|
#73826 |
Redax! Lägg ner surfsverige! 15 år, 6 månader sen |
Stoke: 28 |
|
Det är av förekommen anledning inte längre försvarbart . Det var ok på 80-talet när vi var typ 20 - 30 stycken som surfade i Sverige. Idag är forumet ett stygelse och i allt väsentligt ett negativt inslag i vår livsstil.
Lägg ner sidan och låt surfförbundet sköta aktiviteterna kring de som betraktar det som en sport.
Låt oss andra vara i fred.
LÄGG NER SURFSVERGIE!!
|
|
|
|
|
#73828 |
Svar: Redax! Lägg ner surfsverige! 15 år, 6 månader sen |
Stoke: -234 |
|
Lite väl långtgående förslag.
|
|
|
|
|
#73829 |
Stoke: 50 |
Danne
|
who the fuck is Gazzer.....
|
|
|
|
|
#73830 |
|
MacBeth skrev:
who the fuck is Gazzer.....
Don´t know... ???
never heard of him before..
|
|
|
|
|
#73844 |
Stoke: 8 |
|
|
|
|
|
#73845 |
Stoke: 0 |
Obie
|
Varför kommer du då åter och åter tillbax Gaz, någonting med surfsverige.se måste ju locka!?
Du bittra gubbe kan väl gå och gömma dig under en sten igen..
|
|
|
|
|
#73856 |
Stoke: 20 |
|
Gazzer skrev:
Det är av förekommen anledning inte längre försvarbart . Det var ok på 80-talet när vi var typ 20 - 30 stycken som surfade i Sverige. Idag är forumet ett stygelse och i allt väsentligt ett negativt inslag i vår livsstil.
Lägg ner sidan och låt surfförbundet sköta aktiviteterna kring de som betraktar det som en sport.
Låt oss andra vara i fred.
LÄGG NER SURFSVERGIE!!
Du är så jävla censur så att det gör ont i själen. Dra åt censur!!!!! censur OFF!
|
|
|
|
|
#73864 |
Stoke: 20 |
|
Kanske överreagerade jag... Pratade just med Gudfadern och han trodde att Gazzer menade följande. Att folk outar och berättar när det är surf så det blir svin mycket folk... Gudfadern försvarade alltså Gazzer...
|
|
|
|
|
#73865 |
|
adamski skrev:
Kanske överreagerade jag... Pratade just med Gudfadern och han trodde att Gazzer menade följande. Att folk outar och berättar när det är surf så det blir svin mycket folk... Gudfadern försvarade alltså Gazzer...
Det var t.o.m. så att vissa outade HANS HEMMASPOTS!
Och fortfarande inte fattar grejen. Men börjar ju bli smått trött på att försöka förklara för Pajasar.. som ändå inte tycks fatta för dom är så jävla insöade i sin egen idioti..
|
|
|
|
|
#73866 |
|
|
|
|
|
#73867 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Jihaaa! High Chaparall...
|
|
|
|
|
#73868 |
Esta
|
Och så bilden...

|
|
|
|
|
#73869 |
Esta
|
Iofs ingen jätteübercrowd här, men posta gärna fler bilder som visar problematiken för dom oinvigda.
|
|
|
|
|
#73870 |
|
Esta skrev:
Iofs ingen jätteübercrowd här, men posta gärna fler bilder som visar problematiken för dom oinvigda.
Dom kommer ändå inte att fatta!!
Dom kommer bara tycka att det hela ser käckt och trevligt ut!!
Dessutom står dom ju själva i vitvattnet och kör rakt fram som några jävla retards!!! 
|
|
|
|
|
#73871 |
Danne
|
vad fan va det där för jävla påhopp din censurv?! har jag outat nånting? och jag pratar väl isåfall om vad jag vill med vem jag vill? sluta censur och tro att ni e så jääävla bad ass! ni är såna censur get a fucking life!
censur
*ANDAS, ANDAS, ANDAS*
|
|
|
|
|
#73872 |
Esta
|
Hahaha fight fight fight! 
|
|
|
|
|
#73874 |
|
|
|
|
|
#73877 |
|
MacBeth skrev:
*ANDAS, ANDAS, ANDAS*
Försök att kväva din Torrets är du snäll...
För bara någon timme sedan gjorde du dig lustig över och jämförde ett surfspot med Åre skidanläggning.
Vilket visar att du är en pajas som inte fattar skillnaden!!

|
|
|
|
|
#73879 |
Danne
|
jag jämförde med åre för att hur jävla svårt är det att ta reda på en spot?! bara googla så får man fram det.. har man tagit sig in på surfsverige kan man fan lista ut hur man hittar en spot oxå..
|
|
|
|
|
#73880 |
Stoke: 6 |
|
MacBeth skrev:
jag jämförde med åre för att hur jävla svårt är det att ta reda på en spot?! bara googla så får man fram det.. har man tagit sig in på surfsverige kan man fan lista ut hur man hittar en spot oxå..
|
|
|
|
|
#73881 |
|
MacBeth skrev:
Nej så är det inte.
Och om det vore så, varför göra det ännu lättare?

