Facebook data

1
Tva jobb i Sydney
#80741 Tva jobb i Sydney 15 år, 2 månader sen Stoke: 0

manliga_lars
graphgraph

Hej,

Stallet dar jag jobbar, Dolby, har flera jobb lediga:
Systems Engineer
DSP Design Engineers
Kontoret ar i centrala Sydney och det ar latt att klamma in en surf fore eller efter jobbet. Vi sponsrar visum for bra kandidater.

Ändrat av manliga_lars
Logga in för att svara
#80798 Svar: Tva jobb i Sydney 15 år, 2 månader sen Stoke: 2

Rig
graphgraph

Schysst.

Vi överväger emigrering lite då och då.

Jag jobbade där under 2007 och det är fan det bästa jag gjort i hela mitt liv. Kan varmt rekommendera det till alla som har chansen!

Det som ligger i fatet med Sydney när man har familj är främst boendet och barnpassning. Vill man bo fräscht och bra på Northern Beaches (typ Manly) och damen ska va hemma med kidsen behöver man tjäna bättre än löjligt bra för att gå runt. Ordna med barnpassning verkar vara både snordyrt och jobbigt.

Vore jäkligt intressant att höra hur dom svensk-familjer som bor där nere har löst familjesituationen med jobb, boende och barn (+surf).

Logga in för att svara
#80824 Svar: Tva jobb i Sydney 15 år, 2 månader sen Stoke: 0

manliga_lars
graphgraph

Jag bor med min fru och ett-ariga son i Fairlight, ungefar tolv minuters promenad till North Steyne pa Manly. Precis som du sager sa ar det ratt dyrt att om man vill bo i ett schysst stalle. Ungefar lika dyrt att hyra eller kopa sa vi har kopt ett town house (typ radhus). Jag jobbar pa Dolby och min fru ar hemma och passar Jonathan och pluggar lite.

Precis som du sager ar det valdigt dyrt med barnpassning sa man tjanar inte mycket pa att bada jobbar och betala nanny eller daghem. Lyckligtvis kommer min fru fran Manly och South Curl Curl och hennes familj bor fortfarande dar sa vi far mycket hjalp av dem. En ide ar att dela en nanny pa flera familjer. Blir billigare an daghem och mer personligt. Skolor har kan vara enormt dyra, upp till $20.000 per ar och barn. Men publika skolor, tex Manly West, ar gratis men anda bra.

Surfing forsoker jag klamma in innan jobbet ('dawn patrol'), efter jobbet, eller pa helgen. Barn minskar definitivt moljligheterna att surfa men man njuter av varje ogonblick pa vattnet desto mera!

Sluta overvag och flytta hit

Logga in för att svara
#80839 Svar: Tva jobb i Sydney 15 år, 2 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Jaså i Fairlight? Provat å surfa rock poolen på ett stort swell än? Brukar vara ensam i vattnet där när det går av. Låt oss hooka upp för en pilsner eller surf snart va!

Logga in för att svara
#80850 Svar: Tva jobb i Sydney 15 år, 2 månader sen Stoke: 0

daniel.t
graphgraph

manliga_lars skrev:
Hej,

Systems Engineer
DSP Design Engineers
Kontoret ar i centrala Sydney och det ar latt att klamma in en surf fore eller efter jobbet. Vi sponsrar visum for bra kandidater.

Ja kan inget om det men lär mig snabbt
När kan jag börja?

Logga in för att svara
#80992 Svar: Tva jobb i Sydney 15 år, 1 månad sen Stoke: 0

manliga_lars
graphgraph

daniel.t skrev:
manliga_lars skrev:
Hej,

Systems Engineer
DSP Design Engineers

Ja kan inget om det men lär mig snabbt
När kan jag börja?

Helst igar om det gar bra

Logga in för att svara
#80993 Svar: Tva jobb i Sydney 15 år, 1 månad sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Hojta till om ni behöver en frilansande flashutvecklare

Logga in för att svara
#80994 Svar: Tva jobb i Sydney 15 år, 1 månad sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Om, ni behöver en duktig snöskotermeckare så bara hojta till. Kan, det mesta hona, byta kolv, bygga racepipa, justera in variatorer. Ja, kan allt när det gäller Snowmobils,,

Logga in för att svara
#81011 Svar: Tva jobb i Sydney 15 år, 1 månad sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

kag kan en del om gamla dbs cycklar om dess historia och hur man pumpar däck o byter kedja bara o hojta tiill!!

Logga in för att svara
#81016 Svar: Tva jobb i Sydney 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Jag har lite roliga finurligheter i bakfickan att plocka fram.
Exempelvis kan jag sätta på smatterband på cyklar.

Logga in för att svara
#91571 Svar: Tva jobb i Sydney 14 år, 4 månader sen Stoke: 0

alderblad
graphgraph

Jag heter Caroline är 21år bor i Manly sedan den 30 november. Jag jobbar gärna som inneboende nanny om någon är intresserad? Ni kan nå mig på mail carolinealderblad@gmail.com eller 0420 400 464

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!