Facebook data

12
morons på svenska surfscenen
#73892 morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Här kommer jag nu lista alla morons allt eftersom dom blir kända.
Med morons syftar jag inte till personliga egenskaper, utan till en OFÖRSTÅELSE för surfingen som den sport den är.
En respektlöshet för sporten och dess utövare.
Samt en envis vägran att låta bli att ta till sig surfingens " oskrivna regler "
Om det beror på oförmåga till empati, till respekt, eller bara en idiots envishet, vet jag inte.

Klart är iallafall att det har börjat att dyka upp massa personer här inne och på den svenska surfscenen som vägrar att fatta surfkulturen.

Jag förstår inte ens hur man kan kalla sig för surfare om man vill dra till sig klasar med andra dit man ska surfa???

OCH vad har NI SOM TJÄNAR PENGAR på alla dessa nya KOKOsurfare för ansvar!!!????

Sälja massa brädor till trendiga nördar som fått för sig att börja surfa i ett land som knappt har naturresurser för det!! OCH SOM VÄGRAR ACCEPTERA VETT OCH ETIKETT!!

Upprinnelsen till den här tråden är det respektlösa outandet som tidigare ägt rum här idag på en annan tråd och vars attityd har fortsatt i andra trådar samt på chatten!!

Denna lista är INTE emot PUL, då det endats är Nickname jag listar!
Denna lista är ett sätt att veta vilka personer som är ett hot mot surfkulturen i landet och som behöver
" utbildning "

Problemet är att man orkar inte förklara om och om igen.... en normalbegåvad och normal person vill ju inget hellre än att själv förstå den nya sport man börjar med!
VAR KOMMER ALLA MORONS IFRÅN!!!???

Personer som jämför spots med skidbackar och skejtramper...

Utsketna censur eller nån överklasskärings censur, fan gör det samma men acceptera sportens regler!!!
 
Logga in för att svara
#73893 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

elwer
carrot
jacobemmanuel
MacBeth
Wildon
 
Logga in för att svara
#73894 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
Inlägg: 1509
graphgraph
offline

toker, prosit, ole, dole, doff...

Nyktra till och gå lägg dig!
 
Logga in för att svara
#73895 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Daniel skrev:
toker, prosit, ole, dole, doff...

Nyktra till och gå lägg dig!


Du fattar heller ingeting din jävla FOMME!!!
Du ligger ju långt ute på shouldern med din jävla longboard också så det handlar ju inte om dig!!
Och Backdoor Goran kommer till ett spot med en hel jävla busslast med ungar i sin surfskola!!

ALLT ÄR EN JÄVLA CIRKUS FÖR FAN!!
 
Logga in för att svara
#73896 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 50

Danne
Inlägg: 559
graphgraph
offline

här är en lista på alla som censur här inne och det är inte mobbning för det är bara ett nick..


SVERRE AKA GUDFADERN
 
Logga in för att svara
#73898 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Jag uppfattas av många som en som ställer till en cirkus på surfsverige.

MEN NI ÄR JÄVLIGT MÅNGA DÄRUTE SOM STÄLLER TILL EN CIRKUS PÅ HELA DEN SVENSKA SURFSCENEN!!!

Det är ju heeeeeeelt jävla BEFÄNGT FÖR FAN!!! Vara stolt över att man är så redig och tyst på surfsverige och sen förstör för SURFINGEN där ute!!! Genom att promota " share the fun " och outa här inne!!!



Är SÅ IN I HELVETES JÄVLA TRÖTT PÅ DEN PÅGÅENDE KOMMERSIALISERINGEN AV SURFING!!!!!
 
Logga in för att svara
#73900 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 50

Danne
Inlägg: 559
graphgraph
offline

no shit att du är.. men ta inte ut det på mig för jag har fan aldrig outat ett jävla skit
 
Logga in för att svara
#73901 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

MacBeth skrev:
no shit att du är.. men ta inte ut det på mig för jag har fan aldrig outat ett jävla skit

Du har FORTFARANDE INTE fattat!!!!!!!!!!!!!

