Facebook data

1
Nybörjare
#7465 Nybörjare 18 år, 3 månader sen  

Keos

Hej!
Jag skulle veta lite vad man ska tänka på när man ska köpa sin första bräda, exempelvis: storlek, pris och dyl. Det vore även bra och veta vad man ska passa sig för också.
Tacksam för goda råd./K

Logga in för att svara
#7466 Svar: Nybörjare 18 år, 3 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Aloha, svårt att ge exakta mått när du inte skrivit din vikt mm. För lite generell info kan du kolla in www.backdoor.se under produkter och brädor. Längst ner på sidan finns lite mer info.

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#7468 Svar: Nybörjare 18 år, 3 månader sen  

Keos

Jag är 1,80 och väger nästan 80kg och har tänkt att surfa i Frankrike nu till sommaren, men skulle även vilja kunna andvända bräda här i sverige också./K

Logga in för att svara
#7470 Svar: Nybörjare 18 år, 3 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Hej igen, då skulle jag nog satsa på en 7.10. När det gäller material så är det antingen gjuten epoxy (typ NSP) eller polyster/glasfiberbräda som gäller om man vill ha en bräda till bra pris. NSP är starkare än vanliga brädor och billigare, nackdelen är att de är lite tyngre. Men i början av sin kariär så är det viktigare att ha en tålig bräda, speciellt om man surfar steniga spots hemma i Sverige och inte har 100% koll på brädan i alla lägen.

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#7576 Svar: Nybörjare 18 år, 3 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Det kan väl tilläggas att det inte bara är nybörjare som inte "100% koll" på brädan, när det gäller att dinga. Jag vet säkert 5st vid namn som surfat en hel del som dingat sina brädor i Sverige.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!