Facebook data

1
Träning!
#76227 Träning! 15 år, 5 månader sen Stoke: 1

JLeft
graphgraph

Någon som har några goda råd om vilken träning man kan köra nu under torrperioden så att man slipper bli helt slut så fort man hoppar i vattnet?

Logga in för att svara
#76228 Svar: Träning! 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

pita
graphgraph

simning är ju alltid bra

Logga in för att svara
#76231 Svar: Träning! 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

Koffeliten
graphgraph

gå till ett gym och fråga en instruktör om övningar för rygg axlar och bröst samt armmuskler, eller kanske hela kroppen haha:lol:, säg att du surfar.

Lycka till;)

Logga in för att svara
#76235 Svar: Träning! 15 år, 5 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Jleft...do this...get up off your arse and get a good pair of running shoes..always stretch before you run..then run!!..after 15 mins..dive down onto the ground and do sit ups..then get up and run again..then get down and do pushups..then run again..find a hill..sprint up it..then get down and do situps..then run..then push ups..when you get close to home slow down and then walk the last km home..stretch thoroughly before you relax!!..
i used to manage a gym so if you want different specific surf exercises..write to my email..peace man;)

Logga in för att svara
#76243 Svar: Träning! 15 år, 5 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Logga in för att svara
#76252 Svar: Träning! 15 år, 5 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

stick dit där det o vågor o surfa sen kom tilbaka till svea o surfa

Logga in för att svara
#76254 Svar: Träning! 15 år, 5 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Boxningsträning har allt du behöver!! Du bygger upp uthållighet, snabb återhåmtning, explosivitet, styrka där det behövs och en allmänt god kondition.

Logga in för att svara
#76258 Svar: Träning! 15 år, 5 månader sen Stoke: 1

tilaka
graphgraph

Om du inte redan kan, så lär dig crawla. Du får allt du behöver: kondition, styrka, uthållighet och teknik. Kör typ 2km åt gången och avsluta (när du har fullt flås) med några längder under vattnet.. Många säger att simning är så jävla tråkigt och enformigt. Det kan man motverka genom att snöa in på att lära sig så bra teknik som möjligt. Det finns alltid någon rutinerad man kan fråga om råd. Bra armföring och rätt vinkel på handen osv, sparar grymt mycket energi. Nästan all teknik som gäller för crawl gäller även för surfpaddling.

Logga in för att svara
#76260 Svar: Träning! 15 år, 5 månader sen Stoke: 1

JLeft
graphgraph

young surfer skrev:

Låter som en rikigt nice idé. kan du sponsra?

Logga in för att svara
#78204 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Oi! har köpt boken SURFING The Manual: Advanced, av Jim Kempton. Där finns ett kapitel m fitness för dig som vill stärka kroppen inför surf, så jäla gött! Köp boken för faen!

Logga in för att svara
#78212 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

Ta med surfbrädan till simmanhallen och ta en 5-10 litershink och sätt i leashen sen är det bara och börja och plocka längder. GRYMT JOBBIGT!
Kör gärna intervaller.
När du är helt slu i armarna går du upp vilar 10 min drick "lagom" med vatten.
Ta på dig ett viktbälte och googles eller simögen lr va fan de heter. =/
Sedan hoppar du i och "torpedar" 10 cm över botten längs med kortsidan.

Eller så bara ut och spring och gör armhävningar och situps.

Logga in för att svara
#78217 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Logga in för att svara
#78219 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 2

shakes
graphgraph

Jag dricker en del öl när jag inte kan surfa, vet ej om det hjälper men gott är det...

Logga in för att svara
#78233 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Annika skrev:
Boxningsträning har allt du behöver!! Du bygger upp uthållighet, snabb återhåmtning, explosivitet, styrka där det behövs och en allmänt god kondition.

Härligt att höra, Annika. Jag håller verkligen med dig. Boxningsträning är verkligen grym för hela kroppen. Något jag märkt nu efter 5 års träning.

Logga in för att svara
#78241 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Jag har införskaffat en sån här:

Grymt bra träning, tar så gott som alla musklergrupper men i huvudsak ben, rygg, axlar, armar. I övrigt håller jag med om simning, boxning, kickboxning...

Logga in för att svara
#78256 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

JLeft skrev:
Någon som har några goda råd om vilken träning man kan köra nu under torrperioden så att man slipper bli helt slut så fort man hoppar i vattnet?

