Facebook data

1
Storlekar på Våtdräkt för tjej?
#8158 Storlekar på Våtdräkt för tjej? 18 år, 4 månader sen  

Ninjita

Hej,

Jag är lite förvirrad över det här med våtdräktsstorlekar. Jag är säker på att jag brukar ha stl 8...
Men nu var jag inne på den där brittiska hemsidan det tipsades om här (rea på våtdräkter), och enligt deras måtttabeller är jag stl 12, eller möjligen stl 10.

Enligt vilket lands måttenhet är jag 8:a? USA?
(Enligt US storlekar, vad är skillnaden på en 8 och en 8s ? Är 8s kortare eller smalare?)

Funderar över lite olika dräkter, från USA, men även en från UK website.

Men lite nervös över storlekarna.... jobbigt om det blir fel...

En fråga till : Vilken millimetertjocklek har den är tjockaste dräkten som finns för tjejer? Om 6mm finns för tjejer vill jag gärna veta vilka fabrikat. Än så länge har 5/3 varit det tjockaste jag kunnat hitta i dammodell.

Tack snälla om du kan svara lite

Logga in för att svara
#8162 Svar: Storlekar på Våtdräkt för tjej? 18 år, 4 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Skriv din längd och vikt så är det lättare att tipsa om vilken storlek du ska ha...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#8163 Svar: Storlekar på Våtdräkt för tjej? 18 år, 4 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Skriv din längd och vikt så är det lättare att tipsa om vilken storlek du ska ha...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#8164 Svar: Storlekar på Våtdräkt för tjej? 18 år, 4 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

O'Neill har sitt flaggskepp Psycho II i 6mm för tjejer. Säkert en av de bästa vinterdräkterna som går att köpa för pengar. Ang. storlekar, så har varje tillverkare en "size chart" på sin hemsida.

Logga in för att svara
#8230 Svar: Storlekar på Våtdräkt för tjej? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Fany
graphgraph

Jag har en 6/5/3 från Mystic/ontopsports.com. Den e varm o riktigt bra! ca 2000 spänn har jag för mig. Lycka till/Fanny

Logga in för att svara
#8234 Svar: Storlekar på Våtdräkt för tjej? 18 år, 4 månader sen Stoke: 2

pikles
graphgraph

Har en hotline Firefly 5/4mm som funkar ner till 13-15 grader. Den är en dröm! Gick snabbt att få hem den, beställde från clean line (cleanlinesurf.com), skrev bara längd/vikt så fick jag en 8 (168cm/58 kg), oxo sett nåt med 8s men ingen aning...

Gillar clean line, de skickar med godis i paketet...

Logga in för att svara
#8962 Svar: Storlekar på Våtdräkt för tjej? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

ninjita
graphgraph

Tack alla för era svar!

Jag har kollat alla länkar, och den enda 6 mm med inbyggd luva jag kunde finna var O'neill för dam. (Tack Daniel ! )

@Alla: Hur mycket betalade ni för eran Hooded O'neill Psycho II, 6/4 ? Det billigaste alternativet jag hittat är 3479 i svenska kronor a med gratis home delivery. (Jag vet att cleanline har den för 410 usd, men de levererar just o'neill endast inrikes, och jag har inte tålamod att vänta på att den ska skickas vidare av ngn snöig polare...dessutom tillkommer väl tull och skatt då...? ...så det jämnar väl ut sig?) Är 3479kr ok? Dyrt? Billigt?
(O'NEILL LADIES PSYCHO II 6/4mm HOODED 2XFSW)

@Fany: Jag är nyfiken, hur gör du med luva? Har du en som går in under? Läcker det in vatten? Hur sent/tidigt in på året surfar du?

@Pickles: Fick du betala tull och skatt på din dräkt, och isåfall hur mycket? Jag är nyfiken på skillnaderna mellan firefly och ultrahot combo. Finns det en speciell anledning att du valde firefly? Var det pga att firefly ser ut att ha bättre passform på bilden? (Annars kostar ju ultrahot bara 10 dollar mer, för 14 grader extra, dvs ned till 0 grader Celsius.)

@Göran: Jag är stl 8. Har kommit fram till att det måste vara US-stl. ''T'' står ju för tall, så jag har gissat att ''s'' står för short... men är inte säker... så om någon annan vet...?...

Logga in för att svara
#8963 Svar: Storlekar på Våtdräkt för tjej? 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Ninjita!

Jag köpte min dräkt på ebay från feedback.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback&userid=surfs_you_right

Det fungerade helt perfekt! han skrev sample på paketet, så det blev ingen tull&moms.

