Facebook data

1
Bugs Surfbräda
#75682 Bugs Surfbräda 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

maesel
graphgraph

Hej,

Under mitt år i Australien kom jag över en bräda som tillverkades för surf-ikonen Wayne "Rabbit" Bartholomew.
Brädan, som är en 6'8 shortboard, tillverkades och inhandlades personligen av Günter Rohn (www.guntherrohn.com/) i hans verkstad i Ballina, Australien.
Brädan är i utmärkt skick och är märkt "Bugs", som Rabbit också kallades.

Eftersom jag inte är något vidare proffs inom surfing (än) och inte har så mycket kunskap om brädor undrar jag om det är någon som vet om denna bräda kan vara värt något?
Jag hade helst velat ha en lite större bräda så jag funderar på att sälja denna och kanske köpa en longboard.

Tacksam för er expertis!

Cheers!

Logga in för att svara
#75683 Svar: Bugs Surfbräda 15 år, 5 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Vad är det för shape? semi gun?
Kolla måtten, och är det en pin tail?

hur som helst

4000 kr ska du nog ha för den bro

Logga in för att svara
#75695 Svar: Bugs Surfbräda 15 år, 5 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

my first board was a 6´0 Bugs single fin swallowtail in ´79. If your board is in good condition, I´m sure there are quite a few people looking for a vintage piece of nostalgia. Look at some of the prices for used 70´s Hot Buttered boards. Even ther replicas are over 10 000 AUD. Eller hur Ratman?

Logga in för att svara
#75701 Svar: Bugs Surfbräda 15 år, 5 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

oj, c:a 60 000 kr då....

ändrar mitt föregående pris efter Faders upplysning..

Men för att vara helt säker tycker jag att du ska ta den till ANTIKRUNDAN!!! DOM vet vad dom gör där!!!

Logga in för att svara
#75702 Svar: Bugs Surfbräda 15 år, 5 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Fader skrev:
my first board was a 6´0 Bugs single fin swallowtail in ´79. If your board is in good condition, I´m sure there are quite a few people looking for a vintage piece of nostalgia. Look at some of the prices for used 70´s Hot Buttered boards. Even ther replicas are over 10 000 AUD. Eller hur Ratman?

yepp..mine has been hand polished and dewaxed and is hangin' on the wall until the next BIG DAY!
I'm not gunna let it be just 'a collectors item' it must also be surfed in honour on the next big wednesday up here in norrland!

förresten, fick fina gubbe tills dubbelgubbe surf häruppe igår men det ösregnade för det mesta så det blev inga bilder tyvärr..fan vad tråkigt det är att surfa med bara två andra polare i vattnet..det blir för många fina vågor som rullar förbi osurfat..man får panik och försöker paddla på allt så att man inte slösa bort nåt!!

Logga in för att svara
#75703 Svar: Bugs Surfbräda 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

maesel
graphgraph

Kanske borde nämna att det inte är någon antik 70-tals bräda vi talar om.
Om du går in på tillverkarens hemsida www.guntherrohn.com och kollar under shortboards så ser du brädans form sverre.

/M.

Logga in för att svara
#75724 Svar: Bugs Surfbräda 15 år, 5 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

yeah sverre I got too excited with the zeros, it should be around 1000 for a rainbow range HB by terry fitz..
your estimate for a modern bugs is probably right. there are alot of remakes ot there of classic shapes, like MR, WB and so forth

Logga in för att svara
#75741 Svar: Bugs Surfbräda 15 år, 5 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Günther Rohn är en grym shaper iallafall! Gör bla brädor åt RipCurl.
Har en själv å den e´grym!
Så det är inge skit iallafall.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!