Jag vet ju inte om det hjalper surfingen annu, men jag har borjat aka langdskidor pa allvar denna vinter! Det tranar i alla fall hela kroppen, battre an att springa

Logga in för att svara
#78257 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Stoney skrev:
Jag har införskaffat en sån här:

Vart kan man köpa en sådan här makapär. Jag antar att jag skulle kunna googla det om jag bara visste vad den hette.

Logga in för att svara
#78260 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Hittade, men det var nog billigare att behålla gymkortet i några år till

Logga in för att svara
#78273 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Köpte min på ebay från usa, ett och ett halvt år gammal och nästan oanvänd. Gick på $850. Det är en concept2 modell D med PM4 (datormodellen). Concept2 is the shit inom roddmaskiner. Kolla www.concept2.se

Logga in för att svara
#78276 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

inte för att jag är ett bra föredömme men jag skulle varmt rekommendera crossfit. Grymt allsidig träning som fokuserar på funktionella rörelser men ävem explosivitet. Har man tur och får en bra tränare finns massor med övningar man kan göra utan att ha tillgång till ett gym.

www.crossfitnordic.se/

Kör hårt.

Logga in för att svara
#78278 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Simning.
Kom själv på det för någon månad sen när jag funderade vad som kunde vara bra träning för att underhålla surf fitnessen. Simning är ju givet, måste ju vara det bästa. Kombinera med lite gym och yoga så har man allt.
Simma under vattnet efter några km krål är sjukt jobbigt och ger en massa bra fitness inför surf.

Logga in för att svara
#78280 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Alla säger simning, men jag tror inte riktigt på det. Jag har själv simmat för att hålla surfmusklerna igång men inte märkt någon skillnad ute i vattnet på brädan.

När jag paddlar ligger kroppen mycket högre och det är andra muskelgrupper som jobbar för att veva runt armarna. I simhallen kunde jag crawla 30 min med andning på var 3e tag utan några större problem. Men att paddla längre än ett par minuter ger sån sjuk mjölksyra att det inte går att fortsätta. Det får jag inte av simning. Kör jag istället intervaller och verkligen tar i får jag träningsverk i bröstmusklerna inte axlar och rygg (som jag får av paddling).

Jag tror som Ratman att löpning, armhävningar, situps och kanske även några burpees är vägen att gå. En sån där snodd att dra i kanske inte är helt fel.

Logga in för att svara
#78282 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

if you aren't surfing often enough, swimming + skateboarding

if you are surfing suddenly a lot...yoga

if you are in surfing shape, but want to reach optimal performance:
crossfit & yoga

Logga in för att svara
#78294 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ja, både skateboard, longboard är ju sketabra för att träna balans. Tror stenhårt på längdskidor också som någon skrev om där uppe. Du tränar hela kroppen samt balans. MUMMA!

Logga in för att svara
#78358 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

va å klättrade idag.
kan va värt.
yoga är värdefullt.
armhävningar såklart. 100 om dagen varje dag.
läste om en svensk kille som hamnade i isoleringen i fängelset i en himla massa dagar, han gjorde 1000 om dagen varje dag, kom ut stor som en oxe.

Logga in för att svara
#78359 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 2

surfchica
graphgraph

hundredpushups.com/
Alla har säkert redan provat detta, men det kan var värt att upprepas - OM man nu vill göra många armhävningar.
Provade detta förra året, gick sådär. Jag kom till 43...

Ändrat av surfchica
Logga in för att svara
#78372 Svar: Träning! 15 år, 3 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Shiiiiit! Orka göra hundra armhävningar!! Kanske efter jag tränat boxning ett tag..

Logga in för att svara
#83246 Svar: Träning! 15 år sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Vet att jag sagt det förr, men kika på SurfStrongers YouTube-sida. Mycket Coreträning.
Finns lite övningar som stärker kroppen där det behövs.

Annars förespråkar jag fortfarande boxning, MMA, eller liknande.

:-D

www.youtube.com/user/SurfStrongerTV#p/u/11/FHuJleQ-DL8

Ändrat av Feddan
Logga in för att svara
#83251 Svar: Träning! 15 år sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

core training is a joke

Logga in för att svara
#83253 Svar: Träning! 15 år sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

SharkBoy skrev:
core training is a joke

Funkade bra för min rygg efter en bilolycka för snart 10 år sedan. Fick rådet med Core för bara 5-6 år sedan och först nu är jag så gott som helt återställd. Starkare i korsetten, helt enkelt. All smärta är borta.