Jag kan varmt rekommendera honom. Beställde på måndag och hade dräkten i handen på fredag. Oslagbart!

Logga in för att svara
#8975 Svar: Storlekar på Våtdräkt för tjej? 18 år, 4 månader sen  

[c]

ninjita, var hittade du dräkten utan frakt?

pikles skrev att hon är 168cm/58 kg och har strl 8. Jag är 164 och väger 48 kg, skulle jag då behöva mindre än 8? Finns det ens?! Är det någon tjej som testat junior/pojkdräkter? Finns det 6mm med huva i junior storlekar?

Logga in för att svara
#8977 Svar: Storlekar på Våtdräkt för tjej? 18 år, 4 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Ninjita: Allt under 4 000:- för en vinterdräkt är bra tycker jag. Var hittade du det priset? O'Neill gör förmodligen en utav de allra bästa vinterdräkterna. Om du är osäker på din storlek, kolla in deras size-chart här: www.oneill.com/company-sizechart.php

Det är riktigt att T står för Tall och S för Short, ibland ersätts T av L för Long på vissa andra märken.

Om du är en 8:a, alltså:

8 168 - 173 50 - 59
8S 164 - 169 45 - 54
8T 171 - 177 54 - 64

[c]: Du får det nog svårt om du är en 4, 6 eller 8S, du bör nog prova innan, eller kolla in Xcel's size chart och ta alla mått där som de föreslår, men det finns ner till strl 4, så oroa dig inte. De som har svårast att hitta dräkter som passar är de som är lång och väldigt smala, blir lätt mycket luft i ryggen då.

Logga in för att svara
#8981 Svar: Storlekar på Våtdräkt för tjej? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

ninjita
graphgraph

www.transsurf.co.uk/girls/shop_product.asp?_ctrl=&product=894&category=3&_Lpage=1

C: om du beställer härifrån tänk på att det är UK sizes. Dvs en amerikansk 8:a (som jag o pickles är) motsvarar stl 10-12 i UK size. Du kan köpa din stl UK 6 eller 8 ( svensk stl 32 eller 34) på länken ovan. Finns även size chart längst ned på sidan.

Johan, tack för länken! Suveräna priser. Synd att de inte hade 6/4 hooded för dam.

Logga in för att svara
#8987 Svar: Storlekar på Våtdräkt för tjej? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Åsa
graphgraph

Daniel skrev:
De som har svårast att hitta dräkter som passar är de som är lång och väldigt smala, blir lätt mycket luft i ryggen då.
Där kände jag mig träffad Daniel

[c] - jag har faktiskt en 3/2 junior dräkt som funkar fint när man är lite knotig, det är dock en NeilPryde vilket kanske egentligen inte är det allra bästa för vågsurf. Men den var sjukt billig - typ tusenlappen förra året - och har varit helt okej.

Beställer nu en RC 12:a 5/3 som jag tror blir bra för min längd (177 cm). Täpper till med våtdräktströjan om det blir problem.

Daniel, var det inte du som skrev om konstig bugg när man vill skriva RC? Funkar inte för mig heller, skumt....

Logga in för att svara
#8989 Svar: Storlekar på Våtdräkt för tjej? 18 år, 4 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Åsa skrev:
Daniel skrev:
De som har svårast att hitta dräkter som passar är de som är lång och väldigt smala, blir lätt mycket luft i ryggen då.
Där kände jag mig träffad Daniel

Daniel, var det inte du som skrev om konstig bugg när man vill skriva RC? Funkar inte för mig heller, skumt....

Det var helt riktigt Åsa, det var dig jag tänkte på, och det är def. inget negativt att vara lång å smal, utom möjligtvis att kunna hitta en våtdräkt som passar då.

Jo, ordet på C krockar med ett kommando för JSP tror jag, du får fråga sambot och kod-apan Yann (*duckar*) ang. exakt vad det gör, men jag googlade det, och det verkar vara en slags funktion eller något som detta forumet smäller på.

Logga in för att svara
#8990 Svar: Storlekar på Våtdräkt för tjej? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Åsa
graphgraph

Daniel skrev:
Jo, ordet på C krockar med ett kommando för JSP tror jag, du får fråga sambot och kod-apan Yann (*duckar*) ang. exakt vad det gör, men jag googlade det, och det verkar vara en slags funktion eller något som detta forumet smäller på.
Haha, var just min alldeles egna data-nörd som löste problemet med mitt inlägg

Logga in för att svara
#8991 Svar: Storlekar på Våtdräkt för tjej? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Kan inte PHP så jag har faktiskt ingen aning. Låter som du vet mer här. Verkar troligt det du skrev.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!