a serious argument with the producer and refused to continue working on the project. I never expected to see it on the screen. The producer and editor padded out the film with meaningless bits of irrelevant stock footage to make the required length of 87mins to qualify for a feature film. As you can imagine I was disappointed and embarrassed. Some parts of the movie actually work very well. There was a lot of spontaneous adlib especially between Mel and Steve. The first time we saw Mel in closeup in a viewing theater someone said "He's going to be a star". I thought so too. One day I'll tell the whole story. It's more complex and funny than the film itself."
Ska ladda er North Shore o klämma den ikväll. Hört att det finns en norsk/dansk rulle med typ Mads Miklessen som ska vara riktigt B. Någon som vet namnet?
Revisorn skrev: Feddan skrev: Revisorn skrev: Jag nominerar Summer City aka Coast of Terror. Mel Gibson när han är som sämst. Inte många filmer jag inte pallar med att se klart men denna tog priset.
Haha hittade på IMDB:
"It's been 23 years since I have commented on this film. I was the director and it was my first film. As far as I was concerned it was never finished. Despite the ludicrously low budget it could have been so much better than it turned out. All the leading actors fell into a serious argument with the producer and refused to continue working on the project. I never expected to see it on the screen. The producer and editor padded out the film with meaningless bits of irrelevant stock footage to make the required length of 87mins to qualify for a feature film. As you can imagine I was disappointed and embarrassed. Some parts of the movie actually work very well. There was a lot of spontaneous adlib especially between Mel and Steve. The first time we saw Mel in closeup in a viewing theater someone said "He's going to be a star". I thought so too. One day I'll tell the whole story. It's more complex and funny than the film itself."
Ska ladda er North Shore o klämma den ikväll. Hört att det finns en norsk/dansk rulle med typ Mads Miklessen som ska vara riktigt B. Någon som vet namnet?
Feddan skrev: Revisorn skrev: Feddan skrev: Revisorn skrev: Jag nominerar Summer City aka Coast of Terror. Mel Gibson när han är som sämst. Inte många filmer jag inte pallar med att se klart men denna tog priset.
Haha hittade på IMDB:
Andiss skrev: Surferdude ar den SAMSTA nagonsin...DET BLIR STRYK till alla som inte haller med
+1, Surfer Dude är fruktansvärd!! Samma klass som "DrT och kvinnorna", "Striptease" och de flesta svenska kriminalfilmer. North Shore tycker jag uppriktigt är ganska bra. Surfens Karate kid.
Andiss skrev: Surferdude ar den SAMSTA nagonsin...DET BLIR STRYK till alla som inte haller med
Aha, var det i den som Matthew McConaughey hamnade. Kommer ihåg att jag såg bilder förra året där han var med en bräda på en strand och det skulle bli en surfrulle. Oddsen för kalkon... låga
Ja Summer City och Blood Surf är två riktigt kässa rullar hehehe! Men North Shore..? Det är ju nästan blasfemi att tycka North Shore är dålig. Jag "växte upp" med den rullen och den fostrade mig in i vågorna (tillsammans med Big Wednesday och Endless Summer). VIsste inte vad en duck dive var innan jag såg den.
Någon som sett Under the Boardwalk - eller California Surfing, som den fyndigt översattes till på svenska(!)?
Länge sen jag såg den nu, men har för mig att det inte var någon höjdare heller.
Jag har också hört att North Shore är bra. Har den hemma men har inte sett den. När folk 30+ hör att man surfar så börjar de altlid snacka om den rullen och berättar hur de tyckte den var sjukt bra när de var yngre.
Nostalgi eller inte, jag tycker den är sjukt bra (eller åtminstone lika bra som Karate Kid).
Den där norska filmen ni snackade om kan vara Monstertorsdag. Men du kanske menar någon annan. Den här är nog helnorsk. Inte sett själv. Någon annan?
A quirky romantic drama set in remote coastal Norway takes the viewer on a tumultuous ride through surfing aspirations, extreme weather and love.
This is a love drama with comedy from a surfing environment in Stavanger. Tord is married to Karen, Even has always loved Karen, but she is expecting a child with Tord. Tord has everything Even don't have; he is good-looking, surfs like a god, has a good job and a career. Short time after the wedding Tord goes on an official trip to Australia with his surfboard under his arm.