Facebook data

1
Chiles surfkust hårt drabbat av Tsunamin
#80999 Chiles surfkust hårt drabbat av Tsunamin 15 år, 1 månad sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Logga in för att svara
#81000 Svar: Chiles surfkust hårt drabbat av Tsunamin 15 år, 1 månad sen Stoke: 2

surfchica
graphgraph

www.facebook.com/video/video.php?v=104830119545056&ref=mf

OK, nu har jag försökt hur läääänge som helst med att lägga in den här filmen. Kan inte, så håll till godo med länken. Film från hur Pichilemu ser ut efter tsunamin.

Just det! och så måste man ju vara medlem.... De kanske lägger upp den på www.tripsurf.cl lite senare.

Ändrat av surfchica
Logga in för att svara
#81004 Svar: Chiles surfkust hårt drabbat av Tsunamin 15 år, 1 månad sen Stoke: 2

surfchica
graphgraph

www.ustream.tv/channel/tv-de-chile

Här kan man följa nyheterna som sänds i Chile. Även om man inte förstår språket, ser man bilder på vad jordbävningen och tsunamin lämnat efter sig.

I Pelluhue, i närheten av Cuaranipe, var vågen 10 m hög och kom ca 40 min efter jordbävningen. Folk har flytt upp till bergen och in i landet, men man är numera också orolig för alla plundringar av de övergivna husen. Man har ingen el, vatten eller gas.

Ändrat av surfchica
Logga in för att svara
#81114 Svar: Chiles surfkust hårt drabbat av Tsunamin 15 år, 1 månad sen Stoke: 1

stefan.hagwall
graphgraph

Jag ar har nu o halsar pa familjen, ska ner o se hur det ser ut i pichilemu o se vad man kan gora for o hjalpa till. det va grymt svart o ta sig hit fick vanta 5 dar i madrid for o kunna flyga vidare hit.

fick hora idag att en svensk surfare har avlidit pga tsunamin i pichilemu.. nan som vet nat om det stammer?

Logga in för att svara
#81118 Svar: Chiles surfkust hårt drabbat av Tsunamin 15 år, 1 månad sen Stoke: 2

surfchica
graphgraph

stefan.hagwall skrev:
Jag ar har nu o halsar pa familjen, ska ner o se hur det ser ut i pichilemu o se vad man kan gora for o hjalpa till. det va grymt svart o ta sig hit fick vanta 5 dar i madrid for o kunna flyga vidare hit.

fick hora idag att en svensk surfare har avlidit pga tsunamin i pichilemu.. nan som vet nat om det stammer?

Grymt att du ska hjälpa till! Stoke till dig!!!!!
Jag har iaf inte hört om någon svensk surfare...tycker ändå att jag hållt mig rätt uppdaterad.

Fortsätt gärna rapportera!!!!

Logga in för att svara
#81130 Svar: Chiles surfkust hårt drabbat av Tsunamin 15 år, 1 månad sen Stoke: 1

stefan.hagwall
graphgraph

www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=204603
har har dom intervjuat morsan..
www.dn.se/nyheter/varlden/knappt-100-svenskar-saknas-1.1055335
och dar ar lite om svenskar i chile..
www.elpais.com/fotogaleria/Fuerte/terremoto/Chile/elpgal/20100227elpepuint_1/Zes/1
dar har vi en massa starka bilder..
www.facebook.com/home.php?#!/pages/Chilesurf/76875632191?ref=ts
och har ar en surfgrupp pa facebook i chile som har massa info, bilder fran pichilemu osv..

igar hade vi en fet efterskalv har.. det ar scary assa

Logga in för att svara
#81133 Svar: Chiles surfkust hårt drabbat av Tsunamin 15 år, 1 månad sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Jisses! Bara smulor kvar.

Logga in för att svara
#81134 Svar: Chiles surfkust hårt drabbat av Tsunamin 15 år, 1 månad sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Det här grymma huset stod bredvid stranden vid Punta de Lobos när jag var där för exakt ett år sedan.

Så här ser det ut idag...

Ändrat av Redax
Logga in för att svara
#81137 Svar: Chiles surfkust hårt drabbat av Tsunamin 15 år, 1 månad sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Redax, den hann jag aldrig besöka...och får anatagligen aldrig göra heller..

Jag har som tur är hört från min familj i Lota de mår bra och deras hus hade klarat sig ganska bra. Nu kan man andas ut!

Chilesurf har en sida på internet där de bedjar om hjälp till områdena (då mest surfområden) som drabbats av tsunamin. Sidan är på spanska men jag hjälper er mer än gärna med översättningar. Det är i främsta hand filtar, mat och vatten som behövs men i framtiden även hjälp med uppbyggnaden. kika in där ni som är intresserade av att hjälpa till! Och tack igen alla som har hört av sig och undrat hur familjen mår. Det värmer!

www.facebook.com/pages/Chilesurf/76875632191?ref=ts

Paz y fuerza

Logga in för att svara
#81392 Svar: Chiles surfkust hårt drabbat av Tsunamin 15 år, 1 månad sen Stoke: 1

DNT
graphgraph

Om man vill bidra till hjälpen i Chile så kommer det att bjudas på Paella vid restaurang Barcelona i centrala Stockholm den 13 mars mot valfri donation.Detta arrangeras tillsamans med Chilenska kosulatet.Kom o visa Stoke.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!