Hur JÄÄÄÄÄVLA trööööööööööööööööööööög är du människa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du har inte outat men du har argumenterat för att det är helt ok att outa!!!!!!
 
Logga in för att svara
#73903 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 50

Danne
Inlägg: 559
graphgraph
offline

det har jag väl inte? då är så jävla efterbliven
 
Logga in för att svara
#73904 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

MacBeth skrev:
det har jag väl inte? då är så jävla efterbliven

Ja vad fan ska jag svara på det??? En efterbliven som påstår att en annan är efterbliven..

Läs dina egna inlägg i tidigare tråd där du jämför med Åre, läs dina inlägg i chatten! Fast det hjälper ju inte, du fattar ju inte dina egna motsägelser..
 
Logga in för att svara
#73908 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

gotta say i have to agree with you sverre..on the outing bit..
some people here don't understand that by outing spots they actually destroy what they go there for..
of course in the long run there will be more and more surfers at each spot but until that day happens..the surfers that are there can enjoy the waves and share them around..
we get visitors up here sometimes but they respect our code of surfing ethics and go home without telling 10 more of their friends and they are always welcome back..
i got an email from a guy recently asking where one of our spots was..he said he had searched without luck..i didn't write back to him..we found our spots the exact same way he did..trial and error..
i hope everyone gets a really good autumn with lots of wind and bad weather..it brings the swell
bring on the surf ....and don't name spots on surfsverige!!..
peace from da rat;)
 
Logga in för att svara
#73913 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
Inlägg: 1904
graphgraph
offline

Bra inlägg Sverre Nja, tamefan årets inlägg Bra, att äntligen vågar nån säga till. Dom som bedriver surfskola i Sverige, och kränger bräder till kriti och pleti är faktist parasit er:( Om man gör samma sak i tex Norge,,,så är det en annan femma. Där finns det vågor i alla fall.
 
Logga in för att svara
#73916 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 50

Danne
Inlägg: 559
graphgraph
offline

vem ska man sälja brädor till då? ska man va tvungen att göra ett test innen man får köpa en surfbräda eller?
 
Logga in för att svara
#73917 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

magge
Inlägg: 147
graphgraph
offline

MacBeth skrev:
vem ska man sälja brädor till då? ska man va tvungen att göra ett test innen man får köpa en surfbräda eller?

men är det så svårt att förstå, droppa inte in, visa respekt/hänsyn mot andra surfare som surfar ett spot genom att inte bidra till att crowden ökar, tex genom att outa spots eller skrika på nätet att nu är det surf där, kom dit allihopa. Förstår du vad jag menar? ta det via gb om inte..
 
Logga in för att svara
#73923 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 1

OscarGBG
Inlägg: 45
graphgraph
offline

Men herregud var kommer all denna aggression ifrån. Jag surfar på f n västkusten och förhoppningsvis även ännu mer utomlands. Visst har jag surfat i Sverige där det varit mycket folk, kanske någon enstaka gång lite för mycket, men jag anser inte att crowden är det största problemet i Sverige. Med lite tur om surfing blir tillräckligt populär kan va kanske få till en vågmaskin i Sverige likt den på gran canaria! ... även om det känns avlägset just nu.

Utav de ggr jag surfat i Sverige har seriöst crowden varit en av de minsta problemen. Jag har väll behövt dra mig ur en ett fåtal vågor pga. att någon annan fångat den. Inte för att säga att jag är speciellt bra men i regel är kvalitén på svenska surfare så extremt låg jämfört med utomlands att det inte är svårt att få de vågor man vill trots eventuell crowd! Då har jag ändå varit på spots med 20+ pers. Visst får man ibland köra slalom, men det är ju bara en utmaning !

