Facebook data

1
Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3!
#80565 Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 2 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

De flesta av oss hade väl hellre hängt på en shysst strandbar, men i brist på annat får Green Lion duga. Det är med andra ord dags för en surfpub igen, men denna gången kör vi en lite mer vardaglig o opretentiös efterjobbetöl på en helt vanlig onsdag. En öl med surfpolare måste rent generellt anses förgylla vilken dag som helst och Green Lion har dessutom Malmös största utbud av öl på fat och en vansinning mängd olika sorters flasköl!

Green Lion ligger nära centralstationen och är en ganska nyöppnad pub som snabbt blivit populär hos folk som gillar att hänga. Många av oss stämmer nog in på den beskrivningen, även om sand mellan tårna och en longneck i näven hade varit önskvärt...

Eftersom det är lite efterjobbetstuk på den här aftonen så ses vi från kl 18 i baren, till höger från entren. Hur länge man sen hänger kvar är upp till var och en... Självklart behöver ni inte osa, men det hade varit kul att se om det eventuellt blir någon uppslutning om ni svarar på den här tråden.

Aloha, mahalo och en smiley

Ändrat av Redax
Logga in för att svara
#80566 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

kan ni inte flytta puben till någonstans i Sverige istället?

Logga in för att svara
#80572 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 2 månader sen Stoke: 36

Henky
graphgraph

sverre skrev:
kan ni inte flytta puben till någonstans i Sverige istället?

Haha...exakt

Logga in för att svara
#80575 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 2 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Skaffa pass o hälsa på oss nere på kontinenten vettja... Ni verkar behöva det.

Logga in för att svara
#80576 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

behöver man visum?

Logga in för att svara
#80595 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 2 månader sen Stoke: 3

gson
graphgraph

Jag tror jag tar tåget från Bjäre ner och hälsar på! Kanske får med mej Freddan oxå?

Logga in för att svara
#80596 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 2 månader sen Stoke: 0

lisabeth
graphgraph

Kommer förbi efter nio och hoppas på å få höra mycket fint surfskryt från vintern i ängelholmsbukten. Håller tummarna att ni inte tröttnar tidigt!

Logga in för att svara
#80599 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 2 månader sen Stoke: 0

nrd
graphgraph

Sverre, för visumansökan besök sassersson.se/ee01g.htm

Logga in för att svara
#80602 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 2 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Haha NRD det var raughlit....

jag dyker väl också upp. hoppas det blir bättre uppslutning än sist. Visas det surffilm igen?

E

Logga in för att svara
#80603 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 2 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Nope...vanligt efterjobbethäng med likasinnade. Vi våldgästar och intar Green Lion bara...helt sådär liksom. Kvittar väl hur många vi blir...du och jag kommer ju. En lyckad kväll bara det!

Logga in för att svara
#80610 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 2 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Klart som korvspadd kära du!!

Logga in för att svara
#80794 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 2 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

inte omöjligt att jag dyker upp en sväng med...

Logga in för att svara
#81001 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Tänkt bara puffa upp denna tråden lite. Out of sight out of mind heter det ju som belkant, och det vill vi inte riskera...

Logga in för att svara
#81017 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

måste man skicka in visumansökan på förhand, eller går det bra att lämna den vid gränskontrollen?
Kanske man kan skita helt i den...?? O lämna lite speTTEkage i muta till vakten!!!??

Logga in för att svara
#81025 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: 6

freddyo
graphgraph

sverre skrev:
måste man skicka in visumansökan på förhand, eller går det bra att lämna den vid gränskontrollen?
Kanske man kan skita helt i den...?? O lämna lite speTTEkage i muta till vakten!!!??

Humor.

I'll be there.

Logga in för att svara
#81043 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: 0

nrd
graphgraph

sverre skrev:

Annsökan ifylles och skickas ånlajn på sidan, mycket viktigt att göra detta i god tid, annars kommer man inte över gränsen.

Logga in för att svara
#81328 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

*Puff*

Logga in för att svara
#81368 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Är det sant att det serveras färskpressad äpplejuice på krogarna i skaune?
Är det sant att man riskerar att få stryk av Gåsapojkar om man narras på skaunska??
:-D

Logga in för att svara
#81376 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Nej o Ja.

Logga in för att svara
#81383 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

www.facebook.com/profile.php?id=534168664#!/event.php?eid=340267565825&index=1

Logga in för att svara
#81406 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

verkar bli bra uppslutning

Logga in för att svara
#81427 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: 0

Malla
graphgraph

Jag kommer också!

Logga in för att svara
#81468 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

ÄR DET I DETTA NU ELLER????

Berätta sen!! Vem var hetast? vem var fullast? Vem pratade mest så det blev jobbigt? Vem hade bredaste skaunskan?
:-D

Logga in för att svara
#81477 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Tack för en trevlig kväll med god uppslutning igår!! Fast vi MÅSTE hitta ett hängställe med billigare öl... Tips o idéer?!

Logga in för att svara
#81481 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

vi vill se bilder!

Logga in för att svara
#81484 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Belle Epoque!! jag och ägarna goes long way back..(ni hör hur cool jag e som känner typ alla ), och en av ägarna har faktisk surfat en gång i tiden. JAg kan säkert få till det så att de ger oss billigare öl om vi ger de lite reklam. Kanske på Skånes vågsurfar-sidan JFL? Eller muntligt reklam.

Ska kolla på det...! Synd att Ankan lämnar oss (men ack så kul för henne!!), så jag får nog ta på mig festfixarrollen nu. ett tag iaf.

Ha det bäst!

E

Logga in för att svara
#81488 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Petter, du borde veta vid det här laget att det aldrig tas bilder på våra möten och sociala grejjer utanför stranden. What happened at the Green Lion stays at the Green Lion, typ.

Men det VAR bra uppslutning och riktigt kul.

Logga in för att svara
#81497 Svar: Surfpub i Malmö på Green Lion onsdag 10/3! 15 år, 1 månad sen Stoke: 0

nrd
graphgraph

Väldigt trevlig kväll igår.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!