CHOOSE YOUR SURF SPOT WISELY!
Vissa ägnara sig åt att leta o hitta nya platser i naturen genom att först ta reda på läget o sen börja söka med sin gps. Dessa håller på med geocatching. Jag undrade tidigare om det fanns någon motsvarigher inom surfing med tanke på all outning som pågår här på surfsverige. Om man som surfspotletare får några "poäng" efter hur många surfspot som man har letat upp.
För att ta redapå denna intressanta fundering så valde jag att söka på google och skrev då in ordet "surfpotcatching". Denna sida var det första förslaget
www.surfboardshack.com/choosing_your_surf_spot.html
Rubriken på sidan är "Choose Your Surf Spot Wisely".
Efter detta resultat med två svar från google var jag ganska nöjd. Sen när google frågade mig om jag egentligen letade efter sökorden "surfspot catching" så blev jag självklart nyfiken att ta reda på vad som gömmer sig bakom dessa ord. Svarsalternativen för denna nya sökning resulterade med 7350 svar. Jag tänkte då för mig själv vilket av dessa svar som är tillräcklickt tydligt för att vara intressant att läsa om surfspot catching.
Så till er som väljer att endast nämna ett surfpots nickname här på surfsverige o tror att ingen annan surfare kan ta reda på vart detta så kallade hemliga surfställe finns har blivit lurade av er själva. Så fort någon skriver ut ett surfpotnickname på surfsverige eller internet så är det rätt så enkelt för en surfare att ta reda på vart denna plats ligger.Google har ju alla svar. Så om någon ändå vill samtala om ett hemligt surfspot så rekommenderar jag att ni hittar på ett nytt nickname för det hemliga surfstället, ett namn som ingen känner till förutom du. Annars är risken att någon annan som på internet har skrivit mer än tillåtet om detta hemliga surfspot är en källa till exakt kartbeskrivning av surfspottets plats.
I o för sig så är juh inte alla surfare/icke surfare en bra spanare o scout som jag. Men som sagt välj dina outningssurfspotssmeknamn smart för att minimera risken att fler hittar dit eller chansen till att fler hittar dit allt efter dit syfte. Bara o googla på smeknamnet innan du skriver in det här för att få veta hur många andra som känner till det hemliga surfljuspunkten.
Fortsätt nu att ignorera denna tråd genom att inte kommentera det jag precis har skrivit. Då blir jag nöjd men framförallt Adamski.