Facebook data

1
Att packa för surfresan
#81596 Att packa för surfresan 15 år, 1 månad sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Har väl alla ungefär samma böjelser och behov under en surfresa och skulle vara kul att höra hur ni löser det där med att packa. Rätt länge slängde jag bara ner så mycket som möjligt i boarbagen och en ryggsäck bara för att slippa lägga tid på något så tråkigt. Efter ett jävla rotande och letande efter grejjer under resor, otymplig packning att bära, pressure dings och spruckna rails packar jag iaf lite mer strukturerat.

Lite beroende på var jag åker och hur länge jag blir borta ser det ut ungefär såhär:
Incheckat: enbart en 7'6 wheelie boardbag (6kg)
- 3 brädor (groveler - good wave shortboard - semigun/gun ) inpackade i ihoptejpade formar av rörisolering för rails och liggunderlag under understa brädan och ett för översta brädan. (9kg)
- "Första hjälpen": 2 sterila förband, gasbinda, Antibiotika, Betadine, Suturkit, Kirurgisk tejp, Duoderm, Gladpack, Silvertejp, Sax, Pincett, Nålar för att peta ut sjöborrar efter att du blött fötterna i varmvatten med lime, Zinksalva för rash, Solkräm baserad på zink (går i svea under namnet "partikelfilter"), Myggmedel.
- Simfenor
- ca 5kg lätta och skrymmande prylar såsom enmannatält (mitt är i princip en sovsäck med litet tak för huvudet med en tältpinne), Speargun, fiskekniv och multitool (flyger från danmark och där är det inga problem - licensregler i svea...), Sämskskinn och Sarong (handduk har jag skippat), kläder (hur mycket behöver du eg om du ska till tropiskt klimat? - en handfull t-shirts, två par långa tunna bummulsbyxor och en tjock tröja med hoodie för att hålla myggorna borta)

Hanbaggage: Knökfull ryggsäck som är kring måtten för det tillåtna i kabinen
- Hygienartiklar
- Fenor, fegsnöre, wax, boardshorts och 1mm rashguard (om de nu super bort boardbagen eller den blir försenad vill jag inte förutom att hitta en bräda behöva leta efter det här också)
- Dykbälte med vikter
- Musikspelare
- Filt
- Det som inte fick plats i boardbagen pga viktgränsen för incheckat bagage.
- Utanpå väskan finns straps som jag sätter fast en extra väska (enkel 10l tygsäck med hadtag) i när jag väl kommer på plats för att kunna expandera packningen i så att man inte behöver plocka upp allt för att komma åt det som ligger underst.

Logga in för att svara
#81598 Svar: Att packa för surfresan 15 år, 1 månad sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Och ja, kanske det viktigaste efter surfbrädor - hammock. Åker i handbagaget.

Logga in för att svara
#81601 Svar: Att packa för surfresan 15 år, 1 månad sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Du har glömt något väldigt viktigt i medicinkittet. Gå till apoteket och köp Hansaplasts sprayplåster. Grymt bra när du får mindre sår att spraya över. Helt vattentätt och håller sig länge. Antibakteriellt dessutom...

Logga in för att svara
#81608 Svar: Att packa för surfresan 15 år, 1 månad sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

shark_feeder skrev:
Och ja, kanske det viktigaste efter surfbrädor - hammock. Åker i handbagaget.

En hammock i handbagaget?

Jag vet, jag vet...
Men kunde inte låta bli att tänka på hur det skulle se ut

Logga in för att svara
#81610 Svar: Att packa för surfresan 15 år, 1 månad sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Ha ha. Jävla språk.

Måste köpa större boardbag nu. *doh*

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax