Facebook data

1
Dominkanska Republiken
#76091 Dominkanska Republiken 15 år, 5 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Ja jag kan googla... Men nu vill jag och Miche här på forumet ha er hjälp. Biljetterna är inköpta och vi landar den 10 januari och blir borta drygt 5 veckor. Brädorna kommer inte följa med eftersom man måste suga av piloten för att ha råd med det.

Nån som har tips på bra boende, ställen och surfbutiker? Hur är era erfarenheter av landet och surfet under denna period (som ska vara den bästa).

Fan va jag behöver komma bort...

Peace and love

Logga in för att svara
#76093 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 5 månader sen Stoke: 2

Elvir
graphgraph

Tråkigt det där med piloten måste jag säga, det gick inte att välja en flygvärdinna då?

Logga in för att svara
#76094 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 5 månader sen Stoke: 7

Gladaolle
graphgraph

Elvir skrev:
Tråkigt det där med piloten måste jag säga, det gick inte att välja en flygvärdinna då?

hahaha, det hade du gillat va?

Logga in för att svara
#76095 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 5 månader sen Stoke: 8

tobbe
graphgraph

"Alex el gordo" vet. Basunera ut hans namn på surfsverige så kommer han (precis som fantomen om man ropar i de bengaliska skogarna)

Logga in för att svara
#76102 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 5 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

Det nedan är svar på ett mail som en annan kille skickade förut så det är lite osammanhängande.

Det jag kom fram till är att på samanahalvön finns det inte mkt surf att tillgå, finns en del längs med coson men det finns inget boende just där utan du får isåfall bo på playa bonita och ta en lång promenad eller hyra quad, var swellet lite större kunde bonita funka men det var en rätt kass våg. Kostade runt 50$ per natt där för ett dubbelrum så det var rätt dyrt.
På väg till cabarete finns ett ställe som heter playa preciosa och play grande. även om det inte skulle vara vågor (krävs lite större swell för att dessa ska funka) så är det absolut värt att åka dit o kolla! riktigt vackert med milsvidd utsickt. funkar det är preciosa ett sjukt ställe med både en vänster/höger och en höger. kan dock vara rätt strömt om det e väldigt stort så akta klippväggarna.
Att hyra bil tror jag absolut e det bästa om ni ska vara där så kort, då kommer ni får ut så mkt av resan. på vägen från samana till cabaretefinns gott om stränder som funkar när det finns swell men inget som jag vet säkert då det aldrig vart nåt då vi va där.
Det är absolut att rekomendera en jeep av nåt slag då vägarna inte håller sverigeklass men ½ m djupa hål helt randomly på vägen här o där.

När ni sen kommer till cabarete är stället ni ska bo på surf break lodge! skulle kunna prata mig varm länge om detta ställe men kort sagt så är det bäst! 10 min gång från encuentro, kostar i princip nada (vi betalade under 10$ per dag för två för en bungalow under 4 veckor som jag o tjejen bodde i), du har gratis internet om man frågar den gamla damen veronica lite snällt, pool och utedushar och massa som jag inte kommer på nu. därfirån till cabarete tar det ca 5 min med egen bil eller 10-15 med guaga eller concho. Kan rekomendera att käka tidigt typ innnan 18 på ställena i cabarete då de är många som har "ät två betala för en"!
finns även brädhyra där om man så vill. finns inga butiker alls nästan som säljer surfprylar så ta med egna brädor o leash o vax, finns lite i cabarete men det e rätt skrallt med det.
Det finnsinte mkt mer i santo domingo heller, som för övrigt var i en rätt trist stad i mitt tycke.

här e hemsidan med surf break lodge www.activecabarete.com/surfbreaklodge
hoppas det gav lite mer hjälp!
Frankie

Logga in för att svara
#76110 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 5 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Yeah, Cabarete is the shit och stranden ni ska surfa vid är Encuentro. En bit från centrum, tillbaka mot Puerto Plata-hållet. Kan ta en tio minutas dit.

Logga in för att svara
#76113 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 5 månader sen Stoke: 2

Rig
graphgraph

Drar dit om en vecka. Här är dom sidor jag dykt på som gett rätt bra info;

www.surfingdominicanrepublic.com/surfspots.html

www.globalsurfers.com/surfing-dominican-republic.cfm

Hoppas stenhårt på att mötas av en sån här utsikt;

cdnimages.magicseaweed.com/photoLab/4060.jpg

Logga in för att svara
#76133 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 5 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Tack för alla svar, väldigt Bosy! Alla svarande garanteras BOS-skydd i ett år framåt, dessutom slipper ni få Adamskis vrede över er när nästa snefylla kommer:P

Alex el Gordo, Alex el Gordo Alex el Gordo (måste man säga det framför spegeln också Tobbe?)

Logga in för att svara
#76136 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 5 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

adamski skrev:
...dessutom slipper ni få Adamskis vrede över er när nästa snefylla kommer..

Den du sven får du gärna lämna hemma också, annars blir det buss till Haiti för din del.

Logga in för att svara
#76143 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 5 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

Här e lite till vänster om den sista bilden som Rig länkade till.
Funkar bara när det rätt stort, och det är nästan aldrig mer än ett par stycken i vattnet. Är en höger och vänster som blir riktigt bra men se upp för att driva in i klippväggarna om man fastnar på insidan.

Logga in för att svara
#76223 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 5 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Miche skrev:
adamski skrev:
...dessutom slipper ni få Adamskis vrede över er när nästa snefylla kommer..

Den du sven får du gärna lämna hemma också, annars blir det buss till Haiti för din del.

