Facebook data

1
Frakta hem surfbräda
#75108 Frakta hem surfbräda 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

CarlVandal
graphgraph

Hjälp mig!
Köpte en grymt skön 7,8 när jag var i San Diego och surfade klassiska spots för en vecka sedan. Delta airlines som jag flög med ville ha 300 dollar för att frakta hem brädan vilket var mer än jag köpte den för. Därför tog min Engelska polare James den till England på sitt flyg. Dit var det tydligen gratis (!)

Nu undrar jag om någon vet ett bra och billigt sätt att få hem brädan till Sverige från England?
Under en tusenlapp hade varit ultimat... Några bra fraktfirmor någon???

Tack!
//Calle

Logga in för att svara
#75114 Svar: Frakta hem surfbräda 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

skarabe
graphgraph

Var bor du?
Jag har en polare som flyger regelbundet mellan London och Malmö (ibland Stockholm). Han kanske skulle kunna ta den med sig för en smärre kompensation - om du inte hittar någon billig frakt.. En 7,8:a kan nog vara ganska dyr att ta med sig på flyget till Sverige dock, troligen samma prisklass som vindsurfingutrustning pga längden..

Logga in för att svara
#75136 Svar: Frakta hem surfbräda 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

CarlVandal
graphgraph

Tack!
Jag bor i Falkenberg, så Malmö är inte allt för långt. Dock är brädan i byn Gainsborough i Norra England, kanske svårt att få den till London.

Jag ska kolla upp det. Kanske det är billigt att skicka den inom England, och kanske frakten på flyget inte är så farlig. Vet du vilket bolag din polare brukar flyga med?
Tack!

Logga in för att svara
#75140 Svar: Frakta hem surfbräda 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

heheheheee hör du din VANDAL! Är du säker på att James verkligen är din polare...? hahahahaha!!!

Logga in för att svara
#75154 Svar: Frakta hem surfbräda 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

CarlVandal
graphgraph

hehe!
Om inte lär han surfa en grym bräda i det Engelska swellet
Nä... Jag e säker! Haha!

Logga in för att svara
#75181 Svar: Frakta hem surfbräda 15 år, 6 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

Tjena Carl! Hur känns det och vara hemma I kalla norden igen? Hade ett kanonsurf imorse på pb men det var kallt som i graven i vattnet så jag skänkte er nordbor en tanke! Säkert 16 grader i vattnet brrrrr!
Du kan alltid be James stycka upp brädan i småbitar sedan är det bara limma ihop den när du har fott alla delar på posten, Sun Cure is teh shit!
Ha det bäst Calle och ta hand om alla där hemma!

Logga in för att svara
#75227 Svar: Frakta hem surfbräda 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

CarlVandal
graphgraph

Haha!
16 grader låter som en mardröm. Här e det minst 3 grader i vattnet och inte en tillstymmelse till vind! Alltså zero vågor
Tack för tipset. Jag ska snacka med James om han har en motorsåg...

Logga in för att svara
#75230 Svar: Frakta hem surfbräda 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

skarabe
graphgraph

Det skulle dock förvåna mig om det blir billigare att frakta brädan till London, betala för den på lyget + en flaska whisky till min polare samt köra ner till Malmö för att hämta brädan - än att skicka den med en speditör..

Logga in för att svara
#75245 Svar: Frakta hem surfbräda 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

CarlVandal
graphgraph

ja, du har nog rätt!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!