Facebook data

1
Flyg Sydamerika?
#74893 Flyg Sydamerika? 15 år, 6 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

Finns det någon här som har rest runt i Sydamerika & har lite koll på flygbolagen? Vilka som har bra avgångar & är prisvärda. Finns det någon Sydamerikansk motsvarighet till Ryan Air, Air Asia etc? Jag kollar mest på resor mellan Brasilien, Argentina, Chile, Uruguay. Tar tacksamt emot alla tips!

Logga in för att svara
#74903 Svar: Flyg Sydamerika? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

om jag inte minns fel så TAM, VARIG och eventuellt finns lite spanska o portugisiska bolag som trafikerar området..

Logga in för att svara
#74911 Svar: Flyg Sydamerika? 15 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Hira skrev:
Finns det någon här som har rest runt i Sydamerika & har lite koll på flygbolagen? Vilka som har bra avgångar & är prisvärda. Finns det någon Sydamerikansk motsvarighet till Ryan Air, Air Asia etc? Jag kollar mest på resor mellan Brasilien, Argentina, Chile, Uruguay. Tar tacksamt emot alla tips!

I flew Lufthansa straight from Frankfurt to Buenos Aires, 15 hours nonstop. Easy to go to Uruguay and southern brazil from there, and you can extend that same flight to Chile

Logga in för att svara
#74917 Svar: Flyg Sydamerika? 15 år, 6 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

KLM lär inte va så prisvärt inom SydAm...?

Aerolineas Argentinas

Logga in för att svara
#74918 Svar: Flyg Sydamerika? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

Revisorn
graphgraph

Avianca
Taca

Logga in för att svara
#74940 Svar: Flyg Sydamerika? 15 år, 6 månader sen Stoke: 2

surfchica
graphgraph

Alla ovan nämnda bolag funkar att flyga med i Sydamerika. Det som kan vara lite knivigt är att ta sig emellan orterna i ett land. I Chile, är det mest Lan (finns också i Peru) som gäller, inte så billiga men bra och håller tider och avgångar. Du kan ta dig till Santiago med ett större flygbolag, men sen måste du därifrån. Åk till Iquique, SUVERÄN surf, liksom Arica.
Om du ska till Iquique rekommenderar jag Uma Jaqi Surf House, billigt boende med massa surfare. Miguel, ägaren, kan ta dig till riktigt bra surfspots.

www.umajaqi.cl/UMA_JAQI/UMA_JAQI_Surf_House.html

Lycka till:)

Logga in för att svara
#74957 Svar: Flyg Sydamerika? 15 år, 6 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

Tack, tack för tipsen!

Logga in för att svara
#75121 Svar: Flyg Sydamerika? 15 år, 6 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

Logga in för att svara