Facebook data

1
köpa bräda på bali?
#7472 köpa bräda på bali? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

henke15
graphgraph

skall vara på bali under hela april och tänkte då ta och köpa mig en bräda där. frågan är då om ni har några tips på vart man skall köpa sin bräda? och om det är något man behöver tänka på. var där hela maj förra året och surfade så är ingen nybörjare men inget proffs heller. kommer vara stationerad på kuta eller legian. söker en vanlig shortboard, väger 70 å 180 lång vilken storlek tro?

Logga in för att svara
#7474 Svar: köpa bräda på bali? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Custombeställ från Diverse i Oz och få den skickad till Kuta. Kostar bara en smula mer än att köpa på plats. Hade jag vägt som dig hade jag gått på en 6'3" eller möjligtvis 6'4" om jag bara skulle ha en bräda under den tiden på året.

Såg Dahlbergs i en affär längs med motorvägen mellan Bukit och Kuta för 500 US$ och kom ihåg att jag tyckte det var billigt. Jag har hört att det börjat komma lite mer brädor shapeade på Bali men har ingen aning om hur de är eller vad de kostar.

Logga in för att svara
#7477 Svar: köpa bräda på bali? 18 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

6'4" 18½ eller 18 x3/4 x 2 5/8..skulle passa dig lagomt...lite flyt men lätt att svänga..

Logga in för att svara
#7483 Svar: köpa bräda på bali? 18 år, 3 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

köpte bla. en bräda på reds på vägen till canggu. bra brädor o trevlig personal. betalade drygt 2600 skr.
annars finns det tonvis med begagnade brädor överallt i kuta, billigt om du köper från andra turister.

Logga in för att svara
#7530 Svar: köpa bräda på bali? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

henke15
graphgraph

tack för tipsen.... först och främst tror ni verkligen de e värt att köpa begagnat e ju trots allt rätt ny på surfing fronten så vet inte vad för fel ja skall leta efter på begagnade marknaden? själv tycker ja ju att 2600 inte låter allt för dyrt för en ok bräda...

ingen som har lust att ge tips på lite snällare breaks på bali, förutom kuta och legian? min flickvän vill inte surfa på rev och vore trevligt att surfa så mycket som möjligt tillsammans... ingen annan som skall ner i april och har lust att leta runt tillsammans och kanske hyra bil.... hur funkar det förresten me svensk körkort för moped och bil hyrning nere på bali? har för mig att man e tvungen att ha något speciellt tillstånd för att hyra moped

Logga in för att svara
#7544 Svar: köpa bräda på bali? 18 år, 3 månader sen  

Chris

Antingen köper du dig ett falskt körkort på oscars bar för 100 000 rp, det gäller i ett år, annars kan du åka till polisstationen och köpa ett för 300 spänn som gäller i en månad. Canggu är ett snäll break, braoa är ännu snällare och lite mindre än canggu.

Mvh Chris

Logga in för att svara
#7545 Svar: köpa bräda på bali? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Dreamland! Södra bryt är riktigt snällt men shorebreaket är elakt på högvatten. Såg en kille skada ryggen när han sprang efter sin freesbee. Bortburen på en sån där fixerande bår och sen vet jag inte hur det gick så passa dig!

Nä ärligt talat, körkortet är vatten värt om du inte har internationellt körkort med rätt bokstav, dvs B för bil osv. Kontakta Motormännens Helnykterhetsförbund för att få ett sånt. Åker du fast (och det gör du garanterat) så går bötern går rätt ner i fickan. Betala aldrig mer än 50 000rph i "böter" för det är maxboten om du åker in till Denpasar och betalar den riktiga boten. Jag har aldrig haft körkort men hyrt massa lätt MC 125cc vespamodell med boardrack. Inget jag rekommenderar. De hittar alltid något att sätta dit dig för och trafiken är livsfarlig. Kör privat "Transport" med chaufför istället, hyr en bil och kör själv eller ta taxi på taxameter om du flyttar på dig utan brädor. Det är så billigt att det inte är värt att riskera liv och lem.

