Facebook data

1
Byta fenor!
#74662 Byta fenor! 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

capten skägglös
graphgraph

Halloj sitter och funderar på att byta fenor på min Fisk. En Becker MANGIAGLI 6,4. Har kört med vanliga standard Fcs fenor och funderar på att byta till M.R retro twin fins. Jag vill att brädan ska bli lite mer skatig och levande. Någon som har bra koll på om det funkar med dessa fenor?!
Eller har något annat tips på bra fenor till denna bräda.
Fred!!

Logga in för att svara
#74664 Svar: Byta fenor! 15 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Du måste precisera mer vad för fenor du kör med nu. FCS standard fenor säger just ingenting.
Tror du är inne på rätt spår med större sidfenor och en mindre mittfena eller ingen alls i mitten och två stora twins. Eller prova med en betydligt kortare bräda är nog smart. Det finns ju mycket mer som spelar in. Surfstil vågor vikt längd osv

Logga in för att svara
#74667 Svar: Byta fenor! 15 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

capten skägglös skrev:
Halloj sitter och funderar på att byta fenor på min Fisk. En Becker MANGIAGLI 6,4. Har kört med vanliga standard Fcs fenor och funderar på att byta till M.R retro twin fins. Jag vill att brädan ska bli lite mer skatig och levande. Någon som har bra koll på om det funkar med dessa fenor?!
Eller har något annat tips på bra fenor till denna bräda.
Fred!!

measure the fins from the tip of the swallow to where the shapers back dot is, if the fin is further forward than 10.5" it might not go so good as a twin.

Also, FCS plugs can be weak if not glassed properly. Big MR side fins and weak tabs = pain in the ass.

A good alternative is to put in the Large H2's and rock a m3 or m5 as a rear if you are a big guy.

Other than that I think the best fins for boards like that are the MR twins + trailer, unfortunately for you, just not with FCS

Logga in för att svara
#74668 Svar: Byta fenor! 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

capten skägglös
graphgraph

Har för mig Fenorna heter M5 eller nått sånt. Det är deras billigaste variant. Har funderat på en mindre fisk eller någon rolig egg bräda med singelfin som en snabb och lös bräda. Men har inte råd just nu och tänkte därför prova byta fenor på den jag har så länge.
Jag är ingen aggressiv surfare mer longboard stil skulle jag väll säga och jag tycker att med tre fenor som jag kör nu käns den väldigt trög svängd. Jag provade att köra en kortare fisk med
twin-fins i australien och det kändes riktigt löst ooch skatigt. Men den brädan var 6.0 och undrar om det blir liknande känsla även om brädan är lite längre som 6.4an som jag har nu.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!