|
#76060 |
Några gamla bilder från RAT'S liv 15 år, 5 månader sen |
Stoke: 68 |
|
|
|
|
|
#76062 |
Svar: Några gammal bilder från RAT'S liv 15 år, 5 månader sen |
|
shit ....allt blev fel..bädan jag shapade är läggande på backen framför dörren till höger och den har JAH skriven på från en sprayburk i ljusblå färg!! soooooooorry...gammgubben kan inte någonting med datorn!! 
|
|
|
|
|
#76063 |
Stoke: 8 |
|
grymmaa bilder mannnnn läste om dej surfing digggade repotaget tvärtungt  i love it =)
|
|
|
|
|
#76064 |
|
kolla formen på MIN shape och shaperna som står till vänster om min bräda..vi hade börjat shajpa brädor i 'nytidsformar' när alla andra brädor var fortfarande på den 'gammla' formen..som fish brädor..
|
|
|
|
|
#76065 |
Stoke: 30 |
|
|
|
|
|
#76066 |
|
innan folk nådde dit!
|
|
|
|
|
#76067 |
Stoke: 33 |
|
Fan va kul! Fantastiska brädor! Sköna bilder.
Det är nåt speciellt med gamla bilder...det ser lixom ut som det var bättre förr...man vill hoppa in i bilden
och bara vara med ett tag
Först trodde jag du menade "sexpacket" på botten av brädan till vänster om dörren HAHAHA!
Fyfan den där Simon Anderson ser ju livsfalig ut med sina channels:woohoo:
Fin bräda det där ser ut att vara. Var tog den vägen?
Till samma ställe som sexpacket kanske
Channels på brädan där vid väggen med... Var det dåtidens motsvarighet till konkav eller konkaver? Har för mig jag sett även moderna brädor med bottom channels
Tack för bilderna 
|
|
|
|
|
#76075 |
Svar: Några gamla bilder från RAT'S liv 15 år, 5 månader sen |
Stoke: 29 |
Esta
|
Kul med bilder från förr! 
|
|
|
|
|
#76076 |
Stoke: 11 |
|
Sjukt intressangt mannen! Det är jättekul att läsa dina texter och se dina bilder. Hur kommer det sig att du hamnade i Svealand då?  och vart tog alla brädor vägen?
Cheers
|
|
|
|
|
#76096 |
Stoke: 0 |
|
 / J
|
|
|
|
|
#76118 |
|
på väg till bingin tidigt 80 talet..kolla noga..inga..INGA WARUNGS..inga hus eller hotel, inga vägar.!!!!.. ingenting..vi sov på stranden i flera dagar..tog med oss mat och vatten..såg inte EN annan surfare hela tiden..gick förbi dreamland men det är bara en piss våg så vi gick till belangan flera gånger och surfade där..helt ensamen..låg på stranden där..fanns inte en själ..hahaha
|
|
|
|
|
#76119 |
|
secret spot polynesien..inte en enda surfare på hela ön..bara jag..hade inga kompisar med heller..
super grunt.coral heads som stack up torr på vissa ställen, det var lågt vatten...super hollow tubar...skrapade bort lite hud denna dagen..hahaha
surfade ett annat ställe på rev där också....... som var/är en perfekt vänster monster slab tube..ungefär 1km paddel ut till revet..vågorna bröt så hårt på revet att från 1km bort skakade de hela stranden..(not kidding.lät som oska när de bröt!!!) det var spooky att surfa de vågorna själva jag måste säga:ohmy: 
|
|
|
|
|
#76120 |
Stoke: 20 |
Elis
|
Njuter av bilderna, gillar den sista speciellt. Lättare att relatera till när man själv varit där. gillar spännbanden över axeln. och den tomma stranden som det var då!
|
|
|
|
|
#76121 |
Stoke: 20 |
Elis
|
nu hann du ju före med en till iof. inte vart på ditt secret... 
|
|
|
|
|
#76122 |
|
1983 ...en ö grupp öster om papua nya guinea..fortfarande helt oexploiterat..perfekta vågor..akta krokodilerna..fanns inga surfare alls..finns inte fortfarande..bara några killar (mitt gäng) som surfar där varje år!