Sverre du verkar ju ändå vara en erfaren surfare, om du seriöst tänker efter och jämför situationen i Sverige med utomlands så är det inte speciellt jobbigt. Även på de allmänt "outade" spoten så är man oftast ensam så länge det inte är lördag, söndag eller vardag efter 17. Om du nu älskar att surfa så se till att styr om din vardag så att du faktiskt kan surfa den tiden. Men istället verkar du spendera mycket tid här inne med att kasta ur dig massa skit mot kreti och pleti, jag lovar att du kommer känna en större inre frid och lycka om du lägger den tiden på något kreativt!

Jag ska inte säga att jag aldrig har skrattat åt dina inlägg som en form av ironi men även den har sin gräns. Oftast skriker och gapar du mot diverse olika personer med ingen eller liten anledning. De flesta som inte slagit sitt huvud mot revet allt för ofta bör anse att ditt gapande inte är mer än ett rop på uppmärksamhet.

Vi förstår att vara s k " gudfader" på surfsverige är en stor del av ditt liv, men även här lovar jag att ditt liv kommer få större mening och lycka om du väljer att kanalisera denna energi på ett annat sätt.

Stay stoked everyone, keep surfing and spead the love!

* Bara lite fulla tankar från mig, Oscar från GBG, som älskar att möta nya likasinnade vänner, ha trevligt, dricka whisky och framför allt att surfa. *
 
Logga in för att svara
#73924 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 1

OscarGBG
Inlägg: 45
graphgraph
offline

Men herregud var kommer all denna aggression ifrån. Jag surfar på f n västkusten och förhoppningsvis även ännu mer utomlands. Visst har jag surfat i Sverige där det varit mycket folk, kanske någon enstaka gång lite för mycket, men jag anser inte att crowden är det största problemet i Sverige. Med lite tur om surfing blir tillräckligt populär kan va kanske få till en vågmaskin i Sverige likt den på gran canaria! ... även om det känns avlägset just nu.

Utav de ggr jag surfat i Sverige har seriöst crowden varit en av de minsta problemen. Jag har väll behövt dra mig ur en ett fåtal vågor pga. att någon annan fångat den. Inte för att säga att jag är speciellt bra men i regel är kvalitén på svenska surfare så extremt låg jämfört med utomlands att det inte är svårt att få de vågor man vill trots eventuell crowd! Då har jag ändå varit på spots med 20+ pers. Visst får man ibland köra slalom, men det är ju bara en utmaning !

Sverre du verkar ju ändå vara en erfaren surfare, om du seriöst tänker efter och jämför situationen i Sverige med utomlands så är det inte speciellt jobbigt. Även på de allmänt "outade" spoten så är man oftast ensam så länge det inte är lördag, söndag eller vardag efter 17. Om du nu älskar att surfa så se till att styr om din vardag så att du faktiskt kan surfa den tiden. Men istället verkar du spendera mycket tid här inne med att kasta ur dig massa skit mot kreti och pleti, jag lovar att du kommer känna en större inre frid och lycka om du lägger den tiden på något kreativt!

Jag ska inte säga att jag aldrig har skrattat åt dina inlägg som en form av ironi men även den har sin gräns. Oftast skriker och gapar du mot diverse olika personer med ingen eller liten anledning. De flesta som inte slagit sitt huvud mot revet allt för ofta bör anse att ditt gapande inte är mer än ett rop på uppmärksamhet.

Vi förstår att vara s k " gudfader" på surfsverige är en stor del av ditt liv, men även här lovar jag att ditt liv kommer få större mening och lycka om du väljer att kanalisera denna energi på ett annat sätt.

Stay stoked everyone, keep surfing and spead the love!

