|
#75194 |
Hur är TAMARINDO? 15 år, 6 månader sen |
Stoke: 84 |
|
Ja, varför drar alla t Santa Teresa för? Tamarindo då?

|
|
|
|
|
#75198 |
Svar: Hur är TAMARINDO? 15 år, 6 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Tamarindo är kul, men inte lika stora vågor och jävligt överetablerat, om man jämför med hur det såg ut för ett par år sedan. Var där för 5-6 år sedan när jag var 13, och då var det mycket litet. Nu ser det ut som det växer fram ett amerikanskt kvarter ur en strandby.
Men jävligt kul och roligt nattliv, dock ville man halshugga alla jävla byggarbetare som helt respektlöst glodde ögonen ur skallen när man gick med tjejen fast man gav elaka blickar tillbaka.
För att få bästa svar på frågan: Åk dit!
|
|
|
|
|
#75201 |
Stoke: -234 |
|
|
|
|
|
#75240 |
|
Rädda? Nej det handlar om respekt, något även du saknar.
|
|
|
|
|
#75241 |
Stoke: 3 |
Pazki
|
Vaddå? Se men inte röra är väl rätt nice? Jag skulle varit nöjd om alla byggjävlarna ville ligga med min brud.
|
|
|
|
|
#75247 |
|
LocalHero skrev:
Rädda? Nej det handlar om respekt, något även du saknar.
HAHAHAHA, dom kanske drev med dig!!
Om du går där och ser asförbannad ut på varenda person som tittar på din tjej, och överreagerar så har dom säkert tyckt att det var roligt att " låtsas " titta bara för att se hur dina ögon blev svartare och svartare hehehehe..
Saknar JAG respekt nu också!??
JAG har inte tittat på din brutta ju!
Men hade hon inte ens urringad top och tajt kjol då??
|
|
|
|
|
#75286 |
|
"Om du går där och ser asförbannad ut på varenda person som tittar på din tjej, och överreagerar så har dom säkert tyckt att det var roligt att " låtsas " titta bara för att se hur dina ögon blev svartare och svartare hehehehe.. "
Går och ser asförbannad ut? Är du dum eller läser du bara inte?
Om jag går med min tjej på väg för att surfa och det står 20 svettiga gubbar från nicuragua och glor som fan så klart man kollar surt åt dom. Respekt som jag sa tidigare.
Ja, DU saknar respekt för folk, så länge det inte är ditt häftiga internetgäng eller någon ny tjej på sidan.
Nej no hard feelings, du är världens bästa, jag älskar dig.

|
|
|
|
|
#75287 |
|
Pazki skrev:
Vaddå? Se men inte röra är väl rätt nice? Jag skulle varit nöjd om alla byggjävlarna ville ligga med min brud.
Haha, visst skulle du det.
|
|
|
|
|
#75288 |
Stoke: 29 |
Esta
|
lösningen...?

|
|
|
|
|
#75289 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Esta skrev:
lösningen...?

OBS! i r o n i
|
|
|
|
|
#75290 |
|
Haha asbra. Men det behövs ju ingen lösning, menar bara att det var respöktlöst av dom, jag skiter i det.
Men Surfsveriges koolaste och knasigaste snubbe skulle ju förstöra upp det såklart. Vad ska man annars göra en fredag?
|
|
|
|
|
#75323 |
Svar: Hur är TAMARINDO? 15 år, 5 månader sen |
|
|
|
|
|
#75569 |
|
|
|
|
|
#75577 |
|
LocalHero skrev:
sverre skrev:
LocalHero skrev:
"Om du går där och ser asförbannad ut på varenda person som tittar på din tjej, och överreagerar så har dom säkert tyckt att det var roligt att " låtsas " titta bara för att se hur dina ögon blev svartare och svartare hehehehe.. "
Om jag går med min tjej på väg för att surfa och det står 20 svettiga gubbar från nicuragua och glor som fan så klart man kollar surt åt dom. Respekt som jag sa tidigare.
Ja, DU saknar respekt för folk, så länge det inte är ditt häftiga internetgäng eller någon ny tjej på sidan.