But everyone is entitled to their own opinion.

Ändrat av Feddan
Logga in för att svara
#83261 Svar: Träning! 15 år sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Body pump och yoga är en oslagbar kombination utöver simning och löpning. Gruppträning är grymt om man har dålig självdiciplin och är en sucker för grupptryck. Box är riktigt bra för uthållighet och man är alltid i par så man kan inte med att lägga ner även då man vill spy av trötthet. Drick mycket öl utöver denna träning. Och ta en spliff för att lugna nerverna efter yoga....

Logga in för att svara
#83264 Svar: Träning! 15 år sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

JLeft skrev:
young surfer skrev:

Låter som en rikigt nice idé. kan du sponsra?

klart jag kan göraa!!! ge mej ditt nummer så kan vi snacka om det vart du än vill åka jag betalar =) aloha

Logga in för att svara
#83266 Svar: Träning! 15 år sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

exiit skrev:
Ta med surfbrädan till simmanhallen och ta en 5-10 litershink och sätt i leashen sen är det bara och börja och plocka längder. GRYMT JOBBIGT!
Kör gärna intervaller.
När du är helt slu i armarna går du upp vilar 10 min drick "lagom" med vatten.
Ta på dig ett viktbälte och googles eller simögen lr va fan de heter. =/
Sedan hoppar du i och "torpedar" 10 cm över botten längs med kortsidan.

Eller så bara ut och spring och gör armhävningar och situps.

...hur lyckades du övertyga simhallen att få ta med brädan i bassängen????

Logga in för att svara
#83267 Svar: Träning! 15 år sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

SharkBoy skrev:
if you aren't surfing often enough, swimming + skateboarding

if you are surfing suddenly a lot...yoga

if you are in surfing shape, but want to reach optimal performance:
crossfit & yoga

You said it....

För övrigt. Helvete vad det snackas mycket om att träna. Är övertygad om att 90% av klientelet här inte tränar över huvud taget (<4ggr per vecka). Gör något istället för att lägga timme efter timme på att glo på och läsa om hur andra tränar. Spring, simma, cykla, gå, hoppa långt, hoppa högt, hoppa rep - ja vad fan som helst är bättre än att sitta på röven framför datorn och gnälla om att man inte är i surftrim. Men inbilla dig inte att surf strongers consept med vikt på core-träning ger dig någon sensation, såvida bålen inte är just det som hämmar dig rejält. Bålen är stödmusklatur i all fysisk aktivitet och inget annat. Du tränar den ändå. Begriper inte hur man kan komma på att göra ett träningskoncept så bakvänt. Core-training är inget annat än en rehabiliteringsmetod för ryggskador och kanske kanske en kompletterande träning som en del i tex crossfit. Och crossfit är också i mitt tycke något du gör för att slutligen, när du redan är fit, optimerar din fysik med.

Logga in för att svara
#83271 Svar: Träning! 15 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jag säger bara: SIMMA (gärna crawla)

Det enda "problemet" är att tröjorna blir lite trånga över axlar och så... Mja.

Logga in för att svara
#83296 Svar: Träning! 15 år sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Längskidåkning är sjukt bra för hela kroppen. Gjorde tvärt om en gång, surfade i 3½ månader och sen åkte jag vasaloppet. Stakade hela vägen och de gick sjukt lätt. Året efter surfade jag inte innan och tränade bara längdåkning men då var de helt annorlunda och riktigt svettigt. Surfing är den bästa träningen för de är så jävla kul att man tänker "bara en våg till" så håller man på i 1-2 timmar mer än man "orkar".
Har också börjat boxats och de känns än så länge riktigt bra för kroppen. Jag tror de är viktigast att bara göra något, vad som helst. Kom upp ur soffan och bara gör något.

Logga in för att svara
#83297 Svar: Träning! 15 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Hahaha, så klockrent det du sa om att "jag ska bara ta en våg till". Glömmer aldrig när mitt ex blev asförbannad för att jag bara skulle ta en våg till gång efter gång och vägrade komma upp... Hehe.

Ändrat av Liinus
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!