* Bara lite fulla tankar från mig, Oscar från GBG, som älskar att möta nya likasinnade vänner, ha trevligt, dricka whisky och framför allt att surfa. *
 
Logga in för att svara
#73930 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 8

tobbe
Inlägg: 174
graphgraph
offline

Sverre är rolig typ 90 ggr av 100 = en rolig jävel, som använder surfsverige för att bjuda på sin förmåga att se det roliga i saker och ting. Han och ni andra har helt rätt i att folk får sluta outa spots på nätet.
Framför allt i Stockholmsområdet finns det risk för att allt blir skit med för mycket folk på bryten.
 
Logga in för att svara
#73931 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 8

tobbe
Inlägg: 174
graphgraph
offline

Vill bara tillägga att för mig handlar inte surf om att vara ett stort härligt gäng i lineupen som droppar in på varandra och gör att man får typ en våg för att sedan gå upp och dricka whisky och ha det mysigt ihop.
Med en sådan attityd får man det roligare i Åre.
 
Logga in för att svara
#73932 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

jani
Inlägg: 101
graphgraph
offline

Poängen är att droppa in på folk är jävligt farligt. Vi får hoppas på att surftrenden i Sverige dör ut, men chansen är väldigt liten för det. Alla dom stora företagen, Quiksilver, Billabong; RipCurl, Rvca och så vidare promotar deras kläder genom en surflivsstil. Och då vill många köra på den linjen.
 
Logga in för att svara
#73934 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 50

Danne
Inlägg: 559
graphgraph
offline

magge skrev:
MacBeth skrev:
vem ska man sälja brädor till då? ska man va tvungen att göra ett test innen man får köpa en surfbräda eller?

men är det så svårt att förstå, droppa inte in, visa respekt/hänsyn mot andra surfare som surfar ett spot genom att inte bidra till att crowden ökar, tex genom att outa spots eller skrika på nätet att nu är det surf där, kom dit allihopa. Förstår du vad jag menar? ta det via gb om inte..


Ja det fattar väl jag oxå, är du dum i huvet eller? jag har aldrig droppat in på någon, jag har aldrig outat eller sagt att det är okej, jag visar respekt till andra surfare genom att inte köra i crowden då jag anser mig själv som en ganska orutinerad surfare.. så VARFÖR I HELA JÄVLA HELVETET HOPPAR ALLA PÅ MIG?!

Och lite det Jani va inne på.. när jag gick i mellanstadiet skatade ALLA, verkligen alla hade en bräda.. men det dog ju ut ganska snabbt fast man kan skata vart fan man vill. Surfing har ju lite andra förutsättningar så det dör nog ut ganska snabbt för att dom som inte är stokade på riktigt utan bara börjar för att det är cool kommer nog tröttna ganska snart. och nu är det ju fan vinter snart.. hur många noobs kommer surfa då? som verkligen inte brinner för det..
 
Logga in för att svara
#73940 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 3

Pazki
Inlägg: 158
graphgraph
offline

Nya, hårdare regler på forumet är nog en bra lösning. Outa = avstängd. Upp med en ny sticky för fan!
 
Logga in för att svara
#73943 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

tobbe skrev:
Vill bara tillägga att för mig handlar inte surf om att vara ett stort härligt gäng i lineupen som droppar in på varandra och gör att man får typ en våg för att sedan gå upp och dricka whisky och ha det mysigt ihop.
Med en sådan attityd får man det roligare i Åre.


HAHAHAHAHA!!!
 
Logga in för att svara
#73944 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Oscar GBG
som jag skrev i en annan tråd, är det ok att snatta och misshandla folk för att det bara är några som gör det??

Det handlar om ett beteende och en attityd som är främmande för surfingen som företeelse. Det är framförallt det BETÉENDET jag angriper.
Och det är precis det inte MacBeth kan fatta i all sin tröghet. Du skriver massa inlägg som visar att du inte kan förstå dig på att det är så farligt att outa, sen FATTAR DU INGENTING när alla " hoppar på dig " FÖR DU HAR JU ALDRIG OUTAT!????

Lär dig skilja på äpplen o päron..