" byggarbetare " " svettiga " Hånar du hederliga arbetare!!!??
Är det där skon klämmer va!!?? Att det är folk från underklassen som tittar på överklassen!! 
Där fick jag svaret att du helt enkelt bara inte läser. Ordet byggarbetare fanns inte ens med där!
Men om jag ska vara ärlig så ja, jag hatar smutsiga arbetarklassmänniskor, jag åkte till costa och hoppades att det inte skulle vara helt primitivt, men det fanns inte ens aircondition på stranden och min hy blev jättetorr i solen
Vad står BOS för igentligen? Är det typ Bosse Olle och Sverres gäng som sitter på internet och sprider skräck? När jag var liten hade mina kompisar en klubb som hette MAD POE. Jag tror inte att dom har kvar den, annars kanske ni skulle kunna bolla ideer och sånt.
Nej frasen " svettiga byggarbetare " finns med i ditt tidigare inlägg på denna tråd, så din logiska slutledningsförmåga att jag inte skulle läsa var FEL.
Möjligen kan man hävda att jag av tydlighetsskäl även skulle citera ditt tidigare inlägg. Men jag utgick ifrån den felaktiga premissen att du skulle ha gott minne, vilket tydligen inte är fallet.
|
|
|
|
|
#75578 |
|
LocalHero skrev:
dock ville man halshugga alla jävla byggarbetare som helt respektlöst glodde ögonen ur skallen när man gick med tjejen fast man gav elaka blickar tillbaka.
!
Byggarbetare med ordet JÄVLA framför, visar enligt min tolkning en tendens till en nedlåtande attityd till arbetarklassen som sådan.
|
|
|
|
|
#75579 |
|
LocalHero skrev:
och det står 20 svettiga gubbar från nicuragua och glor som fan så klart man kollar surt åt dom.
svettiga från NICARAGUA ok, spelar även nationaliteten roll här??
|
|
|
|
|
#75580 |
|
GUBBAR dessutom, är det så att du missaktar dom pga deras ÅLDER???
|
|
|
|
|
#75587 |
|
|
|
|
|
#75592 |
Remo
|
Suck....
Kan ni inte låta bli att sabba alla trådar som har en chans att bli vettiga... Hur intressant diskussionen om tjejjer och byggarbetare än är så frågade trådstartaren om hur Tamarindo var.... Vad får du ut av att märka ord/nappa på struntsaker, Sverre? Det finns ju gott om trådar där trådstartaren inte är ber om tips/hjälp där ni kan balla er bäst ni vill? Kan ni inte hålla er till dom och låta fråge-trådar vara om ni inte vill svara ens på ursprungsfrågan.
Jag har iaf inte varit i CR men skall dit i jan som alla andra. Jag köpte en surfguidebok och det verkade finnas jävligt balla vågor kring, fast kankse inte just i Tamarindo. Enl boken som var skriven av en costaricasnubbe verkar det vara mer power i vågorna däruppe när det funkar än i santa teresa.Det verkar vara ett väderfenomen som ger mycket offshore där, plus balla spots runtomkring.
h20 guide hette boken, rekomenderas.
|
|
|
|
|
#75597 |
|
Remo skrev:
Suck....
Kan ni inte låta bli att sabba alla trådar som har en chans att bli vettiga... Hur intressant diskussionen om tjejjer och byggarbetare än är så frågade trådstartaren om hur Tamarindo var.... Vad får du ut av att märka ord/nappa på struntsaker, Sverre? Det finns ju gott om trådar där trådstartaren inte är ber om tips/hjälp där ni kan balla er bäst ni vill? Kan ni inte hålla er till dom och låta fråge-trådar vara om ni inte vill svara ens på ursprungsfrågan.
Jag har iaf inte varit i CR men skall dit i jan som alla andra. Jag köpte en surfguidebok och det verkade finnas jävligt balla vågor kring, fast kankse inte just i Tamarindo. Enl boken som var skriven av en costaricasnubbe verkar det vara mer power i vågorna däruppe när det funkar än i santa teresa.Det verkar vara ett väderfenomen som ger mycket offshore där, plus balla spots runtomkring.
h20 guide hette boken, rekomenderas.
Ja du, din suckande lite höstbuttra oftast frånvarande surfsverigemedlem..
Jag har inte sabbat denna tråd, skrev du inte precis om trådens ämne själv nu? MEN DU kunde inte låta bli att ta upp en icke relevant fråga för trådens ämne, nämligen om påståendet att jag sabbat tråden.
Jag har dessutom svarat Liinus i profilen något DU INTE VET din buttra bokmal!
DU äger inte MITT ORD din PAJAS!!
|
|
|
|
|
#75709 |
|
|
|
|
|
#75712 |
|
sverre skrev:
LocalHero skrev:
sverre skrev:
LocalHero skrev:

" byggarbetare " " svettiga " Hånar du hederliga arbetare!!!??
Är det där skon klämmer va!!?? Att det är folk från underklassen som tittar på överklassen!! 
Där fick jag svaret att du helt enkelt bara inte läser. Ordet byggarbetare fanns inte ens med där!
Men om jag ska vara ärlig så ja, jag hatar smutsiga arbetarklassmänniskor, jag åkte till costa och hoppades att det inte skulle vara helt primitivt, men det fanns inte ens aircondition på stranden och min hy blev jättetorr i solen
Vad står BOS för igentligen? Är det typ Bosse Olle och Sverres gäng som sitter på internet och sprider skräck? När jag var liten hade mina kompisar en klubb som hette MAD POE. Jag tror inte att dom har kvar den, annars kanske ni skulle kunna bolla ideer och sånt.
Nej frasen " svettiga byggarbetare " finns med i ditt tidigare inlägg på denna tråd, så din logiska slutledningsförmåga att jag inte skulle läsa var FEL.
Möjligen kan man hävda att jag av tydlighetsskäl även skulle citera ditt tidigare inlägg. Men jag utgick ifrån den felaktiga premissen att du skulle ha gott minne, vilket tydligen inte är fallet.
fortfarande, jag sa inte orden svettiga byggarbetareB)  Kanske var några andra svettiga gubbar som stog där och några byggarbetare. DET ÄR JU DU SOM ÄR DEN SOM HAR NÅGÅT EMOT DOM!
GENOM ATT FÖRSVARA DOM SÅ MISSTÄNKER INGEN DIG SOM FÖRDOMSFULL.
Dom gör bara sitt jobb!!!!!!
Svåra ord du använde förövrigt. För att komma från dig alltså.
|
|
|
|
|
#75714 |
Stoke: 5 |
|
Hört att Costa Rica e fullt av knarkande amerikanare för de e de enda land dom kan åka till i mellan/sydamerika. Typ deras mallis
|
|
|
|
|
#75715 |
|
Jag har tillräcklig hjärnkapacitet att lägga ihop ett och ett och förstå att det blir två.
Om du nu saknar den förmågan så är det ditt problem. Blir ju löjligt att argumentera som du gör. Men du verkar ju vara en fjant också så det stämmer bra in.
Det roliga är att du pratar om respekt och i samma veva så pratar du riktigt nedvärderande och respektlöst mot dessa fattiga arbetare.
Jag slängde en kommentar för att se om du kunde se det roliga i det hela istället. Nej det kunde du inte, utan var fortfarande lika upprörd och tyckte dessutom att jag saknade respekt.
Du saknar både respekt och humor. Att du inte kan ta det första humorinlägget kan ju få en att tro att du är så där sjukligt svartsjuk...
Får hon vara ute sent på kvällarna med kompisarna?
Får hon dansa sexigt?
heheheheheheheeeeee!!!!

|
|
|
|
|
#75729 |
|
sverre skrev:
Jag har tillräcklig hjärnkapacitet att lägga ihop ett och ett och förstå att det blir två.
Om du nu saknar den förmågan så är det ditt problem. Blir ju löjligt att argumentera som du gör. Men du verkar ju vara en fjant också så det stämmer bra in.
Det roliga är att du pratar om respekt och i samma veva så pratar du riktigt nedvärderande och respektlöst mot dessa fattiga arbetare.
Jag slängde en kommentar för att se om du kunde se det roliga i det hela istället. Nej det kunde du inte, utan var fortfarande lika upprörd och tyckte dessutom att jag saknade respekt.
Du saknar både respekt och humor. Att du inte kan ta det första humorinlägget kan ju få en att tro att du är så där sjukligt svartsjuk...
Careface. buhu buhu.
|
|
|
|
|
#75734 |
|
|
|
|
|
#75735 |
|
Jag respekterar folk som respekterar mig, jag ser inte ner på arbetare, men när som beter sig som dom gjorde så ser jag dom som idioter och att dom saknar respekt. (Vi kommer gåendes, dom stannar upp för att kolla, knuffar till sin polare för att han inte ska missa, jag gör en gest till dom typ"vad vill ni" dom flinar och skiter i det)
Du däremot skämtar om att min tjej är ett objekt och ska hitta ord att förlöjliga dig över eftersom du antagligen inte har något bättre för dig än att sitta vid datorn, sen ber mig lägga upp en bild på henne på mitt galleri när det har blivit ett känsligt ämne. DET är respeklöst.
Jag går inte runt och är svartsjuk och jag vet att du tycker det är jättekul när du får det att verka så, men seriöst. Det är jättekul att provocera folk, men det finns gränser.
Hade du haft en tjej istället för en häftig klubb så hade du fattat. 
|
|
|
|
|
#75736 |
|
|
|
|
|
#75738 |
|
heheheheheheheheeee!!!
BLIVIT ett känsligt ämne???? Tycker snarare att det var ett känsligt ämne för dig från början här...
Men gick hon i bikini då där när ni kom på vägen?? Seriös fråga alltså, för hon har ju uppenbarligen varit något att titta på!

