Facebook data

1
Puerto Rico, bil/bräd hyra
#76340 Puerto Rico, bil/bräd hyra 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

peter!!
graphgraph

Flygbilljetten är löst och boende bokat i Rincon 28 dec- 11 jan.
Är det någon som vet ungefär vad det kostar att hyra en bräda där? Läste att united airlines tar 175 USD för brädfrakt och ska man vara där i 12 dagar kanske det lönar sig att hyra..?

Är det ett måste att ha bil på ön? Vi bor 10min gångavstånd från sandy beach, pools men vet inte hur det ser ut med affärer och sånt i området eller om man vill ta sig till andra spots..

Jag är ganska grön och min flickvän är nybörjare.. läste att det är crowded på marias och domes, någon som vet hur är det är på pools och sandy beach? finns det gott om peakar så man slipper trängas ? =) några andra mindre befolkade nybörjarbryt i området ? =)

Logga in för att svara
#76405 Svar: Puerto Rico, bil/bräd hyra 15 år, 5 månader sen Stoke: 3

långbräda
graphgraph

Du måste ha en bil annars är du fast i rincon vägarna är fina. Finns massa bryt ju längre söder ut på rincon sidan ju mindre blir dom. Hyra bräda går fint finns massa kolla i de mindre städerna runt om kan bli billigare än att hyra i rincon av någon jänkare som försöker luras, stöd lokalbefolkningen.
Surfers beach är en fin fin våg höger bryter över rev. nord sidan. Chobos ett annat bra ställe.Respektera lokalsen de är rätt agresiva och kom ihåg du kommer alltid vara en gringo..
Lycka till ön är fantatstisk bra dyk också.

Logga in för att svara
#76622 Svar: Puerto Rico, bil/bräd hyra 15 år, 5 månader sen Stoke: 2

Andrew
graphgraph

yooo

e d 175 $ ToR? har ingen aning vad de kostar att hyra bräda där men skulle tippa på runt 10-15$ för en dag......så om du hyr i 12 dagar så e de knappt lönt ju.....fast som sagt kommer jag ej ihåg va de kosta. flyg ner med board bag o passa på o köp en ny bräda där nere....finns en hel del. 2 affärer i rincon "stad"( ca 30-40 min gångväg från sandybeach ) o sen finns de andra på väg upp mot gamla amerikanska flygbasen, tror de hette typ aguadilla eller nått=) (ca 30-45 min bil körning från rincon) där finns lite andra bra bryt där uppe med.....om de e jättelitet i rincon e här upp lite större...typ nån ft extra, wilderness som ett bryt heter kan va rätt ok nybörjarvåg när de e litet.......annars har du som "långbrädan" Jobos o dom bryten upp ännu mer norr....där e alltid större än rincon men kan va blåsigare.

Jag skulle absolut rekomendera o hyra bil....jag o en polare gjorde inte det, vi gick svin mkt o de e mkt kullar o avstånd mellan bryten......håller ni er bara i rincon kan ni klara er utan men de tar ca 20 min o knalla från sandy beach till domes o marias. Tror till och med att det kostar lika mkt o hyra bil i san juan(om ni flyger dit) som de skulle kostat o åka tur o retur dit med taxi. finns typ inga bussar till rincon från SJ.(va några år sen jag va där så kan ju ändrats)

Vilket ställe bor ni på?
Som du kanske märkt så finns de inga affärer vid sandybeach där ni bor utan ni måste in till rincon "stad", där finns lite.
Marias o domes e relativt snälla vågor som båda kan bli jävligt fina....crowded ja...men inte nått extremt......tidiga morgonar så kan ni surf mer eller mindre själv nån timme på marias.
Bryten på sandy beach e väl bra nybörjarbryt men inget spec annars.....dock sandbotten så de e väl bra för din tjej.

ne nu har jag skrivit för mkt men bara hör av dig om de e nått annat man kan hjälpa till med..

peace

bilden e tag från marias ner mot dogmans

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!