Jag bor med min fru och ett-ariga son i Fairlight, ungefar tolv minuters promenad till North Steyne pa Manly. Precis som du sager sa ar det ratt dyrt att om man vill bo i ett schysst stalle. Ungefar lika dyrt att hyra eller kopa sa vi har kopt ett town house (typ radhus). Jag jobbar pa Dolby och min fru ar hemma och passar Jonathan och pluggar lite.
Precis som du sager ar det valdigt dyrt med barnpassning sa man tjanar inte mycket pa att bada jobbar och betala nanny eller daghem. Lyckligtvis kommer min fru fran Manly och South Curl Curl och hennes familj bor fortfarande dar sa vi far mycket hjalp av dem. En ide ar att dela en nanny pa flera familjer. Blir billigare an daghem och mer personligt. Skolor har kan vara enormt dyra, upp till $20.000 per ar och barn. Men publika skolor, tex Manly West, ar gratis men anda bra.
Surfing forsoker jag klamma in innan jobbet ('dawn patrol'), efter jobbet, eller pa helgen. Barn minskar definitivt moljligheterna att surfa men man njuter av varje ogonblick pa vattnet desto mera!
Sluta overvag och flytta hit