Pepson skrev:
shark_feeder skrev:
Ja. Såväl KLM som Air France har ändrat sin, för en stund vansinniga policy, till att åter se brädor under 2m och inom viktgränsen som vanligt bagage, och således inte ta extra betalt för det. Gott.
Låter faktiskt bra. Men alltså: betyder det att jag kan släpa en vanlig resväska på cirka tio kilo och en boardbag på ungefär det samma och få det godkänt? Eller är policyn den att bara en väska godkänns? I så fall borde man ju stuva ner allt i boardbagen och då blir de väl riktigt gnälliga.
Vill inte vara dryg. Men läs policyn på deras hemsidor. (gäller inte bara dig) Skriv och fråga om du ändå inte förstår. Gillar tråden, för att den ger en översikt om vilka bolag som har schyssta policys. Men begriper inte varför det alltid blir så att lata personer tror att de ska få svar genom forum på sådant som är så uppenbart lätt att ta reda på själv.
Och nej jag har ingen erfarenhet av att checka in två väskor. När jag reser checkar jag aldrig in mer än brädor och ev en harpum och fenor som åker i eller med samma bag, ens om jag ska vara iväg ett par månader. Det är väl surfa du ska?