Facebook data

1
Plugga surf i Norrland
#78962 Plugga surf i Norrland 15 år, 3 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Kommentarer till Plugga surf i Norrland

Logga in för att svara
#78963 Svar: Plugga surf i Norrland 15 år, 3 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Kan man få gå gymnasiet en gång till eller är den enda chansen at bli lärare på surfskolan för att ta del av detta?

Logga in för att svara
#78964 Svar: Plugga surf i Norrland 15 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Det har jag aldrig funderat på, men däremot är jag lite inne på att plugga Super G i Tchad. Förutom Super G på schemat så ingår ledarskap i form av karavanförare för dromedarer och näringslära i form av vilka kakusar som är ätbara i klippskrevor.

Ändrat av sverre
Logga in för att svara
#78966 Svar: Plugga surf i Norrland 15 år, 3 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:
Det har jag aldrig funderat på, men däremot är jag lite inne på att plugga Super G i Tchad. Förutom Super G på schemat så ingår ledarskap i form av karavanförare för dromedarer och näringslära i form av vilka kaktusar som är ätbara i klippskrevor.

Ja det går säkert att integrera dessa ämnen med varandra det ända som krävs är en lärare samt deltagare samt pengar.

Perka hur länge har Surf varit som ett tilläggsämne på gymnasiets olika program?

Logga in för att svara
#78973 Svar: Plugga surf i Norrland 15 år, 3 månader sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

Det här är alldeles nytt och kör igång till hösten!
Om vi får nog många sökande till kursen vill säga.
Surfingen ingår i vad som kallas natur och äventyr, där man provar på klättring, dykning, surfing och Jakt & fiske, i årskurs ett.
I årskurs två och tre väljer man sedan inriktning! De som har valt Natur och äventyr har förtur till de 8 platser som finns, men det är fritt fram för alla att söka om platserna inte fylls.

Att gå om gymnasiet funkar om man inte har slutbetyg och inte fyllt 20 så Sverre borde kunna göra det.

Logga in för att svara
#78981 Svar: Plugga surf i Norrland 15 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

HAHAHAHAHA!! Count me in man!! :-D
Är bara lite orolig för om jag väljer inriktningen surf... hur mycket får man surfa då tro, jämfört med de som valt fiske!
Om det inte blir vågor...

Lycka till mannen, du är en sann Entreprenör!

Logga in för att svara
#78986 Svar: Plugga surf i Norrland 15 år, 3 månader sen Stoke: 2

surfchica
graphgraph

Ska lobba för den på skolan!

Logga in för att svara
#78987 Svar: Plugga surf i Norrland 15 år, 3 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:
HAHAHAHAHA!! Count me in man!! :-D
Är bara lite orolig för om jag väljer inriktningen surf... hur mycket får man surfa då tro, jämfört med de som valt fiske!
Om det inte blir vågor...

Men Sverre det fattar du väl själv, om det inte finns vågor i Vännästrakten så reser de ju till andra ställen. Dykningen skulle väl vara i Röda havet om jag läste rätt. Fiskarna får träna teknik samt testa olika typer av fiskesställen kanske t.o.m nån odlad sjö.

Logga in för att svara
#79007 Svar: Plugga surf i Norrland 15 år, 3 månader sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

Du har rätt Sverre, det är ju lite säkrare med fiske, surfare måste ju lita på vädergudarna!
Som jag skriver på Liljaskolans hemsida så räknar jag med att man kan komma iväg 5-8 ggr varje termin (på skoltid), plus då de gånger det är vågor på helger.
Men risken för flat spell finns ju alltid och då får man väl kompensera bristen på vågor i Salusand, med en resa till Lofoten.

Logga in för att svara
#79103 Svar: Plugga surf i Norrland 15 år, 3 månader sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

Snart dags för gymnasieval, grommets!

Logga in för att svara
#79337 Svar: Plugga surf i Norrland 15 år, 2 månader sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

Vad gör man då isen ligger, kan man fråga sig?
Normalt lägger sig isen i slutet av Januari och försvinner i mitten av april och då vill man ju ha lite mer än bara styrke- och konditionsträning.
Så vad sägs om skimboard-, indoboard-, eller rent av surfbrädebygge och när abstinensen blir alltför påtaglig, kan man ju arrangera en surfresa till lämplig plats.

Imorgon, har ni med rätt ålder inne, chansen att välja en gymnasieskola med surf på schemat!

Logga in för att svara
#79339 Svar: Plugga surf i Norrland 15 år, 2 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Hah låter grymt! Inte minst för läraren...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!