|
|
|
|
|
#73882 |
Danne
|
vadå nej så är det inte? googlade och första sidan som kom upp visade måååånga spots och hur det ska blåsa osv.. svårt?
|
|
|
|
|
#73883 |
|
Googla bäst fan du vill, men sluta proklamera en attityd som inte har något med surfing att göra!!
Den här jävla hippie beach boys attityden som vissa av er fått för sig att surfing handlar om ÄR FALSK!
Det är inte så, och det är inte önskvärt att det ska vara så!
|
|
|
|
|
#73885 |
Danne
|
ah okej man måste va på ett speciellt sätt för att surfa?
|
|
|
|
|
#73886 |
|
MacBeth skrev:
ah okej man måste va på ett speciellt sätt för att surfa?
Du är inte liiiiite trög du....
Nej, man måste inte VARA på ett speciellt sätt!!
Men man måste förhålla sig till sporten på ett sätt som innefattar respekt för sporten och dess genuina utövare.
Det är ok att man inte vet om sportens " dolda " regler till en allra första början. Men när det påtalas och man ändå envisas med att fortsätta bete sig som en pajas är det INTE OK!!!
|
|
|
|
|
#73887 |
Danne
|
asså jag hajar iiiingenting.. varför har du sån jävla pms? är det för att du inte fått mobba elin idag?
|
|
|
|
|
#73888 |
Stoke: 15 |
|
|
|
|
|
#73889 |
|
Ähh gick sådär, kolla bilden från "ostkusten" då. Har den datorn nedstängd där fotona ligger. 
|
|
|
|
|
#73890 |
Danne
|
Daniel vad menar du med det?
|
|
|
|
|
#73897 |
Stoke: 143 |
|
Daniel skrev:
surfsverige.se/index.php?option=com_comprofiler&Itemid=96#
 Varför läkar du in min Surfsida,,,,  Vad menar du med det,,,  Vad, har jag Jocke gjort dig Daniel,,,,  Vill du starta en faight eller va FAAN ereom,,,,
Och, efterom jag blev nu indragen in i denna tråd så,,,,får ni min syn på saken.
Redax kommer inte att lägga ned denna sida. Ni som tror det är riktigt djävla PUCKADE,,,
Redax åker för fan i GRÄDDFILEN. Han har varit på SURFTRIPP i FLERADJÄVLA ÅR,,,
Och , det är vi som betalar med våran aktivitet på detta FORUM. Redax cachar in reklampengarna
och surfar runt,runt,runt Jorden. Så, varför ska han stoppa Elin_nybörjare eller Sverre eller Mcbeth eller Gazzer eller mig själv. Desto mer aktivitet på detta FORUM. Desto längre kan en av oss LEKA The ENDLESSSUMMER,,,  OCH det är väl bra,,,,Kan inte jag, så kanske han kan,,,, 
|
|
|
|
|
#73899 |
|
MacBeth skrev:
asså jag hajar iiiingenting.. varför har du sån jävla pms? är det för att du inte fått mobba elin idag?
håll dig till fakta, jag mobbar inte elin,det är snarare du som gör!
Det är jobbigt att behöva diskutera med dig, eftersom det är svårare att diskutera med en ointelligent person än en person som har en viss fattningsförmåga!
|
|
|
|
|
#73902 |
Stoke: 25 |
|
|
|
|
|
#73905 |
Obie
|
KAN NÅ ÅTERGÅ TILL TRÅDEN IFRÅGA?? NÄMLIGEN ATT GAZ censur
|
|
|
|
|
#73906 |
Danne
|
asså det är sånt här som händer när dom lägger ner psyksjukhus och släpper ut dårarna.. folk som sverre kommer ut i det verkliga livet och gör det surt för oss friska glada personer
|
|
|
|
|
#73909 |
|
MattiasK skrev:
Daniel skrev:
surfsverige.se/index.php?option=com_comprofiler&Itemid=96#