Med regelbundet surf försvinner snefyllorna... (jag är en kontextuell missbrukare) Dessutom vågar jag fan inte dricka för hårt när du är med få då vet man aldrig vad som händer. Håll tassarna borta från min lekamen! Min profilbild som Mr Lars tog visar ju hur det blir när jag däckar först, ditt wannebefyllo! Dessutom vet jag att du inte är sen att heja på mina fyllor din uppviglare! Bildbevis nedan:

PS: Frankie och Rig har beskydd ett bra tag framöver från BOS. Liinus är ju BOS så hon vet vad som gäller. Finns det någon surfbutik i Cabarete eller i närheten föresten? Och hur är brädutbudet?

Logga in för att svara
#76242 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 5 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

nu var det två år sen jag var där men då fanns det två butiker i cabarete och en i san domingo. ingen av dom sålde brädor då. enda stället där det gick att hyra var vid encuentro, och de var inte direkt i topskick.

Logga in för att svara
#76270 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 5 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Hittade en butik, har mailat dom för att kolla brädstatus. Men om någon annan någon gång skulle söka på DR så har vi länken här : www.activecabarete.com/stonefish

Logga in för att svara
#77010 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 4 månader sen Stoke: 2

Rig
graphgraph

Ok, nu har jag varit där. Grymt ställe! Bra surf. Gött käk. Billigt.

Folk kör som ja, ***, men man vänjer sig.

Vi hade hyrbil i 2v och klarade oss bra undan missöden eller otrevligheter och vi flängde runt en del.

På Playa Encuentro finns det 3-4st ställen som hyr ut brädor och frågar man så finns det en del utöver basutbudet (som utgörs av BIC m.fl), som är rätt schysst. Inne i Cabarete finns det några surfshoppar men brädutbudet är ordentligt begränsat. Finns totalt kanske 3-7st brädor att köpa där i byn.

Vi körde charter-köret så vi testade inte på så mkt annat boende, men jag har tagit kontaktinfo till ett gäng villor som ligger schysst precis intill Encuentro beach till nästa vända.

Logga in för att svara
#77049 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Tack Rig! Vi har beslutat oss för att suga av piloten och ta med oss brädorna. Men bra att veta att det finns en backup om man skulle råka knäcka sin bräda eller nåt. Du har förtjänat en öl av Miche... han är skyldig mig så mycket att han få stå för ölen:)

Logga in för att svara
#78432 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 3 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Hur går det att surfa Adamski?
När kommer vågbilderna?

Nu vet jag vart ni är för det har alla medier visat på kartor i samband med grannlandets jordbävning som var för några dagar sen.

Logga in för att svara
#78472 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

AVLÄGG rapport!

Dominiklanska är ju för fan samma ö som Haiti, varför talar alla om jordbävningen på Haiti utan att nämna ett ord om hur den turistiska sidan klarat sig?

Bra att BOS är bere på plats dock och hjälper till.

Logga in för att svara
#78528 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

BOS-rapport Dominikanska: Regn och blåst. Blåst och regn. Kassa vågor. Kass bräda (som dingades första dagen dessutom, utbudet är ett skämt). Miche sitter och sjunger högt på toaletten för att han inte kan hantera bakfylleångesten och bristen på vågor. Men vi lever och är inte fattiga stackare i Haiti som fått sina liv förstörda. Här gungade marken men tyckte mest att det var spännande (innan jag fattat hur många som fått sätta livet till). Nä, sämsta resan hitintills i mitt liv. Ska kolla upp flyg till Costa Rica nu och se om vi kan komma dit för en billig penning. Annars är risken stor för att man kommer hem blekfet med leverskada och förstört psyke. Nä, ska sluta gnälla dock, ganska chill ändå... MEN GE MIG BRA VÅGOR OCH EN BRÄDA ATT SURFA PÅ!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#78628 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Det kan ändras fort här i livet. Efter några sjuka dagar och nätter där vi blev besatta av demoner och skit (lång historia, hehe, och inga droger var inblande) så har vindarna vänt. Idag lever livet och vi älskar Cabarete och Dominikanska. Tydligen hade vi fixat brädorna av en snubbe som inte är vatten värd. Idag har solen skinit, vågor och vindstilla. Dessutom tyckte några uthyrare att vi blivit lurade och lånar nu ut goa brädor till oss som går att surfa med. Får hoppas att det håller i sig. Fast livet är jävligt coolt ändå. Men inga mer chansningar från min sida. Får bli ställen jag kan. Orkar inte med mer meck, är för gammal. Tur att jag har goda vänner med mig på denna resan.... Peace and love everybody. En liten film ska det nog bli av det hela, Miche har hela kittet med sig...

Logga in för att svara
#78910 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

depprimerad först sen manisk

hehehe manodeppresiv alkis hahahahahahaha!!!!

inga rapporter kommer , är ni helt fulla hela tiden eller hahahahaha

Logga in för att svara
#78911 Svar: Dominkanska Republiken 15 år, 3 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Adamski min kära hatare .
Har du kollat in Robinson Samana halvön än? Den ska visst ligga intill Dominikanska Rebublikens stränder. Om du gör det så vill jag att du tar ett kort och lägger upp här.

Logga in för att svara
#89456 Svar: Dominkanska Republiken 14 år, 6 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Hur är Dominikanska Republiken om man vill åka i januari/februari och får räkna sig som nybörjare?

Är det vågsäkert?

Jag skulle tippa på att vi kommer vi boka en charterresa med all inclusive efter som min kompis inte vill surfa utan bara slöa.

Det skulle vara kul att surfa med några fler eller bli guidad till några bra ställen vart vänder man sig då?

/Jonty

Logga in för att svara
#91864 Svar: Dominkanska Republiken 14 år, 4 månader sen Stoke: 2

Rig
graphgraph

Hur blir det Jonty, tar ni er iväg?

Blir återbesök i år igen för min del, där 28:e - 11:e januari...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!