Har du förresten lyckats att klara det där testet man får göra som 4 åring eller liknande. När man ska stoppa ner trekantiga klossar i ett trekantigt hål, och runda i ett runt hål...
 
Logga in för att svara
#73950 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 50

Danne
Inlägg: 559
graphgraph
offline

sverre vem fan tror du att du är? dra bara censur och sluta hålla på.. bara för att ditt liv är så jävla tragiskt så behöver du inte gnälla på alla andra.. knappast vårt fel att du är helt censur
 
Logga in för att svara
#73952 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

MacBeth skrev:
censur

såja såja är det inte bättre att DU diskuterar sak istället för att gå till personangrepp? Speciellt som du förmodligen inte har EN ANING om vem Sverre är? Och om nu Sverre önskar vara väldigt aktiv på forumet så är det väl också hans ensak?

Jag håller nog med Sverre i sak i den här frågan. VARFÖR ska nån behöva gapa och skrika om andra surfares hemmaspots? På ett publikt internetforum? Jag hoppas ni som gör detta inser att konsekvenserna blir väldigt mycket mer slutna och kanske även mer aggressiva lokaliserade surfscener!
Är det vad ni verkligen önskar eller förstår ni helt enkelt inte vad ni håller på med???
Med önskan om en bättring från er nytillkomna surfare.
 
Logga in för att svara
#73954 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Det finns ju massor med skäl till att inte lägga ut surfställen på ett internetforum. Kanske kan vissa av er nya inte riktigt greppa varför men ni kommer dra ut nybörjare till ställen där de mest kommer ligga i vägen.
Sen finns det ju surfställen som kanske ligger i områden med begränsad tillträdesrätt eller problematiska privata tillträdesvägar, begränsade parkeringsmöjligheter osv osv.
Som någon också påpekade är det faktist ganska farligt att nybörjare vistas i vattnet på vissa surfställen. Nybörjare kommer förstöra mer erfarna surfares surftillfällen ifall man bokstavligt talat tar sig vatten över huvudet och surfar en alltför avancerad plats.
Glöm inte att inom surfing har man som nybörjare mest skyldigheter och inte rättigheter. Skyldigheterna består i att hålla sig undan och inte orsaka farliga situationer eller förstöra mer erfarna surfares surfsession. Det är gravt egoistiskt att bete sig på det viset.
 
Logga in för att svara
#73955 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 50

Danne
Inlägg: 559
graphgraph
offline

Jag skiter fullständigt i vem sverre är.. och han vet inte vem jag är och då ska han fan i att påstå att jag tror si eller så.. vem fan gillar crowd?! vem vill att det ska ligga 200pers i lineupen?! jag vill iaf inte det och har aldrig påstått att jag vill
 
Logga in för att svara
#73956 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 50

Danne
Inlägg: 559
graphgraph
offline

ErikG skrev:
Det finns ju massor med skäl till att inte lägga ut surfställen på ett internetforum. Kanske kan vissa av er nya inte riktigt greppa varför men ni kommer dra ut nybörjare till ställen där de mest kommer ligga i vägen.
Sen finns det ju surfställen som kanske ligger i områden med begränsad tillträdesrätt eller problematiska privata tillträdesvägar, begränsade parkeringsmöjligheter osv osv.
Som någon också påpekade är det faktist ganska farligt att nybörjare vistas i vattnet på vissa surfställen. Nybörjare kommer förstöra mer erfarna surfares surftillfällen ifall man bokstavligt talat tar sig vatten över huvudet och surfar en alltför avancerad plats.
Glöm inte att inom surfing har man som nybörjare mest skyldigheter och inte rättigheter. Skyldigheterna består i att hålla sig undan och inte orsaka farliga situationer eller förstöra mer erfarna surfares surfsession. Det är gravt egoistiskt att bete sig på det viset.



jag håller helt med.. till 100%
 
Logga in för att svara
#73959 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Skrivet av MacBeth på Soulshines gästbok:

hehe ja det blev lite dålig stämning här inne ^^,
Dom är så jävla larviga, hajar inte vad dom gnäller om.. klart det surger med crowd det tycker ju alla, men inte fan hjälper det att nån lackar satan på ett jävla forum..