Åkte även på en riktig scam med MC där vi blev stoppade och i smyg pillade ut choken. Sen fick vi betala 750 000rph för att de skulle "reparera" den. Fått punka nere på Dreamland och fått knuffa hojjen hela vägen upp till securitychecken i mörkret (det är långt och brant). Bara trassel och huvudvärk med MC! Inte värt det om du inte är fattig som en kyrkråtta.

4100kr låg priset på för ett år sedan för en Diverse custom polyester shortboard inklusive standardfenor, grafik, frakt och tull till Kuta, Bali. Shapern Dave är hjälpsam och bra. Bara att kolla in brädorna på http://www.diversesurf.com.au/ och sen maila så hjälper han dig med storlek och sånt. Jag har betalat både med banköverföring och med mitt VISA-kortsnummer så han är att lita på! Brädan plockar du sen upp i en butik i Kuta (som har stängt på söndagar, störigt!)

Köper du begagnat så hooka up med en erfaren surfare som hjälper dig att välja ut en bra bräda som passar dig och inte har varit knäckt.

Logga in för att svara
#7546 Svar: köpa bräda på bali? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Dreamland! Södra bryt är riktigt snällt men shorebreaket är elakt på högvatten. Såg en kille skada ryggen när han sprang efter sin freesbee. Bortburen på en sån där fixerande bår och sen vet jag inte hur det gick så passa dig!

Nä ärligt talat, körkortet är vatten värt om du inte har internationellt körkort med rätt bokstav, dvs B för bil osv. Kontakta Motormännens Helnykterhetsförbund för att få ett sånt. Åker du fast (och det gör du garanterat) så går bötern går rätt ner i fickan. Betala aldrig mer än 50 000rph i "böter" för det är maxboten om du åker in till Denpasar och betalar den riktiga boten. Jag har aldrig haft körkort men hyrt massa lätt MC 125cc vespamodell med boardrack. Inget jag rekommenderar. De hittar alltid något att sätta dit dig för och trafiken är livsfarlig. Kör privat "Transport" med chaufför istället, hyr en bil och kör själv eller ta taxi på taxameter om du flyttar på dig utan brädor. Det är så billigt att det inte är värt att riskera liv och lem.

Åkte även på en riktig scam med MC där vi blev stoppade och i smyg pillade ut choken. Sen fick vi betala 750 000rph för att de skulle "reparera" den. Fått punka nere på Dreamland och fått knuffa hojjen hela vägen upp till securitychecken i mörkret (det är långt och brant). Bara trassel och huvudvärk med MC! Inte värt det om du inte är fattig som en kyrkråtta.

4100kr låg priset på för ett år sedan för en Diverse custom polyester shortboard inklusive standardfenor, grafik, frakt och tull till Kuta, Bali. Shapern Dave är hjälpsam och bra. Bara att kolla in brädorna på http://www.diversesurf.com.au/ och sen maila så hjälper han dig med storlek och sånt. Jag har betalat både med banköverföring och med mitt VISA-kortsnummer så han är att lita på! Brädan plockar du sen upp i en butik i Kuta (som har stängt på söndagar, störigt!)

Köper du begagnat så hooka up med en erfaren surfare som hjälper dig att välja ut en bra bräda som passar dig och inte har varit knäckt.

Logga in för att svara
#7551 Svar: köpa bräda på bali? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Redax, dubbelpost igen. Det är något skumt med den där! Jag svär att jag bara klickade en gång!

"Falska körkort" som gäller en månad är inget annat än en polisanmälan om att du tappat ditt körkort. Inget jag rekommenderar om du inte är en riktigt bra lögnare och kan kolla en korrupt polis i ögonen och svära på att du faktiskt har tappat plånboken när han frågar hur mycket du har betalat för ditt "falska körkort". Jag vågade iaf inte ljuga utan sa som det var (att jag inte ens visste att det var en anmälan). Andra gången (med ny polisanmälan i tron om att jag skulle få ett temporärt körkort) vågade jag inte ens dra upp den där polisanmälan utan betalade hellre en böter till. Utgå från att alla poliser är korrupta och att de gör allt för att blåsa dig på så mycket pengar det bara går. Någon berättade att de flesta poliser kommer från Java för det är där polisskolan ligger.

Vet inte hur "falska körkort" från oscars bar funkar för de har jag aldrig testat.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!