|
|
|
|
|
#76123 |
|
Elis skrev:
Njuter av bilderna, gillar den sista speciellt. Lättare att relatera till när man själv varit där. gillar spännbanden över axeln. och den tomma stranden som det var då!
killen som har brädan är en balinesisk kille som jag hyrde för att bära min bräda.(det är min simon anderson thruster i strumpan!!) jag tog bilden..
|
|
|
|
|
#76124 |
|
ser ni henio till vänster bakom våra surfwagon!!??..hahaha.det är han som är böjd över..
|
|
|
|
|
#76125 |
Stoke: 50 |
Danne
|
med andra ord.. "det va bätter förr"?
tack för bilderna och texterna Ratman!! riktigt kul att så se och höra hur det va innan man va påtänkt:cheer:
|
|
|
|
|
#76137 |
Stoke: 9 |
|
lägg upp fler gamla bali-bilder! känns konstigt att se de "kända" ställena helt tomma och öde. man var född i fel årtionde...
|
|
|
|
|
#76139 |
Stoke: 14 |
|
Grymt RATMAN. riktigt kul att se dina äventyr runt om i världen:)
|
|
|
|
|
#76140 |
Stoke: 11 |
|
Häftigt jag njuter av att se bilderna det är helt otroligt!!
Ville också leva då!
peace!
|
|
|
|
|
#76152 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Fantastic pictures Ratman! Jag säger som Indiana Jones - They belong in a museum!
|
|
|
|
|
#76171 |
Stoke: 4 |
Teun
|
RATMAN skrev:
1983 ...en ö grupp öster om papua nya guinea..fortfarande helt oexploiterat..perfekta vågor..akta krokodilerna..fanns inga surfare alls..finns inte fortfarande..bara några killar (mitt gäng) som surfar där varje år!
Helt oexploiterat? Är det inte ett flygplan som lyfter i bakgrunden till vänster om ön?
No offense dock. Grymma bilder och all respekt till dig!
|
|
|
|
|
#76173 |
Stoke: -302 |
|
Teun skrev:
RATMAN skrev:
Helt oexploiterat? Är det inte ett flygplan som lyfter i bakgrunden till vänster om ön?
No offense dock. Grymma bilder och all respekt till dig!
Jag fattade det som om Ratman menade att surfingen var helt oexploiterat på ön. Sen kan det ju självklart vara andra folk där som väljer att komma dit med flygplan som inte är surfare. Och kanske så flög även Ratman dit till ön.
Ratman fina bilder och rolig läsning av din surfhistoria, du förgyller surfsverige för mig. 
|
|
|
|
|
#76177 |
Teun
|
Jag fattade också det, jag skojade lite med honom bara.
Vad ska man annars göra en tisdagskväll när ens bättre hälft tittar på "Ugly Betty" och snart "Desperate Housewives"?
|
|
|
|
|
#76179 |
Stoke: -302 |
|
Teun skrev:
Jag fattade också det, jag skojade lite med honom bara.
Vad ska man annars göra en tisdagskväll när ens bättre hälft tittar på "Ugly Betty" och snart "Desperate Housewives"?
Då ska du även självklart titta på de serierna o skratta tillsammans med henne o ta del av hennes intresse. 
|
|
|
|
|
#76182 |
|
hahaha teun..det fanns inga flyplaner i bakgrunden..bilden är 26 år gammal och har varit i en stor kartong fyllt med 1,000 tals andra bilder, jag har skannat in de och de är, så klart, inte i sån perfekt skick längre..det finns massor av små prickor och märmen på denna bild..märkligt att en repa kan typ ser ut som ett plan, men som sakt..det fanns inga flygplan i 200km av denna ön det kan jag definitivt säga!!
här är en till...................have beer will travel !!!! hahahaaha

