Facebook data

1
Din nästa bräda, en Chunnel?
#78965 Din nästa bräda, en Chunnel? 15 år, 3 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Knepig design med två stringers och framför allt en kanal, men vem vet, kanske en succé, kanske inte

"Water is compressed over the hole. As it passes over, it draws air into the Chunnel (channel/tunnel). It is the principal of the U class racing boats on pontoons. Each side panel is veed out with hard concaves toward the rails. Check out the pic of the hole."

Mer på Surfertoday.com

Logga in för att svara
#78967 Svar: Din nästa bräda, en Chunnel? 15 år, 3 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

Intressangt! Vore kul att se den in action!

Logga in för att svara
#78968 Svar: Din nästa bräda, en Chunnel? 15 år, 3 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Galveston skrev:

Knepig design med två stringers och framför allt en kanal, men vem vet, kanske en succé, kanske inte

"Water is compressed over the hole. As it passes over, it draws air into the Chunnel (channel/tunnel). It is the principal of the U class racing boats on pontoons. Each side panel is veed out with hard concaves toward the rails. Check out the pic of the hole."

Mer på Surfertoday.com

låter ungefär som det skulle göra om jag skulel beskriva hur det fungerar när jag sätter mig i badkaret och drar av en rackar rökare...

Logga in för att svara
#78970 Svar: Din nästa bräda, en Chunnel? 15 år, 3 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Maiorana skrev:
Intressangt! Vore kul att se den in action!

Googlade "chunnel + slater" men hittade inget konstigt nog

Logga in för att svara
#79074 Svar: Din nästa bräda, en Chunnel? 15 år, 3 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Shit vad lite info. Hur påverkar denna chunnel brädans egenskaper? Är Chunneln till för att minska kontakten med vattnet för racingbåtarna så att de kan köra några knop snabbare eller påverkar den greppet inför svängar så att den biter fast bättre?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!