|
#77885 |
Tips På inredning? 15 år, 3 månader sen |
Stoke: 1 |
|
Jag kommer inom kort starta ett surfcamp och ville kolla om ngn har några tips på inrednig. Länkar, bilder eller dylikt vore bra. Kommer behöva inspiration på allt ifrån bardisk, stolar, soffor till reception och väggateraljer.... Inga ideer är för konstiga.
|
|
|
|
|
#77886 |
Svar: Tips På inredning? 15 år, 3 månader sen |
|
Tips om andra saker som ni känner saknas i ett camp är också bra
|
|
|
|
|
#77888 |
Stoke: -234 |
|
Var ska du driva det?
Exempelvis är en bastu ett måste på ett camp i Norge, men inte på Bali..
|
|
|
|
|
#77889 |
|
kommer nog bli i portugal. Bastu är ett måste. Jag e bastufreak
|
|
|
|
|
#77890 |
|
Då kan du även fixa en relax avdelning i direkt anslutning till bastun, där du inreder snyggt med en bar och stolar etc, där man sitter med en kall öl. en whisky och lyssnar på skön musik och snackar.
Min personliga tanke är att inte göra det för SURFIGT med massa målade vågor och palmer o skit på väggarna.
Bygg i den stil som passar in i omgivningen där du är, gör det stilrent samtidigt som det har själ, alltså inte sterilt, du kan absolut ha surfattribut, men inte för många så att allt drunknar i varann, utan ett par coola grejer så att det syns desto mer.
Lite allmänt havs attribut är snyggt,
snäckor, drivved, sant, stenar,
ex ett surfbrädebord
eller surfbrädebardisk
lite riktiga funktionella surfattribur är bättre än målade bilder.
ex brädförvaring i taket eller på väggarna
etc
|
|
|
|
|
#77891 |
|
det måste vara schyst att hänga utanför också, en snygg inredd "trädgård" sten är alltid snyggt.
Affärsmässigt är det bättre att gästerna vill hänga på campet och köpa snacks än att ligga på stranden.
|
|
|
|
|
#77892 |
|
Tak för tipsen sverre. Håller med om att för mycket surf kan bli tacky. har lite ideer på att beställa lite abstrakta grejjer från clark little
|
|
|
|
|
#77900 |
Stoke: 11 |
|
|
|
|
|
#77901 |
|
HÄÄÄÄÄFTIGT goa grejer jajjemensan!!!
|
|
|
|
|
#77904 |
Stoke: 84 |
|
Bra tips ang. trä, sten, hav, the nature is calling liksom. Sen kan man spexa till det lite med någon flipflop som hänger i taket eller en cykel kanske. Ge stället karaktär helt enkelt. Men man ska kanske vara försiktig med vilken vibe man vill ge - ska det vara ett fräscht surfställe eller ett galet... Beror på vilka du vill ha dit.
|
|
|
|
|
#77905 |
|
Liinus skrev:
ska det vara ett fräscht surfställe eller ett galet... Beror på vilka du vill ha dit.
Exakt.
Vill du dit ett gäng australiensare som sitter i vardagsrummet som slashasar och fiser ikapp o skrattar åt varann, medan de pimplar öl, och cant be bothered surfing that shit down there
eller
vill du ha dit fräscha surfergirls med trevlig attityd och BOSIGA surfer dudes. Alltså folk som är medvetna utan att vara självupptagna och karriarister, som inte tar sig på för stort allvar
eller
ingengörsnerds (sorry alla ingenjörer hahaha) med glasögon som har med sig böcker att läsa om vågors fysik och ekonomer som hoppat på den senast flugan, och även har med sig frack och fluga när de ska gå ut o äta på kvällen
valet är ditt

|
|
|
|
|
#77910 |
Stoke: 3 |
|
Viktigt är att du har ölen i ett kylskåp med glasdörr så att man kan se vilka sorter som finns. Där ska folk kunna gå och plocka en bärs när som helst och så skriver man upp det på sin nota i något gammalt kollegieblock som ligger bredvid kylen.
|
|
|
|
|
#77913 |
Stoke: 8 |
Craig
|
More beer, more beer more beer, more beer, more beer, more beer more beer, more beer, more beer[More beer, more beer more beer, more beer, more beer, more beer more beer, more beer, more beerb]sverre skrev:[/b]
Liinus skrev:
ska det vara ett fräscht surfställe eller ett galet... Beror på vilka du vill ha dit.
Exakt.
Vill du dit ett gäng australiensare som sitter i vardagsrummet som slasMore beer, more beer more beer, more beer, more beer, more beer more beer, more beer, more beerhasar och fiser ikapp o skrattar åt varann, medan de pimplar öl, och cant be bothered surfing that shit down there
eller
vill du ha dit fräscha surfergirls med trevlig attityd och BOSIGA surfer dudes. Alltså folk som är medvetna utan att vara självupptagna och karriarister, som inte tar sig på för stort allvar
eller
ingengörsnerds (sorry alla ingenjörer hahaha) med glasögon som har med sig böcker att läsa om vågors fysik och ekonomer som hoppat på den senast flugan, och även har med sig frack och fluga när de ska gå ut o äta på kvällen
valet är ditt

