Facebook data

1
Surfing på Hawaii Oahu i Maj ?
#78597 Surfing på Hawaii Oahu i Maj ? 15 år, 3 månader sen Stoke: 0

ViktorMattsson22
graphgraph

Undrar om det är någon som varit nere eller har erfarenheter hur surfingen ser ut under Maj till juni månad i Oahu?

Läst runt lite på olika forum och surfsidor, men det enda svaret jag egentligen fått är att det är "bäst" under vintersäsongen. Och då är det tydligen riktigt stort, vilket jag inte är ute efter. Men samtidigt inte för litet heller. Är nybörjare och har tidigare bara surfat 2månader på bali. Och åker tillbaka nu i mars-april och tänkter försöka surfa så mycket som möjligt. Och sedan vidare till Hawaii, och vad jag förstått det som är det Oahu som gäller.

Hur pass svårt är det förövrigt att hitta billigt boende i Oahu ? Hur mycket får man räkna med att ca 5veckor går på ?

// Viktor. M

Logga in för att svara
#78731 Svar: Surfing på Hawaii Oahu i Maj ? 15 år, 3 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

Kom precis tillbaka från Oahu, och just nu var det stort 10-12 fot, och mycket stort ett par dagar per vecka 17-20 fot. Detta för north shore sidan och det såg verkligen asläskigt ut. Waikiki va inte stort, ca 2-5 fot, men crowded. Samtidigt så är det ju så mycket vågor att det finns och blir över i alla fall. Sommaren är tydligen waikiki större än under vintern. Antar att det gäller hela södersidan.

Kan inte ge några direkta råd för långvarigt boende, utan har bara bott på hotell. Men kolla på tripadvisor.com, de listar ju även alternativa boendeformer som säkert är billigare. Vissa områden verkar ju en del campa på fortfarande.

Maui och de andra öarna är nog lika bra egentligen, mindre folk också. Men det beror väl på vad man är ute efter.

Logga in för att svara
#78733 Svar: Surfing på Hawaii Oahu i Maj ? 15 år, 3 månader sen Stoke: 4

Andreas J
graphgraph

Hallå Mattias
Har du varit på Oahu precis...hade ingen aning......det är mao hög tid för en ölkväll för vitvatten!!!!

Logga in för att svara
#78747 Svar: Surfing på Hawaii Oahu i Maj ? 15 år, 3 månader sen Stoke: 17

surfineurope
graphgraph

Det måste finnas någon med betydligt mer erfarenhet från Oahu än jag som kan svara, men jag var där några dagar under april för en väldig massa år sedan samt 5 veckor under sensommaren/hösten för ett par år sedan. Vid de tidpunkterna var det ganska lagom vågor (knapp huvudhöjd) både på syd och nordsidan. Hotell vid waikiki kostade $500/vecka, och vi hittade även boende precis vid stranden på north shore för samma pris.

/Jonas

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!