|
#79793 |
Behöver hjälp med sand 15 år, 2 månader sen |
Stoke: 1 |
|
Jag skulle behöva ungefär ett dricksglas fullt med sand från dessa ställen.
Jefferys bay
Uluwatu
Pipeline
teahupo
puerto escondido
torö
hoddevik
stavanger
Suberbank
Chicama
hunnington
bells beach
supertubos
Macaronis
santa teresa
cloudbreak
cloud 9
aragon bay
the pass
margret river
Alla som hjälper mig med detta får en överaskning när jag öppnar min nya surflodge i juni 2011
|
|
|
Ändrat av Johny Reggie
Logga in för att svara
|
|
#79797 |
Svar: Behöver hjälp med sand 15 år, 2 månader sen |
Stoke: 13 |
Perka
|
Vad falls, har du aldrig varit i Salusand, skärpning! 
|
|
|
|
|
#79800 |
|
om du kommer med sand från salusand så e det bra också
|
|
|
|
|
#79801 |
Stoke: 24 |
|
Vore soft med sand från så många bryt som möjligt  Som ett litet surfing spot Hall of fame.
Vart skall detta place öppnas?? Kan nog fixa lite Lobos sand 
Kör hårt o Lycka till!
|
|
|
|
|
#79804 |
Stoke: 2 |
|
Johny Reggie skrev:
bla
bla
blabla
Alla som hjälper mig med detta får en överaskning när jag öppnar min nya surflodge i juni 2011
E du rent puckad eller? Du ger fan i sanden! Du borde begripa vad det innebär att skyffla sand från ett surfspot. Och för en jävla affärsidés skull dessutom!
Å ena sidan har vi här på forumet surfare som jobbar stenhårt och lägger ner både sin tid och själ i att värna om våran kust, och sen har vi coola rötägg som skiter i allt och alla. Och än värre är de som dessutom slår gryn utav det. Önskar att åtminstone de senare tog sina "överraskningar" och bara försvann.
|
|
|
Ändrat av shark_feeder
Logga in för att svara
|
|
#79805 |
|
ett glas har inte skadat ngn. tror säkert att du åker häst och vagn till dina surfspot
|
|
|
Ändrat av Johny Reggie
Logga in för att svara
|
|
#79806 |
|
lite sand från lobos skulle sitta prima
|
|
|
|
|
#79807 |
|
Johny Reggie skrev:
ett glas har inte skadat ngn. tror säkert att du åker häst och vagn till dina surfspot
Jag har redan sagt vad jag tycker om att ta ett eller flera glas sand från surfspot, för att dessutom slå gryn av det. Men du verkar inte begripa det. Jag gillar konceptet med allemansrätten och om du skiter i den är en sak, men när du uppmanar andra att bryta mot den för dina kommersiella intressens skull, med något jävla trams till marknadsföringskampanj så sitter jag inte tyst. Jag hoppas det du skrivit bara är pinsamt ogenomtänkt och inte innerlig idioti.
Är dessutom inte intresserad av att se mer trams skrivet av dig i min gästbok. Har du något du har att säga i ämnet, så säg det här.
|
|
|
|
|
#79809 |
|
ring mig på 0739626464 så kan vi prata om det. eller det kanske du inte vågar. Det är väl inget brott att ta lite sand från ett ställe och berätta exakt vad som händer om ett glas sand försvinner från till exempel guldkusten. Har jag träffat dig nån gång? Har jag gjort något dumt? vad e grejjen?
|
|
|
|
|
#79810 |
|
du börjar blanda in allemansrätt och säga att jag skiter i allt och alla... skippa crystal methet och lugna ner dig lite
|
|
|
Ändrat av Johny Reggie
Logga in för att svara
|
|
#79814 |
Stoke: 84 |
|
Ja, exakt. Låter som en najs idé med sand fr olika spots. Rätt cool idé faktiskt. Ett GLAS är ju ok.