|
|
|
|
|
#77914 |
Stoke: 2 |
exiit
|
Beer...
the reason I get up in the afternoon.
|
|
|
|
|
#77915 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Ett bollhav som folk kan däcka i
|
|
|
|
|
#77916 |
Stoke: 2 |
exiit
|
Kan börja med att säga att jag aldrig varit på ett surf camp men jag antar att man åker dit för att improve your surfing.
Så vad som i min åsikt borde vara ett måste är en centralat belägen tv/projektor och duk så man efter surfat bara kan plugga in surfcapmets videokamera (som är vattentät) och kolla igenom dagens airs, cutbacks, floaters and specially all the beautiful wipeouts.
Antar att det även vore bra med ett torkrum eller liknande där man kan hänga sin våtdräkt så man slipper dra på sig en dyblöt på morgonen.
Kan även rekkomendera en form av fotsköljning så man slipper få med sig halva stranden in i campet kanske?
Lots and lots of surfracks!
|
|
|
|
|
#77917 |
|
ett staket kan vara bra att inhägna campet med, så att inga illojala fredslösa knarkarlangare kommer in!
För staketköp i riktigt bra kvalitet kolla in min BLOGG!
Finns 2 km att köpa loss!
tackar
hej
|
|
|
|
|
#77920 |
Stoke: 9 |
perry
|
exiit skrev:
Så vad som i min åsikt borde vara ett måste är en centralat belägen tv/projektor och duk
Håller med om att bra planerad AV-utrustning är ett måste. Kunna hänga söndersurfad och kolla på surfrullar och mjukporr. Streama ut bakgrundsmusik i varje del/rum av campet, så att man kan jazza även när man är på muggen. Softa med lite Xbox eller PS3.
"Fri bar" (skriva upp öl på rummet) och frukostbuffé är ett klart plus.
I övrigt tycker jag gemensamma duschutrymmen skapar bra camp-känsla! 
|
|
|
|
|
#77923 |
Stoke: 9 |
perry
|
Förresten, hakar på sverres bastu/relax-idé. Alltför ofta har man vajat in på hotellrum, i tält eller liknande fortfarande iförd våtdräkt eller halvt hypotermisk för att sedan försöka kränga sig in i något minimalt duschbås. Efter lämnar man en snigelsträng av sand, vatten och minusstoke.
En relaxavdelning med lite värmemöjligheter typ halvt inomhus/utomhus skulle smaka. Smuts stannar ute och kunder värms upp och blir trevliga och rena.
|
|
|
|
|
#77931 |
Stoke: 33 |
|
Fore sverre kommer pa besok

|
|
|
|
|
#77932 |
|
efter sverre vart pa besok

|
|
|
Ändrat av Andiss
Logga in för att svara
|
|
#77933 |
|
HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA MUUUU HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA !!!!!!!!!!!!
fast jag skulle ha sett till o spraya BOS också nånstans på väggen muhehehehehehe!!!
|
|
|
|
|
#77934 |
|
|
|
|
|
#77936 |
|
Ja du en vanlig färgburk skulle ju inte räcka lika länge som G U D F A D E R N S egna brandslang MUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Ni bad om det
ni bad om det
Bo kaspers
|
|
|
|
|
#77941 |
Stoke: 0 |
|
|
|
|
|
#77943 |
Stoke: 6 |
|
Där ja, konstruktiva inlägg med edge av Sverre  Mer såna och mindre av din andra smörja
|
|
|
|
|
#77955 |
Stoke: 84 |
|
ånga rot skrev:
Viktigt är att du har ölen i ett kylskåp med glasdörr så att man kan se vilka sorter som finns. Där ska folk kunna gå och plocka en bärs när som helst och så skriver man upp det på sin nota i något gammalt kollegieblock som ligger bredvid kylen.
Många som kommer anteckna i det där blocket... 
|
|
|
|
|
#77983 |
Stoke: 8 |
Craig
|
Build a house of beer cans or beer bottles. That would be cool. And get all the twist top lids and put them on a string and hang them from the roof, and say that they are jellyfish tentacles.
|
|
|
|
|
#77986 |
|
angående namn vill jag bara påpeka att BOS är varumärkesskyddat, medan ordet bosy inte är det.
 :-/ :-` :-% :-"
|
|
|
|
|
#105249 |
Svar: Tips På inredning? 12 år, 2 månader sen |
Stoke: -1076 |
IST
|
Kul att Surfers Lodge Peniche snart öppnar och har premiär. Kanske hinner jag med en önskan/tips innan allt ska vara färdigt.
Tänkte på en detalj i sovrummen eller badrummen. Tyg i form av gardiner en detalj som lätt kan ändras beroende på val av mönster.
Detta mönster skulle jag gärna vakna upp till om jag visste att surfingen snart skulle infinna sig samma dag.

Vallila Interior, finsk tygkonstnär
|
|
|
Ändrat av Redax: formatering
Logga in för att svara
|
|
#105252 |
Svar: Tips På inredning? 12 år, 2 månader sen |
Stoke: 0 |
|
IST skrev:
Kul att Surfers Lodge Peniche snart öppnar och har premiär. Kanske hinner jag med en önskan/tips innan allt ska vara färdigt.
Tänkte på en detalj i sovrummen eller badrummen. Tyg i form av gardiner en detalj som lätt kan ändras beroende på val av mönster.
Detta mönster skulle jag gärna vakna upp till om jag visste att surfingen snart skulle infinna sig samma dag.

Vallila Interior, finsk tygkonstnär
ser riktigt härligt ut. planerar en resa till portugal i vår. har ni bestämt några priser? och kommer ni ha några öppnings erbjudanden?
mvh filip
|
|
|
Ändrat av Redax: formatering
Logga in för att svara
|
|