Facebook data

1
Lagos!?
#7902 Lagos!? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

whambam
graphgraph

är relativt ny brud här och har bokat resa till lagos,portugal över påsken.. nån som är där??
finns det några gömda pärlor som jag inte ska missa??

Logga in för att svara
#7903 Svar: Lagos!? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Goodstuff
graphgraph

har själv planerat att åka till Portugal eller Fuerte över påsk, letar efter billiga resor, med vilka åker du med?

Logga in för att svara
#7911 Svar: Lagos!? 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

thrallsurf
graphgraph

Hej

I Carrapateira finns en mysig gubbe som lagar god man för en lite peng. Om man står med näsan mot byn ligger stället snätt upp till höger. Stranden är också fin men tar man en hike över kullaran kan man få un crowded surf.

Logga in för att svara
#7915 Svar: Lagos!? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

whambam
graphgraph

Goodstuff skrev:
[quote]har själv planerat att åka till Portugal eller Fuerte över påsk, letar efter billiga resor, med vilka åker du med?[/quote

jag åker faktiskt med min coola farsa och med min syrra...
ska bli kul som faen!!
hör av dig om du reser dit!!

Logga in för att svara
#7916 Svar: Lagos!? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

whambam
graphgraph

thrallsurf skrev:
Hej

I Carrapateira finns en mysig gubbe som lagar god man för en lite peng. Om man står med näsan mot byn ligger stället snätt upp till höger. Stranden är också fin men tar man en hike över kullaran kan man få un crowded surf.

thanks maan!! ska komma ihåg dte!!
peace out yo.

Logga in för att svara
#7954 Svar: Lagos!? 18 år, 4 månader sen Stoke: 3

Matt
graphgraph

Tja!

Jag o en polare drar dit över påsk.. Vi var där samma tid förra året det var epic.
Förhoppningsvis får vi med oss ett gäng från salusandsoulsurfers i år, så jag hoppas på ett gott gäng.
Missa inte " beliche" där fick vi vår bästa surf förra året, sedan har du mareta som e ett bra beachbreak.
Hotell Navigator e bra boende till bra priser och gångavstång till mareta sedan ligger surfbaren Dromedaren i närheten där de hänger mkt cleana människor.

Stay clean surf mean!

Logga in för att svara
#8090 Svar: Lagos!? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

janiv
graphgraph

Jag drar dit med tjejen och kommer surfa från 1-7 April. Jag bokade surfkurs/safari via www.nomadsurfers.com Det kostar 35euro per dag och då ingår frukost/lunch, utrustning och transfer. Det var halva priset mot vad de tar på xtravel. Bor på hotell Tivoli Lagos.

MVH Jani

Logga in för att svara
#8714 Svar: Lagos!? 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Teun
graphgraph

Kom precis tillbaka från en 9-dagars resa till just Lagos. Resan blev en blandning av sol/regn/små vågor/ overhead/onshore/offshore/points/beachbreaks men var grymt. Ganska soft stad där det finns lite mer att göra än i Sagres som är surfcentrumet i omgivningen. Vi bodde på ett hotell vid praia de mos, där det faktiskt fanns lite vågor också. Om du vill få konsistent surf behöver du dock bil. Sagres ligger 30 km bort och funkar bra som utgångspunkt. Det finns 3 spots i denna by (Beliche, Tonel, Mareta) och det finns alltid vågor på någon av dem. Jag rekommenderar dock att inte hålla sig till dessa 3. Om du väljer en annan spot kan du surfa helt ensam med oftast bättre vågor.
Vi märkte att västkusten var ganska känsligt för onshore så det blev en del bilåkning för att hitta skyddade bryt. Det bästa med området var att sydkusten mellan Lagos och Sagres funkar när onshorevinden sumpar vågorna på västkusten. Vid vissa ställen på sydkusten blir det då offshore.

Hör av dig om du vill har mer info. Oh ja, boende hittar man hur lätt som helst......

Logga in för att svara
#8774 Svar: Lagos!? 18 år, 4 månader sen Stoke: 16

pehrson
graphgraph

Tycker oxå du ska utgå från Sagres för o ha nära till både syd och västkusten.
Hyr bil och åk in på alla småvägar du hittar, massvis av spots!
Ha så kul!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!