|
|
|
|
|
#75740 |
|
sverre skrev:
heheheheheheheheeee!!!
BLIVIT ett känsligt ämne???? Tycker snarare att det var ett känsligt ämne för dig från början här...
Men gick hon i bikini då där när ni kom på vägen?? Seriös fråga alltså, för hon har ju uppenbarligen varit något att titta på!
Det blev ett känslig ämne när du började ja, för kolla på vilken tråd som helst så vet man att om du skriver så blir det en jävla cirkus.
Nej. nej det hade hon inte.
|
|
|
|
|
#75745 |
|
Jaha inget utmanande alltså, men då kanske hon helt enkelt är naturligt vacker eller sexig. Och nej dom kände nog inte så stor respekt för er.
Dom, arbetandes hårt i hettan, så kommer ett ungt rikt par gåendes med mer pengar än dom någonsin kommer att kunna arbeta ihop. Dom får vara glada om de kan skicka hem tillräckligt med pengar för att ett av deras barn ska kunna gå ut grundskolan. Så de känner nog ingen naturlig respekt för dessa unga personer i sina dyra surfkläder. Tvärtom kanske avund?
Men ingen kan ta ifrån dom deras rätt att få skåda världens skönhet, och att göra det utan att behöva skämmas!!
|
|
|
|
|
#75756 |
|
sverre skrev:
Jaha inget utmanande alltså, men då kanske hon helt enkelt är naturligt vacker eller sexig. Och nej dom kände nog inte så stor respekt för er.
Dom, arbetandes hårt i hettan, så kommer ett ungt rikt par gåendes med mer pengar än dom någonsin kommer att kunna arbeta ihop. Dom får vara glada om de kan skicka hem tillräckligt med pengar för att ett av deras barn ska kunna gå ut grundskolan. Så de känner nog ingen naturlig respekt för dessa unga personer i sina dyra surfkläder. Tvärtom kanske avund?
Men ingen kan ta ifrån dom deras rätt att få skåda världens skönhet, och att göra det utan att behöva skämmas!!
Vad snackar du om, vet du ens hur det ser ut i tamarindo?
|
|
|
|
|
#75757 |
|
LocalHero skrev:
sverre skrev:
Ja jag har varit där. Det var DU som snackade om arbetare från NICAFUCKINGRAGUA !!!
|
|
|
|
|
#75761 |
|
sverre skrev:
LocalHero skrev:
sverre skrev:
Ja jag har varit där. Det var DU som snackade om arbetare från NICAFUCKINGRAGUA !!!
Ja om du har varit där så vet du att det inte är en speciellt fattig stad.
|
|
|
|
|
#75767 |
|
Du är ju mer än vanligt pucko.
DUBAI är inte heller en fattig stad, ändå är det fattiga byggnadsarbetare från Bangladesh etc som är där o jobbar för en sketlön!
|
|
|
|
|
#75769 |
|
|
|
|
|
#75773 |
|
|
|
|
|
#75774 |
|
|
|
|
|
#75777 |
Stoke: -302 |
|
Hon kanske hade linnet ut o in eller så tyckte gubbarna att hennes klädstil var fin. Tolkningar av endast blickar är inte en tillräcklig källa för att veta vad folk tycker om någon person.
Såja nu kan ni pojkar avsluta denna respektlösa konversation. 
|
|
|
|
|
#75790 |
Stoke: 20 |
|
Mycket bra tråd!!!! Nu ser man hur viktigt det är att även kolla trådar som kan verka meningslösa för en själv (alltså inte för de som vill veta mer om Tamarindo, skulle själv kunna skapa en liknande tråd om något annat ställe). Dessutom har ju Sverre och Local Zero hjälpt upphovsmakaren genom att fortsätta göra så att tråden hamnar högst upp. Vill man bara se det som är relevant för en själv använder man den där lilla skrollern som sitter på musen och skummar lite lätt.
Sverre: Folkets hjälte, Gudfader och tattare
Local Hero: Gillar kvinnor som andra snubbar inte tittar åt (typ som SVERRES MAMMA)
