Facebook data

1
Android app för surfare i Skåne
#82453 Android app för surfare i Skåne 15 år, 1 månad sen Stoke: 2

knutigro
graphgraph

Hej,

Är det fler enn mig här som har en Android telefon? Jag programmerar lite som hobby och nu är min applikation Kuling Lite redo.

Kuling Lite samlar vinddata från dmi.dk (uppdateras var tionde minut) och presenterar riktning och vindstyrka på homescreenen på din telefon. I denne första version har jag valt ut ett par centrala spotter som vi i skåne kan ha nytte av. Jag har först och främst lagat applikationen för att jag saknade den själva men det kanskje finns en till som tycker den är bra... Appen är i ett mycket tidig stadium och inte testat på andra telefoner änn min egen HTC Hero. Jag mottar gärna feedback.

Kuling Lite er gratis och kan lastas ned via min hemsida: www.cocmoc.com

mvh knut

Logga in för att svara
#82454 Svar: Android app för surfare i Skåne 15 år sen Stoke: 3

paffare
graphgraph

Snyggt jobbat!
Jag har en HTC Hero och kör 2.1 rom på den. Kan konfirmera att widgeten fungerar alldeles utmärkt på min telefon, snygg layout och smart idé. Saknar bara motsvarande fast runt Stockholm.

I framtiden vore en applikation som visar typ vågprognos på ett smidigt sett guldvärt, även windguru skulle vara helt fantastiskt att ha direkt som en widget/applikation.
Bra jobbat!

Logga in för att svara
#82457 Svar: Android app för surfare i Skåne 15 år sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Jävla mobilt internet. Bättre förr när man lyssna på sjörapporten, kolla text-tv och sin favoritflagga.

Logga in för att svara
#82458 Svar: Android app för surfare i Skåne 15 år sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

Snyggt
fungerar fint på min HERO, en liten fråga bara hur har du fått webkameran som bakgrundsbild?
Skulle man kunna få in även smhi's kustobeservationer i den?

Paffare, windguru finns, bara sök i market. Vilken 2.1 rom kör du?

Ändrat av Papasharq
Logga in för att svara
#82463 Svar: Android app för surfare i Skåne 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Android, är inte det något rymdiskt?

Logga in för att svara
#82488 Svar: Android app för surfare i Skåne 15 år sen Stoke: 3

paffare
graphgraph

@Sverre
Android
och
Android

Logga in för att svara
#82492 Svar: Android app för surfare i Skåne 15 år sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Coolt jobbat.
Antar att du vet att YR.no också har gratis väderdata i diverse format som tex xml.

Logga in för att svara
#82507 Svar: Android app för surfare i Skåne 15 år sen Stoke: 2

knutigro
graphgraph

Tack för allt beröm och tack för publisiteten Redax

Självsagt blir nesta steg at utöka applikationen med data från smhi (och hela sverige). Undrar om jag kan havna i problem på detta sättet? Smhi och Dmi kanskje har nån slags copyright. (?)

Qanik: Jag ska titta lite på yr men så vidt jag vet har dom bara prognoser och för detta finns redan ganska bra appar.

paffare: takk för tipset. Jag tror också det är en bra ide.

Papasharq: Appen jag bruker för bakgrundsbilden heter Window Paper och du hittar den här. Jättebra ide med nån slags vädergrafik som bakgrundsbild. Man måste dock själv hitta linken til själva bildet och det fungerar inte med streams eller java. Riktiga foton är det som gälder, som till exempel denne: http://www.surfdagboken.se/apelviken.nu/kamera2.jpg

Ändrat av knutigro
Logga in för att svara
#82558 Svar: Android app för surfare i Skåne 15 år sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

knutigro skrev:
Papasharq: Appen jag bruker för bakgrundsbilden heter Window Paper och du hittar den här. Jättebra ide med nån slags vädergrafik som bakgrundsbild. Man måste dock själv hitta linken til själva bildet och det fungerar inte med streams eller java. Riktiga foton är det som gälder, som till exempel denne: http://www.surfdagboken.se/apelviken.nu/kamera2.jpg

Tackar fungerar fin fint, måste säga att din app fungerar mycket bättre än DMI´s egna, enligt mig

Logga in för att svara
#82636 Svar: Android app för surfare i Skåne 15 år sen Stoke: 2

knutigro
graphgraph

Takk för det.

Tyvärr har jag en liten tråkig nyhet:
Jag är jo totalt nybörjare på det her och efter at jag lade upp min förste versjon på Android market så slettade jag ved misstag appens certifikat. Lite svårt att förklara. I allefall innebär det at jag har tappat kontroll över uppdateringer av appen på market och fick tyvärr avsluta den första versjonen. Dom som redan har innstallerat den gamla versjonen får dermed inte tilgång til uppdateringer.

Dock har jag nu skapat ett nytt prosjekt på market och 'Kuling Lite' ligger nu uppe i ny versjon med samma navn. Om ni har den gamla versjonen innstallerad (just nu gälder det väl 15 aktiva användare) och vil följa med på uppdateringar måsta ni avinnstallerer Kuling på telefonen, gå inn på Android Market igen och innstallera den nye versjonen som ligger där. Sök på Kuling eller gå via appens hemsida.

Lite omständigt men jag håppas det är värdt det då appen är mycke färskt och jag fortfarande har massa ideer på förbättringar. Bland annat möjlighet at välja färger, flera väderstationer etc.

Håppas på lite surf snart.....
hälsningar knut

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!