Facebook data

1
Världens mest perifera surfpot?? Satans Shank
#74737 Världens mest perifera surfpot?? Satans Shank 15 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kolla in det här stället som är utlagt på wannasurf.com Känner ni till nåt mer avlägset beläget surfställe?

ÄR bilderna fusk eller har nån jävel vart där och surfat?
www.wannasurf.com/spot/Australia_Pacific/Australia/TAS/Hobart/Heard_Island_and_McDonald_Islands/Satans_Shank/index.html
Ser ut att ha sjukt långa vågor när man kollar satellitfotona.

Logga in för att svara
#74738 Svar: Världens mest perifera surfpot?? Satans Shank 15 år, 6 månader sen Stoke: 3

Pazki
graphgraph

Första bilden ser ju extremt fake ut iaf.

Logga in för att svara
#74739 Svar: Världens mest perifera surfpot?? Satans Shank 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Känns som man måste vara ganska rik eller vara uppbackad av ett stort företag för att ens fundera på att ta sig dit!

Och om någon varit där och surfat så borde det finnas artiklar om det eller bilder på någon surfare tycker man ju! (antagligen fejk)

Men det ser ju ganska trevligt ut!

Ska vi åka dit och claima den som vår?

Logga in för att svara
#74740 Svar: Världens mest perifera surfpot?? Satans Shank 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

jaså!!! Det är upplagt nu...
Jag hörde talas om det när jag var på Tas.. för några år sedan. legenden som gick på puben var att det var en snubbe som varit vid ett ställe som han döpt till Satans shank
han hade upptäckt det när han var vid en forskningsstation.

Logga in för att svara
#74741 Svar: Världens mest perifera surfpot?? Satans Shank 15 år, 6 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

ErikG skrev:
Kolla in det här stället som är utlagt på wannasurf.com Känner ni till nåt mer avlägset beläget surfställe?

ÄR bilderna fusk eller har nån jävel vart där och surfat?
www.wannasurf.com/spot/Australia_Pacific/Australia/TAS/Hobart/Heard_Island_and_McDonald_Islands/Satans_Shank/index.html
Ser ut att ha sjukt långa vågor när man kollar satellitfotona.

nej.
nej o ja.
Ja det tycker jag med.

Dit borde jag åka. Ska du med ErikG?

Logga in för att svara
#74742 Svar: Världens mest perifera surfpot?? Satans Shank 15 år, 6 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Grymt coolt!

Logga in för att svara
#74745 Svar: Världens mest perifera surfpot?? Satans Shank 15 år, 6 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

Här är en bild som är tagen exakt på det utmarkerade spotet.
images.aad.gov.au/img.py/c6.jpg?width=1280&height=852

Källa: www.heardisland.aq/

Logga in för att svara
#74746 Svar: Världens mest perifera surfpot?? Satans Shank 15 år, 6 månader sen Stoke: 2

oxgrip
graphgraph

Kollar man google earth ser det ju fullt möjligt ut också.

Logga in för att svara
#74756 Svar: Världens mest perifera surfpot?? Satans Shank 15 år, 6 månader sen Stoke: 1

Skidåkarn
graphgraph

Bild två och tre är på wannasurf är tagna i Unstad på Lofoten av Yassine Ouhilal... Bild två är dock spegelvänd från originalet... Verkar vara någon som skojjar lite med oss nu.. Verkar vara ett coolt ställe dock.

Logga in för att svara
#74764 Svar: Världens mest perifera surfpot?? Satans Shank 15 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Skidåkarn skrev:
Bild två och tre är på wannasurf är tagna i Unstad på Lofoten av Yassine Ouhilal... Bild två är dock spegelvänd från originalet... Verkar vara någon som skojjar lite med oss nu.. Verkar vara ett coolt ställe dock.

Starkt jobbat! Jag misstänker du har rätt. Bilden på "vänstern"..tyckte jag kände igen den på nåt sätt. Och sen kan man ju fråga sig om man verkligen kan se sånt sprakande "sydsken" så pass långt från södra polcirkeln? 53 grader.. Skulle va coolt åka till nåt sånt galet ställe nån gång. Ser ju ut att vara långa linjer på google earth på flera ställen på den där djävulsön. Tänk dom galna jävlarna som var där och kokade olja på sälar och sjölejon...

Logga in för att svara
#74770 Svar: Världens mest perifera surfpot?? Satans Shank 15 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

sitter o lurar pa hur erikg hittade brytet pa wannasurf...hur tankte du nu?

var det

" van fa jobbigt med folk, var ar det mest avlagsnat brytet"

eller

"jag har trakigt, sa jag sitter och tittar ihjaltiden pa inthernet...

hoppade in ca 16.00 forresten idag...

www.windfinder.com/forecast/caherceveen

Logga in för att svara
#74771 Svar: Världens mest perifera surfpot?? Satans Shank 15 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Ja, svårt att ta sig dit! Kollade upp närmaste ögruppen Kerguelen, NV om Heard Island, och som tillhör Frankrike. Ingen landningsbana där heller. Går båt från La Réunion - den heter Marion Dufresne 2. För ca 5 300-7 000 euros, kan man åka på en knapp månadslång seglats mellan dom franska öarna i södra Indiska oceanen. Kanske går att muta kaptenen och ta en avstickare till Heard Island?...

Logga in för att svara
#74772 Svar: Världens mest perifera surfpot?? Satans Shank 15 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Andiss skrev:
sitter o lurar pa hur erikg hittade brytet pa wannasurf...hur tankte du nu?

var det

" van fa jobbigt med folk, var ar det mest avlagsnat brytet"

eller

"jag har trakigt, sa jag sitter och tittar ihjaltiden pa inthernet...

hoppade in ca 16.00 forresten idag...

www.windfinder.com/forecast/caherceveen

Jag har folknoja..

Logga in för att svara
#74773 Svar: Världens mest perifera surfpot?? Satans Shank 15 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Esta skrev:
Ja, svårt att ta sig dit! Kollade upp närmaste ögruppen Kerguelen, NV om Heard Island, och som tillhör Frankrike. Ingen landningsbana där heller. Går båt från La Réunion - den heter Marion Dufresne 2. För ca 5 300-7 000 euros, kan man åka på en knapp månadslång seglats mellan dom franska öarna i södra Indiska oceanen. Kanske går att muta kaptenen och ta en avstickare till Heard Island?...

Yeah..lite serios googling dar....

Nej..nu ar det dags for mat och pints...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!