" larviga " , " hajar inte vad dom gnäller om " , " inte fan hjälper det att nån lackar satan på ett jävla forum "

V . S . B .

Det är på FORUMET det outas, det är på FORUMET problemet uppstod, förstår du då varför det är på FORUMET det måste tas itu med... ?

 
Logga in för att svara
#73970 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 50

Danne
Inlägg: 559
graphgraph
offline

stalker sverre..

tror inte att det kommer sluta att outas bara för att det blev ett jääävla liv..
 
Logga in för att svara
#73972 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

MacBeth skrev:
stalker sverre..

tror inte att det kommer sluta att outas bara för att det blev ett jääävla liv..


Vad du tror i sammanhanget är fullkomligt irrelevant eftersom " tro " för att vara av något värde bör innefatta någon slags kvalificerad gissning, rationell underbygd logik eller utmynna från erfarenhetsgrundsatser.
Av dina inlägg här framstår du som ibecill, och fruktansvärt långt från att överhuvudtaget komma i närheten något som med god fantasi ens skulle kunna liknas vid någon ingrediens i nämnda definition av " tro "
Därför är din tro inte ens värt namnet tro.

V . S . B .
 
Logga in för att svara
#73974 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 50

Danne
Inlägg: 559
graphgraph
offline

nä men för i helvete nu lägger vi ner det här.. ingen av oss gillar crowd, outare eller varandra..
så kan vi kanske återskapa en lite trevligare stämning här nu?
 
Logga in för att svara
#73978 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
Inlägg: 500
graphgraph
offline

MacBeth skrev:
nä men för i helvete nu lägger vi ner det här.. ingen av oss gillar crowd, outare eller varandra..
så kan vi kanske återskapa en lite trevligare stämning här nu?


bra, sluta nu med otrevligheterna. men jag tror att många har läst och kanske tänker lite mera.så kanske har ni två gjort nått bra. men det får vi se med tiden. pura vida
 
Logga in för att svara
#73986 Svar: morötter på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

En blåsig vecka kulminerade i värsta stormen här. Underhållande men även energikrävande. Har lärt mig nåra nya ord.
Hoppas andra nu förstått lite mer om surfing o dess ngt märkliga scene (jämfört med andra sporter), utan att tappa stoken...
Bra att det till slut löste sig 'inom familjen'.
 
Logga in för att svara
#74018 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
Inlägg: 1509
graphgraph
offline

sverre skrev:

Du fattar heller ingeting din jävla FOMME!!!
Du ligger ju långt ute på shouldern med din jävla longboard också så det handlar ju inte om dig!!
Och Backdoor Goran kommer till ett spot med en hel jävla busslast med ungar i sin surfskola!!

ALLT ÄR EN JÄVLA CIRKUS FÖR FAN!!


Om jag ligger långt ute på shouldern så är det i hamnen för att det bryter en vänster där, eller så visar jag bara respekt genom att låta andra få vågor. Det jag inte gör är att lägga dumma inlägg och gömma min identitet. Sluta kasta dynga på andra om du inte kan våga visa vem du är, i vattnet, på riktigt.

Tråden har en viss bäring, men när det kommer från dig, så kan det lika gärna kvitta.
 
Logga in för att svara
#74020 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 20

adamski
Inlägg: 1405
graphgraph
offline

Daniel skrev:
sverre skrev:

Du fattar heller ingeting din jävla FOMME!!!
Du ligger ju långt ute på shouldern med din jävla longboard också så det handlar ju inte om dig!!
Och Backdoor Goran kommer till ett spot med en hel jävla busslast med ungar i sin surfskola!!

