Facebook data

1
Tips om södra Sri Lanka?
#81449 Tips om södra Sri Lanka? 15 år, 1 månad sen Stoke: 3

cobben
graphgraph

Någon som sitter på några bra tips om boende och/eller "måste-åka-till" ställen runt södra Sri Lanka? Ska dit 11 dagar över påsk. Hört att Weligama ska vara fint, samt runt Galle. Alla tips är välkomna!

Logga in för att svara
#81490 Svar: Tips om södra Sri Lanka? 15 år, 1 månad sen Stoke: 4

Danne E
graphgraph

Hej, var där 3v runt jul/nyår. Mainpoint i Hikkaduwa är såklart riktigt bra men då får du garanterat dela våg med andra. Kan rekommendera Midigama en vänster som kan bli riktigt lång om swellet är lite större, nära Midigama ligger även Kabalana också en fin våg. Mirissa har en fin höger som börjar längst ut på en point och rullar in över ett rev, var lite litet när jag var där men den kan nog bli riktigt bra. Boende i april känns som inga problem, vi bodde i Mirissa på Mothers house lite inne i djungeln men schyssta rum i Midigama bodde vi på Sabadine (dock kommer du garanterat vakna av morgontåget) i Hikk kan jag rekommendera ett billigt och bra ställe mitt emot Uneversial, följ den lilla grusvägen in i djungeln till sista huset där är det (har inget namn). Jag vart avrådd att åka till Welligama pga ingen höjdarvåg men den kanske är bra. Vet att du kommer att ha det bra!!

Logga in för att svara
#83151 Svar: Tips om södra Sri Lanka? 15 år sen Stoke: 3

bumbum
graphgraph

Midigama e helt klart de säkraste kortet.. bo på rams guesthouse! skönt häng och billigt.. + att du har gångavstånd till 4 olika spots.. och kabalana en kort tuk tukresa bort.. sen kan du även tuktuka till mirissa på en kvart.

i weligama är det enda vettiga en grym juicebar heh.. men enligt localsen kan beachbreaket där bli riktigt bra

lycka till!

Logga in för att svara
#83154 Svar: Tips om södra Sri Lanka? 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

glöm inte att lära dig rulla på hövvet också innan du åker...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!