Att dra in allemansrätten i detta är bara att söka bråk...
|
|
|
|
|
#79815 |
|
shark_feeder skrev:
Johny Reggie skrev:
bla
bla
blabla
E du rent puckad eller? Du ger fan i sanden! Du borde begripa vad det innebär att skyffla sand från ett surfspot. Och för en jävla affärsidés skull dessutom!
Å ena sidan har vi här på forumet surfare som jobbar stenhårt och lägger ner både sin tid och själ i att värna om våran kust, och sen har vi coola rötägg som skiter i allt och alla. Och än värre är de som dessutom slår gryn utav det. Önskar att åtminstone de senare tog sina "överraskningar" och bara försvann.
Förbjud hink och spade eller... 
|
|
|
|
|
#79819 |
Stoke: -18 |
|
För att inte tala om när den största tjuven Vinden drar med sig sand där har vi nån som borde spärras in för grova miljöbrott vinden alltså speciellt sydvästen har gjort sig skyldig medans nordosten mera är ett hangaround
grym idé
|
|
|
|
|
#79822 |
Stoke: 11 |
|
Jag har sand från Mauritius och även från Maldiverna hemma men du behöver inte därifrån?
|
|
|
|
|
#79825 |
Stoke: 0 |
|
Jag kan fixa sand fran margaret river.. Overaskning:D
|
|
|
|
|
#79826 |
Stoke: 13 |
Perka
|
Johny Reggie skrev:
om du kommer med sand från salusand så e det bra också
Kan fixas så snart Kung Bore har gett upp!
Huntington kanske jag passerar i påsk så vi får se vad som kan ordnas.
|
|
|
|
|
#79827 |
Stoke: 24 |
|
Man borde nog inte ta från stränder där det är väldigt lite sand kvar. Men det finns ju spot där det finns väldigt mkt sand. och sedanär det väl olagligt att ta med sig sand in till vissa länder och ifrån vissa länder.
Hoppas det går att ordna på något sätt utan att det skall ställa till problem för miljön.
Vore nästan coolare med ett glas vatten från varje spot 
|
|
|
|
|
#79828 |
Willy
|
Jag tror du kan så mkt sand du vill från Superbank. Just nu har de slutat pumpa in sand för att det är alldeles för mkt sand där. 
|
|
|
|
|
#79829 |
|
Alla som är på utländska surfspots får gärna ta med skg sand från dessa ställen. Dessa spots var mer menat som ett exempel. Blir nog svårt att få sand från alla ställen så maldiverna och dyl är mer än välkommet
|
|
|
|
|
#79830 |
Stoke: 9 |
Jakob
|
shark_feeder skrev:
Johny Reggie skrev:
Jag har redan sagt vad jag tycker om att ta ett eller flera glas sand från surfspot, för att dessutom slå gryn av det. Men du verkar inte begripa det. Jag gillar konceptet med allemansrätten och om du skiter i den är en sak, men när du uppmanar andra att bryta mot den för dina kommersiella intressens skull, med något jävla trams till marknadsföringskampanj så sitter jag inte tyst. Jag hoppas det du skrivit bara är pinsamt ogenomtänkt och inte innerlig idioti.
Är dessutom inte intresserad av att se mer trams skrivet av dig i min gästbok. Har du något du har att säga i ämnet, så säg det här.
Det du säger är det mest patetiska jag någonsin hört shark_feeder. Om du är sådan miljö aktivist hur tar du dig till surfet? Lär ju inte kunna flyga för det förstör miljön, buss, bil, båt lär oxå var uteslutet. Cykla till Indo kan vara tungt, kanske skulle funka till Mölle eftersom du e från HBG men har aldrig sett någon komma på hojjen. Och tramset med kommersiella syften som du nämner känns rätt fel det också, jobbar inte du eller? Är ju inte så att John sak samla tusen miljarder burkar sand och sälj på e-bay. Vi snackar om en burk från varje ställe, kom igen det är ungefär lika farlig som att palla äpplen eller äta sallad..
