|
#80008 |
Kontrast - ny svensk surffilm 15 år, 2 månader sen |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
|
|
|
|
#80009 |
Kontrast - ny svensk surffilm 15 år, 2 månader sen |
Stoke: 29 |
Esta
|
Ska bli spännande att se, verkligen!
Dock skulle jag oxå vilja skåda en spelfilm om surf i Svea, med en story och sköna dialoger; ingen dokumentär, utan en riktig långfilm. Bråk o fred mellan olika crewn. Kanske en liten lovestory mellan typ surfLisa och snickarBob (där hon får honom att börja shejpa balsabrädor). Hur surfarna hittar på olika svepskäl för att sjukskriva sig, slippa vara sociala och sånt som brukar vara i vägen för surf. Inkl roadtrips inom gränserna, filosofiska inputs, mystiska locals och smugglare... Bara fantasin som sätter gränser hehe.
Nån som känner sig manad att skapa ett svenskt surfepos? 
|
|
|
|
|
#80015 |
Svar: Kontrast - ny svensk surffilm 15 år, 2 månader sen |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
|
|
Ändrat av Redax
Logga in för att svara
|
|
#80019 |
Esta
|
Okey, då har jag en story på G efter lite meditation i badkaret.
Du har Anna, en karriärhungrig stockholmsreporter, som på semester i Skåneland träffar på snickarBob (som redan kan shejpa, så slipper vi den biten). SB blir lite betuttad i A och båda återträffas senare på Swingkids spelning i G-borg, hehe.
Dock är A mest intresserad av en story/sägen SB råkade nämna i fyllan om en surfare som hoppat av ngt krig och sägs bo ensam på en ö i norra Bottenhavet. Varför på just den ön? Jo, där lär finnas en lång lång våg (så klart!). Bara ett rykte som går mellan dom riktigt inbitna surfarna. Ett fåtal vet var och de håller tyst; leaps sealed liksom. Ingen har tidigare varit villig att lämna ut info. Dock börjar A ändå forska inom ämnet i hopp om ett scoop.
Så storyn handlar om en resa för att samla ledtrådar, från sydsvenska bryt upp till norra B-havet och via Gotland så klart! Möten med olika kufer, surffilosofer, hampaodlare, blåavågare etc.
Sen har vi oxå smugglare som använder sig av ön och blablabla...
Det filosofiska e en blandning av 'havet ger o havet tar', miljötänk, 'pengar, makt & status förblindar människan', så klart surffilosofi och det hela med ett stänk av Corto Maltese (han e en seriefigur).
Mer vill jag inte avslöja! Men kom ihåg var ni läste om det först. hehe
Nå, vad sägs om den idén, Petter??? Bra eller anus?
|
|
|
Ändrat av Esta
Logga in för att svara
|
|
#80036 |
Stoke: 2 |
|
Alltså kom igen killar.. håll er till ämnet.. skapa en egen tråd om ni vill göra en svensk surf/drama-film!
Åter till ämnet.
Kontrast verkar spännande!! När får man se en teaser/trailer?? Eller lite snapshots??
|
|
|
|
|
#80040 |
Esta
|
Sorry sorry sorry f'låt f'låt f'låt!
Helt riktigt, Jonathann! Nu håller vi oss till ämnet.
Redax, endera radera mina skumma inlägg i denna tråd... eller kan du skapa en ny? Om folk inte orkar med brainstorming, radera skiten.
Dock vill jag ha sagt - det e högst personligt och jag hoppas jag får yttra mig om detta här - att jag börjat ledsna på surfdokumentärer. Jag har sett en hel drös; en del asbra, andra mindre underhållande. Droppen var dock 'Drifter' som jag tyckte var skitbra dom första gångerna jag såg den (faktiskt köpt på 6/5/4). Men till slut ledsnade jag och hakar nu upp mig på den ngt 'luftiga' storyn. Intention e säkert god med den rullen och andra som gjorts och är på gång, fotot e assnyggt, surfarna duktiga, vågorna perfekta... men jag liksom saknar ngt realistiskt-för-mig i alla dessa filmer. Kanske Kontrast har det, vad vet jag?
Men som sagt: det ska bli spännande att se den, oavsett!
Nöjd?...
|
|
|
|
|
#80082 |
Stoke: 12 |
|
Esta skrev:
Okey, då har jag en story på G efter lite meditation i badkaret.
Du har Anna, en karriärhungrig stockholmsreporter, som på semester i Skåneland träffar på snickarBob (som redan kan shejpa, så slipper vi den biten). SB blir lite betuttad i A och båda återträffas senare på Swingkids spelning i G-borg, hehe.
Dock är A mest intresserad av en story/sägen SB råkade nämna i fyllan om en surfare som hoppat av ngt krig och sägs bo ensam på en ö i norra Bottenhavet. Varför på just den ön? Jo, där lär finnas en lång lång våg (så klart!). Bara ett rykte som går mellan dom riktigt inbitna surfarna. Ett fåtal vet var och de håller tyst; leaps sealed liksom. Ingen har tidigare varit villig att lämna ut info. Dock börjar A ändå forska inom ämnet i hopp om ett scoop.
Så storyn handlar om en resa för att samla ledtrådar, från sydsvenska bryt upp till norra B-havet och via Gotland så klart! Möten med olika kufer, surffilosofer, hampaodlare, blåavågare etc.
Sen har vi oxå smugglare som använder sig av ön och blablabla...
Det filosofiska e en blandning av 'havet ger o havet tar', miljötänk, 'pengar, makt & status förblindar människan', så klart surffilosofi och det hela med ett stänk av Corto Maltese (han e en seriefigur).
Mer vill jag inte avslöja! Men kom ihåg var ni läste om det först. hehe
Nå, vad sägs om den idén, Petter??? Bra eller anus?
BRA!
|
|
|
|
|