ALLT ÄR EN JÄVLA CIRKUS FÖR FAN!!


Om jag ligger långt ute på shouldern så är det i hamnen för att det bryter en vänster där, eller så visar jag bara respekt genom att låta andra få vågor. Det jag inte gör är att lägga dumma inlägg och gömma min identitet. Sluta kasta dynga på andra om du inte kan våga visa vem du är, i vattnet, på riktigt.

Tråden har en viss bäring, men när det kommer från dig, så kan det lika gärna kvitta.



Daniel is BACK!! Gött mannen, ryt tillbaka! Fast säg inte till Sverre att jag sa det...

BOS for Life
 
Logga in för att svara
#74032 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: -1

jacobemmanuel
Inlägg: 34
graphgraph
offline

haha skööön bild
 
Logga in för att svara
#74033 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Hörni boyz, inte göra narr av förståndshandikappade. Grabben ser ju lycklig ut och det brukar ju dom vara. Min son e det oxå. Han kommer aldrig kunna lära sig skriva, läsa och surfa, tyvärr, men han e en glad o go kille!
Men det kunde ni inte veta och det har jag överseende med.
 
Logga in för att svara
#74036 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

jacobemmanuel skrev:
haha skööön bild

Jo DU rycker väl att det är en skön bild, för det är ju det förståndshandikappades eget fel att de är det. Guds straff! Men dom kan bli botade..

Jag tror däremot inte på det här, du är ju fortfarande inte botad trots tillsägelser inser du inte att du gjort fel vilket innebär att du är fiende till surfingen i Sverige,
VIK HÄDAN SATAN!!
 
Logga in för att svara
#74037 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Daniel skrev:
sverre skrev:

Du fattar heller ingeting din jävla FOMME!!!
Du ligger ju långt ute på shouldern med din jävla longboard också så det handlar ju inte om dig!!
Och Backdoor Goran kommer till ett spot med en hel jävla busslast med ungar i sin surfskola!!

ALLT ÄR EN JÄVLA CIRKUS FÖR FAN!!




Tråden har en viss bäring, men när det kommer från dig, så kan det lika gärna kvitta.


Intressant att du inte förmår skilja på sak och person, en företeelse som de flesta utvecklar i mycket tidig ålder.
 
Logga in för att svara
#74040 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Selle skrev:
img] jwmetal@sbcglobal.net/arguing_over_internet.jpg" target="_blank" rel="nofollow">www.geocities.com/jwmetal@sbcglobal.net/arguing_over_internet.jpg [/img]

Ännu en som inte fattat någonting...

Internet och detta FORUM är det särklass bästa sättet att få alla att fatta att inte outa på detta FORUM.
Tycker du att jag ska åka runt till alla bryt och säga till folk att det inte är ok att outa på Surfsverige?
Försök att åtminstone använda några av dina gråa celler när du ska försöka vara lustig, det kan lätt slå tillbaka på dig själv annars, på så sätt att det inte blir lustigt utan bara en spegelbild av din egen imbecillitet.
Sen att JacaobEmanuel tyckte det var lustigt beror ju på att han inte fått lära sig tänka själv pga jesus.
Din länk har använts förr men då i situationer där det inte är lämpligt att " argue on internet "
Kan du inte uppfatta sådana nyansskillnader är du värdig att komma upp på Moron listan över farliga personer för svensk surfing som inte trots alla förklaraingar fattar grejen.
 
Logga in för att svara
#74057 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

Obie
Inlägg: 605
graphgraph
offline

Kan man inte införa ett kösystem, typ dra en nummerlapp ute vid line up. dom som inte orkar sig ut får skylla sig själv med inge surf!! och så skaffar vi surfande poliser med delfiner ist för hundar..
 