Klockren brandfackla, länken leder bara till den inloggades egna sida. Jag fick upp min tex. Aha så,,,Daniel ville inte mucka gräl då,,,,  Va bra,,,,  Ja, eller tråkigt 
|
|
|
|
|
#73911 |
|
MacBeth skrev:
asså det är sånt här som händer när dom lägger ner psyksjukhus och släpper ut dårarna.. folk som sverre kommer ut i det verkliga livet och gör det surt för oss friska glada personer Nähä, nu skrev du allt fel,,,,  Det är Elin_nybörjare som sitter på psyket inte Sverre,,,,Sverre. Han, har låst in sig själv i en Husvagn,,,,
|
|
|
|
|
#73925 |
Stoke: 28 |
|
Obie skrev:
KAN NÅ ÅTERGÅ TILL TRÅDEN IFRÅGA?? NÄMLIGEN ATT GAZ censur Thanks, Dude! Bättre bekräftelse på vad min uppmaning gick på är tämligen svår att hitta!
OK, förklara eller beskriva den som kan vilken nytta har ss idag? Ingen som helst. Snacka om basta!! Förutom och enbart för varje enskild individens eget frustrationsladdat tillfredsställese eller kommerciellt intresse. Alla kan lätt rada upp ett antal sådana inlägg/medlemmar (Man kan undra om 6,000 + inlägg har väl en annan förklaring än en brinnande intresse för surfing?) Men för community eller kulturen har ss definativt och t.o.m. i högsta grad ett helt jävle överbevisat negativt inverkan.
Tråd efter tråd, inlägg efter inlägg bevisar detta med allt önskvärd tydlighet.
Gaz, Captian of Nerd Crew
|
|
|
|
|
#73942 |
|
Gazzer skrev:
Obie skrev:
KAN NÅ ÅTERGÅ TILL TRÅDEN IFRÅGA?? NÄMLIGEN ATT GAZ censur
(Man kan undra om 6,000 + inlägg har väl en annan förklaring än en brinnande intresse för surfing?) Men för community eller kulturen har ss definativt och t.o.m. i högsta grad ett helt jävle överbevisat negativt inverkan.
Gaz, Captian of Nerd Crew
Sant Gazzer, ett brinnande intresse också för surfsverige!
Men det är nu vi kan ANVÄNDA surfsverige för att komma tillrätta med alla muppar ute i surfet! Skilj på mupp på surfsverige och mupp i verkligheten.
Du är skild! 
|
|
|
|
|
#73981 |
Stoke: 14 |
|
Surfsverige är en bra sida. givetvis kan man fråga sig vad vissa trådar har här att göra, men det finns ingen sida som i alla fall jag vet om som är bättre för oss surfare. Givetvis kan vi inte prata om endast surf i varje tråd, så mycket surf har vi inte. Hur hade det varit utan Surfsverige? Detta är ett ställe där vi kan få fram vår stoke och rådfråga oss med andra som gör samma sak som oss. den aggressiva tonen kan ni ju spara på:) Själv tycker jag att det är skitkul att höra om folk som har fått bra surf och är glada som fan och vill dela med sig. om man inte tycker det e kul, så skit i att läsa det. Att många snackar om spots och var dom ligger är svårt att komma ifrån tyvärr. för alla dom som har hållit på ett tag så är det givet att inte prata om var vi surfar, det kan bli ett problem på vissa ställen med för mycket folk. i början på -90 talet fanns det inte många i vattnet och folk delade med sig på ett annat sätt. idag e vi fler och det kommer att fortsätta att öka. Jag har ett hem spot som är väl besökt och man får köra slalom ibland. Det finns mycket folk i vattnet som inte har lärt sig dom skrivna och oskrivna reglerna i vattnet, men dom kommer att erfara det på ett sätt eller annatB) Om nu det hade varit så att Redax surfar runt i världen för att vi är på denna sidan så är det ju helt underbart, jag och många andra bjuder säkert på det och klickar gärna 50 ggr extra på reklamen för att han ska kunna fortsätta med det. Nej....... Redax, fortsätt att hålla denna sida öppen, du har gjort ett jävla bra jobb.
Peter
|
|
|
|
|
#73982 |
Esta
|
Fast jag tycker SurfSverige ska heta Kallsupen igen och tillåta anonyma inlägg. Det var bättre förr...
Keep up the good work, Redax!
|
|
|
|
|
#73983 |
|
Esta skrev:
Fast jag tycker SurfSverige ska heta Kallsupen igen och tillåta anonyma inlägg. Det var bättre förr...
Keep up the good work, Redax!
ha ha ha ha:laugh:
|
|
|
|
|
#73984 |
Stoke: -4 |
lena
|
jag tycker det är kul med alla brak, mycket roligare när det âr lite action:woohoo: mer slagsmal:evil: fast jag vill inte bli inblandad, bara läsa och titta pa:whistle:
|
|
|
|
|
#73987 |
lena
|
|
|
|
|
#73988 |
Obie
|
lena skrev:
jag tycker det är kul med alla brak, mycket roligare när det âr lite action:woohoo: mer slagsmal:evil: fast jag vill inte bli inblandad, bara läsa och titta pa:whistle:
Alltså lena var har du varit hela mitt liv!! Äntligen en tjej som gillar bitchfights och okvädningsord.. more power till dig kvinna!!

|
|
|
|
|
#73990 |
Obie
|
|
|
|
|
#73994 |
lena
|
Hiii hiii du skall se mig i vattnet om nagon droppar in pa mig:evil: och jag fattar att folk hâr inne blir vansinniga pa dem som avslöjar spots, det gör man bara inte! Avslöja spots och droppa in det är tva oförlatliga saker inom surf!
|
|
|
|
|
#73995 |
|
|
|
|
|
#73998 |
Danne
|
lena skrev:
Fast det va inte en ren fight.. mitt ordförråd är inte lika utvecklat som sverres 
och det kan jag erkänna:unsure:
|
|
|
|
|
#74002 |
|
Esta skrev:
Och så bilden...
Misstar jag mig inte så ser det ut att vara en ledig plats till vänster på bilden? mellan vitvattnet... så en till får plats i er line up...
skämt å sido. jag håller med dig. Att hålla på som några gjort mot de spot som ni surfar är inte rätt. jag hade blivit jävligt sne om de hände något ställe jag surfade frekvent.
|
|
|
|
|
#74007 |
lena
|
|
|