|
|
|
|
|
#79848 |
|
Hur vida det är olagligt eller lagligt vet jag inte och det är inte heller det jag tycker något om. Ser allemansrätten som sunt förnuft och en många gånger en förutsättning för att jag över huvud taget ska överväga att surfa ett ställe. Att plocka en liten sten eller snäcka som man snubblar över och blir kär i, eller vad det nu må vara, är i mina ögon många gånger ok, även om jag själv inte ser poängen i det. Men att medvetet gå ut för att ta exempelvis sand från naturreservat eller dess närhet, för att slå gryn utav det är i mina ögon direkt inte schysst. Köp grus från ett sandtag eller låt bli. Vad mer är där att säga om det? Det är vad jag tycker och så är det. Och för att jag tar bil till exempelvis Mölle från Helsingborg är det väl ännu större anledning till att jag inte ställer till med mer skada i naturen? Förstår över huvud taget inte det argumentet. Bara för att man gör ett dåligt ting är det ok att göra alla andra? Och nä - jag är ingen miljöaktivist, men försöker inte ställa till det för naturen så mycket jag kan för det.
För att ta Torö som exempel, eftersom det nämns ovan och är det jag främst haft i åtanke när jag skrev mina tidigare inlägg: Förutsättningarna för att över huvud taget kunna surfa Torö är väl ändå att både markägare och surfare beter sig vettigt och visar förståelse? "Stugägarna"gör, eller får åtminstone inte göra precis som de vill - att göra stranden till sin privata trädgård där ingen annan än de får tillträde, och surfarna ställer inte till onödigt mycket genom att förstöra anledningen till att de boende bor där (förutsatt att det nu är naturen). Ja, det här är större än ett glas sand - men det är likväl en del i det hela.
Och vad gäller den kommersiella aspekten så nämner jag den för att jag personligen anser att där vilar ett ännu större ansvar på den som brukar natur i sin business. Men det tror jag egentligen framgick...
|
|
|
|
|
#79849 |
Stoke: -234 |
|
Shark_feeder har absolut en poäng.
argumentet om "bara ett glas" håller inte! Det var ju så alfons åberg sa; bara en kaka till, bara en till, sen VIPS så var hela kakburken uppäten!!
Att plocka stenar, exempelvis i bohuslän, dessa runda fina av havet slipade stenar som tyskjävlarna plockar, vill vi inte!
Det är förbjudet att plocka sten på många platser i världen. Många surfstränder har problem med att sanden försvinner.
Det är inte en spirit in the name of surfing, att plocka sand från massa olika surfbrejk helt enkelt!
Ta vatten istället, blanda olika drinkar uppkallade efter surfspotsen, man häller i en droppe saltvatten från respektive ställe i drinken! hehe muu!!!
|
|
|
|
|
#79858 |
|
De som vill hjälpa mig med sand uppskattar jag verkligen men var försiktig så att inte snapphanarna kommer och slår er på fingrarna. Jag lovar till och med att stå för eventuella böter för ert förskingrande av naturen.
Ser inte ens nån poäng att kommentera resten av inläggen. Bara det gamla vanliga anonyma gnället. hoppas jag inte får hells angels efter mig efter detta grova brott mot naturen. tycker det är att göra en bagatell till ett världskrig. Fortsätt gärna fylla på tråden med fler personangrepp och idiotförklartingar. det resulterar bara i att tråden kommer högst upp vilket ger mer reklam för mina komersiella intressen.
|
|
|
Ändrat av Johny Reggie
Logga in för att svara
|
|
#79859 |
|
Om det nu handlar om utsatta ställen kan man ju helt enkelt bara ta med sig sand från någons sandlåda och göra ett litet byte.
