Facebook data

1
Synfel + Surf = ?
#78663 Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: 3

Pazki
graphgraph

Yo!

Jag har under det senaste året fått sämre syn, objekt som är längre än 10 m ifrån mig framstår som ytterst suddiga. Det är inte helt omöjligt att leva utan glasögon och jag är säker på att det skulle funka att surfa utan synen på sin absoluta topp MEN det är ju oerhört tråkigt att inte låta alla vackra miljöer runt surfet uppnå sin fulla potential...
Hur gör ni glasögonormar ute i surfet? Klibbar ni med linser eller skiter ni i allt?

Logga in för att svara
#78664 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

jag äter lindser iblant

det finns väl inga glasögonormar som surfar? dom är ju plugghästar ju FAN!!

vissa glasögonormar har flaskbottnar i glasen, hahahaha då kan man titta ner i vattnet som vore man på en glasbotten båt ute och åkte på en liten liten tur.

Ändrat av sverre: VAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!???? NÄ,
Logga in för att svara
#78666 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

linser funkar fint. Kor endags for du kommer tappa nagra stycken. Operation ar ocksa ett alternativ, men det finns aven en snubbe har som vi kallar simglasogonmannen............

Logga in för att svara
#78667 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Jag tar av mig mina. Billigast så
Jag har astigmatiskt/brytningsfel, så jag lider inte av det så mycket ÄNNU. Men när jag börjar göra det så blir det operation, som jag redan börjat spara till. Och det är väl lite pga av både yrket och surfingen.

Logga in för att svara
#78668 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Fan feddan, är du brytningsbar med den där stigman?
Eller kan du bli?

Logga in för att svara
#78669 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: 11

carlos
graphgraph

Linser är lungt och för det mesta inga problem - bara att blunda när man av doppar skallen under ytan kortare eller längre tid. Det som kan hända är att när man tappar en så blir avståndsbedömningen riktigt kass. Jag har också "dyra" linser som feddan men brukar köra på förra månadens som jag egentligen borde kastat.
Ett tips till när synen totalt havererar som min - ta med ett extra par i packningen så att du kan köra hem säkert från surfet.

Logga in för att svara
#78671 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Andiss skrev:
linser funkar fint. Kor endags for du kommer tappa nagra stycken. Operation ar ocksa ett alternativ, men det finns aven en snubbe har som vi kallar simglasogonmannen............
Har denna snubbe surfglasögon med rätt inställd effekt på glasen?

Pazki skrev:
Yo!

Jag har under det senaste året fått sämre syn, objekt som är längre än 10 m ifrån mig framstår som ytterst suddiga. Det är inte helt omöjligt att leva utan glasögon och jag är säker på att det skulle funka att surfa utan synen på sin absoluta topp MEN det är ju oerhört tråkigt att inte låta alla vackra miljöer runt surfet uppnå sin fulla potential...
Hur gör ni glasögonormar ute i surfet? Klibbar ni med linser eller skiter ni i allt?

Jag ställde en liknande fråga för ett tag sen och här är några utvalda svar från den tråden.
Elin_nybörjaren skrev:
Har du nångång testat att blunda eller haft ögonbindel på dig när du surfat på vattnet?
Alla som skrattade som svar:

Andiss skrev:
Eftersom jag surfar med linser sa hander det...och nej det finns ingen religos koppling.
Det ar ungefar som att blunda nar man har sex...blir det battre eller samre?

SharkBoy skrev:
sometimes I get scared at åsa and I blunda

Ändrat av Elin_nybörjaren
Logga in för att svara
#78682 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: 2

piraten
graphgraph

Jag hade rejält dålig syn (typ flaskbottnar) innan jag opererade mig för ett par år sedan. Jag kan bara säga gör det! Så jäkla skönt att slippa linser o brillor. Fick dock lite sämre mörkerseende efter operationen, så på kvällarna har jag fortfarande ett par svaga brillor ibland. Men då surfar man ju (oftast) inte.

Men... Man ska vara lite försiktig med solen efter en operation. Bor stora delar av året på bali och ögonen kan bli rejält trötta och röda efter en morgonsession med solen i ögonen.

Sedan är själva operationen inte helt behaglig, men den är över på 10 minuter. youtuba INTE "eye surgery" innan opererationen, det gjorde jag...

Logga in för att svara
#78683 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: 36

Henky
graphgraph

Hittade ett par som nog skulle funka... Kolla favoptic.se riktigt fula...

Logga in för att svara
#78688 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: 3

Pazki
graphgraph

Hatten eller kepsen är alltid bra i soligt surf, har slitit på mina ögon en hel del när solen reflekteras i vattnet! :/

Logga in för att svara
#78694 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: 3

Thörn
graphgraph

Vad kör ni på för sorts linser då? Jag kör på Acuvue (synsam) dags-linser. De funkar helt värdelöst.. tappar nästan alltid en utav linserna och det är precis som Carlos säger, riktigt jobbigt.

Logga in för att svara
#78699 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: 0

nrd
graphgraph

Jag har linser när jag surfar, brukar inte vara några större problem.

Logga in för att svara
#78717 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Har aldrig tappat en lins. I sötvatten kan de åka iväg och fastna på fel del av ögat för att sen lägga sig rätt efter ett tag. I saltvatten funkar de mycket bättre och där sitter de som de ska. Har både kört med månadslinser och endagslinser (två olika märken). Men som sagts tidigare så gör du nog bäst i att blunda under vattnet. Billigare så.

Logga in för att svara
#78761 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Håller med Piraten!
Kör en ögon operation gjorde min för nästan 10 år sedan och still going strong. Dessutom är det nästan samma priser idag som då vilket gör att utgiften sparas in snabbare idag än då.
Jag gjorde det på Globeneyeclinic och det funkade som det skulle.
Enda nackdelen var väl att ögon var ljuskänsliga under ett tag efter operationen men det försvann efter någon månad på mig. Någon skillnad på mörkerseende har jag dock inte mäskt även om en del talar om det problemet.
Obehaglig operation, nja snarare djävligt kul att se vad som hände. Snabbt avklarat dock tog nog inte mer än max 5 min på bordet sedan efterkontroll en kvart senare. Synen blev perfekt efter drygt 2 timmar.

Logga in för att svara
#78802 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: 3

Pazki
graphgraph

Shit! Låter ju sjukt nice... Tills vidare får det dock bli linsensuppe.

Logga in för att svara
#78815 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: 2

Rocky
graphgraph

Har inte läst allt här men det gå bra att surfa med linser så länge man blundar när man är under vattnet.

Logga in för att svara
#78819 Svar: Synfel + Surf = ? 14 år, 8 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Jag har haft endagslinser i snart 10 år, surfat i två och endast tappat en lins... Lätt värt de extra pengarna då de är så jäkla mycket behagligare än månadslinser. Fick prova en ny modell sist jag var på synsam, lite större så de sitter bättre på ögat. Helt underbart sköna, mins dock inte vilket märke men kommer absolut köpa dem när nuvarande ranson tar slut.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!