Adamski showing the light on surfsverige since 2007
Fight fight!!! 
|
|
|
|
|
#75792 |
|
sverre skrev:
Så du tror på allvar att det BARA VAR DIN TJEJ som dom kollade på!??
Duuuuuuuuuuuuu ärrrrrrrrrrrrrrrr juuuuuuuuuuuu duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum!!!
Det är ju fan du som har påstått hela jävla tiden att det är henne dom kollar på utav någon speciell anledning, jag sa att dom glodde för att dom är kåtbockar.
Dom glor ju på varenda jävla brud som går förbi som inte är över 30!!!
Och linus som antagligen är en tjej kanske skulle veta det, inte för att det spelar så stor roll, men bara därför att, det är så man gör när man hjälper folk, du vet hjälpa folk istället för att jävlas med folk.
Herregud människa.
|
|
|
|
|
#75793 |
|
|
|
|
|
#75798 |
Stoke: 11 |
Willy
|
Detta var fan den tråkigaste bråktråden på riktigt länge. Sverre, du har tappat gnistan.
|
|
|
|
|
#75805 |
|
|
|
|
|
#75810 |
Stoke: -302 |
|
|
|
|
|
#75811 |
|
LocalHero skrev:
sverre skrev:
Så du tror på allvar att det BARA VAR DIN TJEJ som dom kollade på!?? 
Duuuuuuuuuuuuu ärrrrrrrrrrrrrrrr juuuuuuuuuuuu duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum!!!
Det är ju fan du som har påstått hela jävla tiden att det är henne dom kollar på utav någon speciell anledning, jag sa att dom glodde för att dom är kåtbockar.
Och linus som antagligen är en tjej kanske skulle veta det, inte för att det spelar så stor roll, men bara därför att, det är så man gör när man hjälper folk, du vet hjälpa folk istället för att jävlas med folk.
Herregud människa.
ok easy BOY easy....
Jag FRÅGADE om det var så att det fanns något utmanande i situationen. Påstod inte att det var så.
Men du försöker byta ämne, min kritik handlade inte om dom var kåtbockar eller inte, utan ditt skrivande här som jag inte kritiserade från början, utan såg humoristiskt. Du kunde ju uppenbarligen inte se det roliga i ditt inlägg, att du kunde framstå som en överbeskyddande svartsjuk kvinnofridare hehehehe
OCH att du inte bara attackerade deras beteende, utan skrev nedvärderande om att de var svettiga, gubbar, arbetare, från Nicaragua,
ett förakt av de personer som bygger centralamerika, så att du och din tjej kan åka dit.
|
|
|
|
|
#75813 |
|
Willy skrev:
Detta var fan den tråkigaste bråktråden på riktigt länge. Sverre, du har tappat gnistan.
ser du inte att jag blivit skadeskjuten av Amor, och att jag blöder mer o mer.
Mer nu än igår.
|
|
|
|
|
#75814 |
Stoke: 7 |
GZaa
|
Hej Liinus!
Skickade ett gästinlägg till dig. Ska också till Costa i dec. hör av dig kanske kan vi ta en session tillsmamans i det tropiska vattnet!! Erika

|
|
|
|
|
#75828 |
Stoke: 12 |
Hea
|
LocalHero skrev:
Och va fan ar det for fel pa oss som ar over 30 da??? VA??? Ful och skrynklig eller???? 
|
|
|
|
|
#75829 |
Stoke: 12 |
Hea
|
Elin_nybörjaren skrev:
Hon kanske hade linnet ut o in eller så tyckte gubbarna att hennes klädstil var fin. Tolkningar av endast blickar är inte en tillräcklig källa för att veta vad folk tycker om någon person.
Såja nu kan ni pojkar avsluta denna respektlösa konversation.
Precis! Sjalv ar jag overtygade om att det var LocalHero de dreglade efter. Vilken nicaraguabyggarbetare skulle inte dregla efter en 13-arig buskig svensk liten pojke. OBS ironi!
|
|
|
|
|