Tagit tjänstledigt från om en vecka (kommer vara ledig en månad). Problemet är bara att jag sov så förbaskat dåligt inatt och låg o funderade. Måste boka nu känner jag....
Costa Rica, fördelarna är att jag var där förra året och det känns enkelt att bara åka tillbaka. Och att en del folk jag känner är där samma period. Nackdelen är att förra året hade vi inte så många dagar med större vågor och det skulle vara trevligt det också. Beachbreak i all ära men kul med omväxling. 8000kr resa
Bali, var fyra år sedan jag besökte senast. men där vet man ju att man får bra vågor. Men den här perioder är det en del regn kvar va..? och tittar man på swellet så borde jag vänta nån månad eller två innan jag åker dit. 8500kr resa
Sydafrika, hoppade upp som en outsider när jag började kika på resor. Kortast väg dit och nästan direktflyg. Flyger dit på en dag iaf, skönt. Sen vet jag inget om det, bara hört att det skall vara bra vågor och perioden känns ok vad gäller temperatur. Men boende, enkelt att ta sig runt, pris, brottslighet mm har jag ingen koll alls på. 6500kr resa
Australien finns kvar som alternativ men dyrast och hade gärna haft lite längre ledigt för o åka dit. Länge sen jag var där sist nu och det hade vart ett kärt återseende. 12000kr resa
Hjälp mig gärna om du har erfarenhet av plattserna. Måste nog boka under morgondagen för o kunna sova lugnt

TACK PÅ FÖRHAND