|
|
|
|
|
#76183 |
|
en till..ser rat in tub! tagen av min goda vän och reseprtner i många år..Mick Mendoza från Avalon Beach i Sydney..North Narabeen 1982....

|
|
|
|
|
#76184 |
|
Här tog jag en bild av Mick Mandoza som ta kort och kollar på filthy tubar i south oz (innan surfet)..inga andra människor inom 150km räckhåll
Under ser ni hur vi hade det..tälta själv i south oz öknen vid stranden..ingen annan surfare inom 150km..ingenting annat heller faktiskt..150km till närmaste hjälp på super dåliga grus vägar om man blir skadad..eller värre..bitten av en vit haj!!!

|
|
|
|
|
#76187 |
Teun
|
RATMAN skrev:
hahaha teun..det fanns inga flyplaner i bakgrunden..bilden är 26 år gammal och har varit i en stor kartong fyllt med 1,000 tals andra bilder, jag har skannat in de och de är, så klart, inte i sån perfekt skick längre..det finns massor av små prickor och märmen på denna bild..märkligt att en repa kan typ ser ut som ett plan, men som sakt..det fanns inga flygplan i 200km av denna ön det kan jag definitivt säga!!
Hehe, jag förstår. Flygplan eller ej, bilderna är grymma! Du inspirerar mer till en surfari än alla påkostade surffilmer tillsammans.
|
|
|
|
|
#76189 |
|
en sista för ikvåll...någonstans i asien..(nära vågorna...) 
|
|
|
|
|
#76190 |
|
RATMAN skrev:
en sista för ikvåll...någonstans i asien..(nära vågorna...) 
ser ni mick mendozas knä i bilden..hhahahahahaha...coral reeeeeeeev..hahahaha lite hud tillbaka till havet..priset man måste betala;)
|
|
|
|
|
#76191 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Ser ut som han har tankarna nån annanstans ändå va RAT? hahaha:evil: Alla bilderna är grymma.
|
|
|
|
|
#76198 |
Stoke: 10 |
Whale
|
RATMAN skrev:
"Surf bug" har man ju hört talas om men "Surf Aids"?!? Snäppet värre, eller?
www.surfaids.com.au/
|
|
|
|
|
#76208 |
Stoke: -234 |
|
Bästa STOKE tråden på surfsverige NÅÅÅÅGONSIN !!!!
NOW THIS is SURFING !!!!!! And surfinglife!!!!!

|
|
|
|
|
#76229 |
Lee
|
hahaha fuckin classic Surf Aids Board Bag had 1 exactly the same that I got with a second hand Mt woodgee 5'11' that had 6 super deep channels and was baby poo blue and worked like shit in vicco but who cares i was 16 and stoked !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fuck that was like late 80s ...hahahaha
|
|
|
|
|
#76232 |
|
i Newquay england med min ny 'gun' bräda jag hade shajpat i en surffabrik där..lånade shajping rummet av de..den är oglasad..jag glasade brädan i frankrike i lacanau..bilden kommer näst.. 
|
|
|
|
|
#76233 |
|
glasingdags..naturligtvis med massa öl och vin..vi mutade han som ägde den enda surffabrik..denna lilla som du ser i bilden..mde vin och hade en jäääävlar fest denna kvällen..hahahaha
|
|
|
|
|
#76234 |
|
RATMAN skrev:
glasingdags..naturligtvis med massa öl och vin..vi mutade han som ägde den enda surffabrik..denna lilla som du ser i bilden..mde vin och hade en jäääävlar fest denna kvällen..hahahaha

|
|
|
|
|
#76236 |
|
chiba surf crew japan.....liten fest på gång...

|
|
|
|
|
#76237 |
|
Rat's been out in the cow paddocks!!...1984

|
|
|
|
|
#76238 |
|
bilden ser konstigt ut för att det blev sunderriven och jag var tvungen att tajpa ihop den..! 
|
|
|
|
|
#76239 |
|
En av mina tidigare shajps...de hette..RATSAFARII..som rastafari men
|
|
|
|
|
#76240 |
|
RATMAN skrev:
|
|
|
|
|
#76241 |
Stoke: 7 |
|
RATMAN skrev:
haha det var fyndigt  väldigt trevliga bilder måste jag säga!
|
|
|
|
|
#76247 |
Stoke: 10 |
Whale
|
sverre skrev:
Bästa STOKE tråden på surfsverige NÅÅÅÅGONSIN !!!!
NOW THIS is SURFING !!!!!! And surfinglife!!!!!
Agreed! Fortsätt posta mer galna bilder och historier.
|
|
|
|
|
#76249 |
Stoke: 2 |
exiit
|
RATMAN skrev:
[quote]Här tog jag en bild av Mick Mandoza som ta kort och kollar på filthy tubar i south oz (innan surfet)..inga andra människor inom 150km räckhåll
Ser ut som Cactus Beach vänster är jag ute och cyklar?
|
|
|
|
|
#76255 |
Stoke: 8 |
|
grymma bilder igen man =) härligt o läsa om dina äventyr runt om i världen:)
|
|
|
|
|
#76263 |
|
exiit skrev:
[quote] RATMAN skrev:
Här tog jag en bild av Mick Mandoza som ta kort och kollar på filthy tubar i south oz (innan surfet)..inga andra människor inom 150km räckhåll
Ser ut som Cactus Beach vänster är jag ute och cyklar?
du är ute och cyklar.... 
|
|
|
|
|
#76272 |
|
|
|