Jag själv måste kanske vid närmare eftertanke ta med mig några påsar sand till diverse bryt på grund av hur mycket sand jag brukar hitta i bilen, duschen och ikea kassen efter varje gång man varit iväg.
|
|
|
|
|
#79861 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Sand borde förbjudas, ett jävla otyg. Bra Reggie ta bort all jävla sand hahaha
|
|
|
|
|
#79883 |
Stoke: 45 |
marQs
|
saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaand . . .
Jag kan ta med lite sand från Stavanger och lite från Uluwatu, leverans i april och maj. . . =)
Tycker din idé va kul, förstår kritiken på ett visst plan men ändå inte.
Använd burkarna med sand i ett upplysande syfte såväl som ditt kommersiella, berätta lite om spotten den är tagen på, hur mår folk där, hur är miljön osv, kanske bild som berättar, då lär sig folk om jordens sköna platser tack vare några burkar sand. De kan ingen klaga på, då har du tagit lite från naturen och gett lite tillbaka.
|
|
|
|
|
#79886 |
nrd
|
Som sagt, tänk på all sand som man ofrivilligt får med sig hem, bara att packa upp våtdräkt och handduk så har man ju en mindre sandlåda i både bil och hem.
|
|
|
|
|
#79887 |
|
Exakt. Man kan få lite info om varje spot, hur inspirerande är inte det liksom
När min farsa dog tog jag en sten fr ett ställe man inte får ta sten från, för att ha som gravsten. I stand by my choice i detta fall, för det var en symbolisk handling, fr en särskild plats. Men man behöver inte sno sten bara för att...
|
|
|
Ändrat av Liinus
Logga in för att svara
|
|
#79890 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Hittade en helt platt del av en (redan krossad) sten på Hornslandet. Har den nu som underlägg hemma.
ur August Strindbergs 'Inferno':
"Till minne af Dieppe medför jag en sten, bestående af en jernmalm och formad som ett väpplingsblad i likhet med götiska kyrkfönster samt märkt med ett malteserkors. Jag erhöll stenen af ett barn som hittat den på redden; den lille berättade att sådana stenar äro fallna från himmelen och uppkastade af vågsvallet.
Jag vill gerna tro hvad han förmäler, och jag behåller gåfvan som en talisman, hvars betydelse ännu är fördold för mig. (Vid kusten af Bretagne bruka strandborna efter stormar plocka stenar i form af kors, hvilka se ut som guld. Det är ett metalliskt mineral, benämndt Staurotid.)"
Men samtidigt som man plockar hem en souvenir, om man då även plockar upp lite skräp, är man förlåten då?
|
|
|
Ändrat av Esta
Logga in för att svara
|
|
#79894 |
|
Jag kan fixa sand från Maldiverna och Mauritius och efter april kan jag även ta med sand från hoddevik!

|
|
|
|
|
#79899 |
|
My god! Where does the bling-bling come from Maiorana?!
|
|
|
|
|
#79901 |
|
HEHE jaa du det kan man undra... men asså jag var på mauritius för fem år sen... men har sand i en skål hemma som bara står i vägen... maldiverna var jag på för ett år sen ganska exakt snart....
Blingblingen jobbar man hårt för!
|
|
|
|
|
#79902 |
|
Ahaa, jaaja! Ja, jobbar ja.. Det är något man ska göra en dag också..
|
|
|
|
|
#79913 |
Stoke: -234 |
|
Maiorana skrev:
Jag kan fixa sand från Maldiverna och Mauritius och efter april kan jag även ta med sand från hoddevik!
DU LÅTER BLI SANDEN I NORGE PÖJK !!!!!
Jag kan fixa lite sandlådesand med extra kattkiss i, men jag säger att det är från typ ääää.... Jefferys bay hahahahahha muuuuu!!!!!
|
|
|
|
|
#79939 |
Stoke: -1 |
ådén
|
tänker viktor bling betal för sin resa denna gång tro? hörde något om att han slutit någon slags pakt med långabordsgöran!?
en annan är studentfattig och har för närvarande övertrasserat mitt konto med 100 kronor, nåja, det vart tre fatöl iallafall....
|
|
|
|
|