|
#80938 |
Slussen Wave 15 år, 2 månader sen |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
|
|
|
|
#80939 |
Svar: Slussen Wave 15 år, 2 månader sen |
Stoke: 0 |
|
|
|
|
|
#80950 |
Stoke: 0 |
|
5 min hemifrån. Hade varit nice!
|
|
|
|
|
#80951 |
Stoke: 1 |
|
|
|
|
|
#80952 |
|
Det här måste vi alla stå bakom - självfallet!!!! You go!!!
|
|
|
|
|
#80988 |
Stoke: 4 |
Ants
|
Vi vet att surfare inte vill organisera sig, men detta är det enda som fungerar mot myndigheter och politiker. Själv är jag sjukt trött på turerna med SSA och personliga vendettor hit och dit genom åren. SSS är inte ens medlem i SSA längre, genom medveten utmobbning av några idioter i styrelsen för femitoelfte gången i historien.. Alternativet för att förändra är att skaffa sig egna miljoner/miljarder och en massa makt. Men i detta projekt behövs samarbete. Föreslår att Torö föreningen också joinar projektet med oss! Dvs så de som är locals från Nynäs är medlemmar där och de från Sthlm är medlemmar i SSS. Kanske finns det också någon annan förening norr om Sthlm sin kan vara med.. Det behövs verkligen flera tusen medlemmar för att vi ska vara riktigt övertygande. Vi kan räkna med alla brädåkare i föreningen för detta.
8 år är ingenting för ett sådant projekt för miljarders buklilupidas..
|
|
|
|
|
#80990 |
Stoke: 5 |
|
|
|
|
|
#81008 |
Slussen Wave 15 år, 1 månad sen |
|
måste fram en namninsamling me allllllla surfers namn i swerige....
|
|
|
|
|
#81054 |
Slussen Wave 15 år, 1 månad sen |
Stoke: -13 |
|
Borde väl kunna ansluta några kajakföreningar också?
|
|
|
|
|
#81081 |
Svar: Slussen Wave 15 år, 1 månad sen |
Ants
|
lånad,våg skrev:
måste fram en namninsamling me allllllla surfers namn i swerige....
Medlemmar är mer mycket mer kraft än namninsamling. Engagerade medlemmar ännu bättre. Vi kommer lägga upp en namninsamling för fler medlemmar som stödjer projektet.
Sthlm Sub Surfers förändrar din omgivning!
|
|
|
|
|
#81082 |
Ants
|
rackarn skrev:
Borde väl kunna ansluta några kajakföreningar också?
Vi kommer ta kontakt med dem också, men senast vi hade samarbete om vågen vi ville bygga i Strömmen, så var alla deras medlemmar över 40 år och SSS medlemmar hade inte registrerat sig då vi startade upp föreningen från dess vila mellan 1999-2003.. De medlemmar som SSA då hade hade vi inga födelsedatum på. Jag gjorde en drive för att få in födelsedatum, men få svarade. Projektet stöttades av Miljöpartiet, men nya regeringen la ner det av två skäl, för gamla medlemmar som staden inte ville satsa på och att vågen skulle förstöra för laxen Vi uppskattade kostnaden till 300 tkr där medlemmar hjälpte till att lyfta gatusten på botten. Staden uppskattade kostnaden till 600 tkr.
Som vanligt är det få som bryr sig, men vi kommer nå våra mål för eller senare. Det har vi lärt oss av Highvalley Skateworld som började så smått 1999 och snart går från projekt till upphandling och sedan bygge under hösten.
|
|
|
|
|
#81085 |
Stoke: -18 |
|
En personlig åsikt är att ni borde satsa lite mer vid befintliga bryt t.ex Torö om det skulle gå att få upp ett omklädningsrum mer soptunnor då hade jag verkligen kunna överväga ett medlemskap.
skapa ett artificiellt rev vore också mumma en riktigt istället för en stående våg vore grymt.
Men jag tycker samtidigt att det är bra att folk lägger ner arbete i något som kan generara mer surf absolut.
|
|
|
|
|
#81086 |
Ants
|
Tyreso_soulsurfer skrev:
En personlig åsikt är att ni borde satsa lite mer vid befintliga bryt t.ex Torö om det skulle gå att få upp ett omklädningsrum mer soptunnor då hade jag verkligen kunna överväga ett medlemskap.
skapa ett artificiellt rev vore också mumma en riktigt istället för en stående våg vore grymt.
Men jag tycker samtidigt att det är bra att folk lägger ner arbete i något som kan generara mer surf absolut.
Om du vill ha ett artificiellt rev och soptunnor och att någon hanterar det så ser du till att bli medlem och jobba för det. Jag och Johan Sandström kämpar med "Sthlm Slussen Wave 2018" och brinner för det och kommer därför inte ha tid eller råd att jobba med ytterligare fler projekt som det ser ut just nu. Vi har redan ett gäng pågående skatepark projekt tillsammans med andra i SSS-styrelse samt engagerade medlemmar. Om du vill göra det du vill ha så hjälper vi andra givetvis till så länge det är rimligt projekt att satsa på. Du kan ju börja undersöka vad ett konstgjort rev skulle kosta att bygga, miljöeffekter och sedan någon slag av undersökning som visar att det skulle fungera, att vågen blir bättre så att det är värt att bygga. Kan tänka mig att det finns en hel del andra problem med detta projekt, men självklart så gillar även SSS en förbättring av Torö-vågen som vi i föreningen surfat sedan tidigt 80-tal.
|
|
|
|
|