Logga in för att svara
#74059 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 50

Danne
Inlägg: 559
graphgraph
offline

Obie skrev:
Kan man inte införa ett kösystem, typ dra en nummerlapp ute vid line up. dom som inte orkar sig ut får skylla sig själv med inge surf!! och så skaffar vi surfande poliser med delfiner ist för hundar..


eller en paintballmarkör med reballs från stranden..
 
Logga in för att svara
#74060 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: -2

mossan
Inlägg: 22
graphgraph
offline

ja eller så följer vi bara de seder som finns!!!
jag citerar en känd surfsverige-profil:
"-pajaser!"
 
Logga in för att svara
#74067 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

Selle
Inlägg: 11
graphgraph
offline

Esta skrev:
Hörni boyz, inte göra narr av förståndshandikappade. Grabben ser ju lycklig ut och det brukar ju dom vara. Min son e det oxå. Han kommer aldrig kunna lära sig skriva, läsa och surfa, tyvärr, men han e en glad o go kille!
Men det kunde ni inte veta och det har jag överseende med.


Sorry. Inte meningen att såra dig.

Här är många fler grövre påhopp i denna tråden/forumet som får lov att ligga kvar dock, märkligt.

Denna tråden är ju helt sjuk. Vart ligger dessa övercrowded bryt?

Hur hemliga och svåra tror ni att spots är? Har man bil och en karta kam man kolla upp ganska lång kustremsa på bara någon timme. Och som sagt tidigare så finns det massor med böcker, internetsidor, apps som berättar exakt vara alla spots finns.

Genom att Anonymt hota och spela "gudfader" kommer man rädda typ Torö?

P A T E T I S S K T !

Att sitta här och tro att man äger rätten att surfa i Sverige är sjukt, patetisk och destruktivt.

Skönt att vi inte har den stämningen här på västkusten.
 
Logga in för att svara
#74071 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Ingen fara, Selle, du sårade mig inte.

"Hur hemliga och svåra tror ni att spots är? Har man bil och en karta kam man kolla upp ganska lång kustremsa på bara någon timme. Och som sagt tidigare så finns det massor med böcker, internetsidor, apps som berättar exakt vara alla spots finns."

Och???! Jag tror inte du nånsin kommer förstå problematiken med crowd, speciellt på ett pointbreak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Måste man fan använda en slägga för att hamra in det hos dig???????????????????????????????????????????????????????????????????

Sköt om din bakgård, så sköter jag om min, okey?!
Bara för att det funkar 'fiiint'(?) på din kustremsa, behöver det inte göra det på andras. Okey?
*suck*
 
Logga in för att svara
#74074 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

forts...

"kam man kolla upp ganska lång kustremsa på bara någon timme."

Ja jo jävlar! Ni har det jävligt bra på Västkusten, ska jag tala om för dig! 25 m att promenera ner till vattnet på vissa ställen. En lång kustremsa kan ta en hel dag för oss att reka på 'andra sidan' och en hel jävla massa soppa. Och alla dessa satans bommar som sitter i vägen. Och alla dessa livrädda stugägare som tror vi kommer robba deras ägor. Ska jag fortsätta?????????????????????????????????????
 
Logga in för att svara
#74075 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

forts...

"Skönt att vi inte har den stämningen här på västkusten."

Haru verkligen tagit reda på det, att alla tycker som du?
 
Logga in för att svara
#74076 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

Selle
Inlägg: 11
graphgraph
offline

Ingen här inne äger något bryt.
Galen inställning till surfing.

Vad tror ni att ni kommer åstadkomma med att skriva tjuriga inlägg på internet?
 
Logga in för att svara
#74077 Svar: morons på svenska surfscenen 14 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Selle skrev:
Ingen här inne äger något bryt.
Galen inställning till surfing.

Vad tror ni att ni kommer åstadkomma med att skriva tjuriga inlägg på internet?

Du e ett hopplöst fall, mannen, tyvärr. Fattar noll och kommer aldrig göra det heller, valley boy.
 
Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!