Facebook data

1
Vintervåtdräkt för tjejer
#82073 Vintervåtdräkt för tjejer 15 år, 1 månad sen Stoke: 1

Spanner
graphgraph

Hej,
är det nån som vet var man hittar en vintervåtdräkt (6/5/4 med huva helst) för tjejer så här års? Jag har sökt i butiker och nätet men det verkar vara svårt att hitta en som både är tillräckligt tjock och som har huva. Jag är en frusen själ som behöver en riktigt varm dräkt, och kommer förmodligen att behöva det ett bra tag till av dagens bilder att döma.
Hur gör ni andra, har ni hittat en bra tjejdräkt och i så fall var, eller använder ni herrmodeller i små storlekar? Är det kanske det bästa alternativet?
Tack på förhand!

Logga in för att svara
#82074 Svar: Vintervåtdräkt för tjejer 15 år, 1 månad sen Stoke: 2

surfchica
graphgraph

Jag kör en NPX Sinner 5/3 utan huva, under har jag FCS Inner System Hooded vest och en rush - DET funkade igår Frös inte ett dugg!!! Förrän allt kom av
Personligen tycker jag att det är skönt med en dräkt som funkar höst - vår och lite vinter. Jag är också väldigt frussen och ger mig nog inte ut när det är FÖR kallt.... Än så länge är jag för snål för att ha fler dräkter.

De Pontes har västen, den är GRYM. Våtdräkten köpte jag på Surfers Paradise, den är riktigt bra! Såg att De Pontes har tjockare dräkter på rea. Backdoor har Xcel med huva, men det är jobbigt att inte ha någon dragkedja bak (tycker jag). Tänk på att om du har dräkten när det är kallt, så kan det vara skönt med något som snabbt åker av utan krångel. Du är frusen och stel.

Rekommenderar dig att prova dräkter, det är trist om du beställer hem en killdräkt som sitter helt fel. Har själv kört med killdräkter, men när jag provade min tjejdräkt blev det en AHA-upplevelse. Personligen tycker jag inte att det är schysst att prova i affärer och beställa på nätet (av någon annan). Vi behöver stödja våra "lokala" handlare. Men det är upp till dig att avgöra.

Logga in för att svara
#82086 Svar: Vintervåtdräkt för tjejer 15 år, 1 månad sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Vi har lite 5/3er från O´neill och även underställ med huva hos oss på 6/5/4 (www.sexfemfyra.se). Nu är det ju vår så det kan bli knepigt att hitta en 6mm dräkt men om du har vägarna förbi Nytorgsgatan 27 på södermalm i stockholm så kan du alltid komma in så kan vi se vad vi kan göra.

Logga in för att svara
#82090 Svar: Vintervåtdräkt för tjejer 15 år, 1 månad sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Pga dåligt utbud så kör jag på kill-dräkt. Det blir kanske lite mer utrymme för herrarnas "paket" mellan benen, men annars känner jag ingen skillnad.
Som vanligt rekomenderar jag The Surfshop i Stockholm: DePontes på Skånegatan. De har årets Billabong och Xcel såklart.

Logga in för att svara
#82096 Svar: Vintervåtdräkt för tjejer 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Nja... tycker inte att det är så mycket utrymme för paketet? Det trycker på som fan ju!

Men till tjejen som vill skaffa vinterdräkt skulle jag vilja uppmärksamma att det snart är april... ja just det..

Logga in för att svara
#82097 Svar: Vintervåtdräkt för tjejer 15 år, 1 månad sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Nja... Alla är inte lika välutrustade som du Svärrääääää

Samt att ja, det kan vara smart att köpa en tunnare dräkt än en 654a. Men det är skönt att aldrig behöva frysa. Samt att när surfar man som mest i Norden, JO, under höst, vinter, vår.

Ändrat av Liinus
Logga in för att svara
#82098 Svar: Vintervåtdräkt för tjejer 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

hehe tänkte inte på det... höhöhöhö

april - oktober är 654 för VARM!!!
November dec jan feb mars 654
april maj och okt 53
juni juli aug sept 3
:-D

Logga in för att svara
#82099 Svar: Vintervåtdräkt för tjejer 15 år, 1 månad sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

sverre skrev:
hehe tänkte inte på det... höhöhöhö

april - oktober är 654 för VARM!!!
November dec jan feb mars 654
april maj och okt 53
juni juli aug sept 3
:-D

Beroende på var man surfar. Östkusten håller sig runt 5-10 grader till maj. Beror på vindar och snösmältning. Minns att Gävlebukten hade 8 grader i juni för tre år sen. Västkusten och sydkusten är generllt varmare.

Logga in för att svara
#82101 Svar: Vintervåtdräkt för tjejer 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Jo det är klart, sen har ju Lofoten en temp kring 8 grader och ska man upp i Berings sund eller Katchaki halvön så är lite svalare vattentemperaturer, det är det.
Men jag pratar om SVERIGE, alltså västkusten.
Gävlebukten är väl för fan FINLAND eller????

Logga in för att svara
#82106 Svar: Vintervåtdräkt för tjejer 15 år, 1 månad sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Halla dar Sverre, laste du biologi over huvud taget i skolan eller? Med tanke pa dina kunskaper om Norrland och norrlands lagun, Gavlelagunen. Till Spanner: Har precis bestallt en 6/5/4/3 xcel, har inte hunnit anvanda den men har haft xcel forr, fast tunnare varianter, och gillar dem for att det ar bra passform. Fast vad vet jag om svenska forhallanden.

Logga in för att svara
#82113 Svar: Vintervåtdräkt för tjejer 15 år, 1 månad sen Stoke: 1

Spanner
graphgraph

Tack för alla svar!
Bra att veta att det både fungerar att köra med lite tunnare dräkt alternativt med killdräkt. Har letat lite under vintern efter tjocka tjejdräkter men det har varit lite skralt utbud. Men nu jäklar bär det av till Cornwall så nu måste en dräkt skaffas fram!

Logga in för att svara
#82115 Svar: Vintervåtdräkt för tjejer 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Tänk om man hade varit en säl..

Logga in för att svara
#82118 Svar: Vintervåtdräkt för tjejer 15 år, 1 månad sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Köpte en bräda och lite prylar från kingofwatersports, www.kingofwatersports.com/women-full-suits-c78.html

Hör med Alex vad du ska ha.

Logga in för att svara
#82121 Svar: Vintervåtdräkt för tjejer 15 år, 1 månad sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Hea skrev:
Halla dar Sverre, laste du biologi over huvud taget i skolan eller? Med tanke pa dina kunskaper om Norrland och norrlands lagun, Gavlelagunen. Till Spanner: Har precis bestallt en 6/5/4/3 xcel, har inte hunnit anvanda den men har haft xcel forr, fast tunnare varianter, och gillar dem for att det ar bra passform. Fast vad vet jag om svenska forhallanden. Jaaa, april,april

Logga in för att svara
#82123 Svar: Vintervåtdräkt för tjejer 15 år, 1 månad sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

Jag kör en O'neill 5/3 & har en 1 mm väst med huva under dräkten under höst/vintermånaderna. Tycker att det funkar ner till 6-8 grader ungefär. Jag är iof sig väldigt lättfrusen & det är självklart individuellt...
Håller med Surfchica om att du ska prova dräkt på plats så du får rätt passform. Glöm inte fötterna! Tycker alltid det är där man börjar frysa först...
Lycka till!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!