|
#833 |
Buggrapport 18 år, 7 månader sen |
Stoke: 6 |
|
Redax! Var tog buggrapportinlägget vägen? Klistra upp det på toppen i forum!
1. Grymt om man kunde posta svar på folks svar i deras gästböcker... som i forum.
2. Kan man inte få mejl när folk svarar på inlägg i gästböckerna?
3... he he he schlook... mannen utan liv... han som satt å data samt försökte dricka Sonny under bordet (Cava only!!!).
|
|
|
|
|
#838 |
Svar: Buggrapport 18 år, 7 månader sen |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
1: man kan det men vissa har problem att se fönstret som poppar upp. skall fixas
2: nej, bara när någon skriver i ens egen gästbok
3: skaffa ett liv 
|
|
|
|
|
#844 |
Stoke: 0 |
|
oja va cava´n smaka fint!
ps. de är fin reggae i västerås i dag. Delar av svenska akademin gästar taj Mahal! Hoppa i plåtburken o dyk förbi...
|
|
|
|
|
#905 |
Stoke: 10 |
Qanik
|
Tja Redax, ska börja med att gratulera till en riktigt skön sida, du förstör mina dagar för jag hänger bara på sidan å försöker hinna läsa allt, så snart kan jag inte betala hyran ...
Har några tips funderingar som du får göra vad du vill av....
Gillar chatten skarpt, men den är lite liten, skulle de gå göra så den kan poppa ut i ett litet eget förnser så blir de lättare läsa. De är även lite jobbigt att den blinkartill och hoppar högst upp när den laddar om, så får man skrolla tillbaka till där man läste.
Vore skysst om man kunde redigera sina egna inlägg.
Listan på medlemmar skulle kunna ha bokstäver i stället för siffror högst upp, så blir de lättare att hitta folk.
Keep upp the good work!!
/Qanik
|
|
|
|
|
#906 |
Qanik
|
en sak till... när man svarar på en lång tråd så knnde de avara bra att kunna få upp alla inlägg i tråden, oftast räcker de ju med de 5 senaste men ibland vill man se vad som skrivits ännu tidigare.
|
|
|
|
|
#932 |
Redax
Chefredaktör
|
Tack för tipsen Qanik!
Scrolla ner hela vägen och klicka på ARKIV om du bara vill läsa vad som sagts i chatten. Mycket enklare på det viset.
Hade långa funderingar om huruvida användare skulle få redigera sina inlägg. Visst kan det vara bra om man råkar skriva fel t.ex. Men tänk på att forumet inte är något högskoleprov. Spontana inlägg och spontant snack. Spelar inte så mycket roll om man lägger ett ord fel här och var eller en bokstav för mycket. Folk bryr sig inte om sånt i allmänhet när de läser, utan skummar mest igenom posterna.
En av nackdelarna med att låta användare redigera sina inlägg är att om man hamnar i en disskusion så kan man gå tillbaka och ändra det man har sagt eller radera inlägg om folk inte håller med en exempelvis. Det skulle kunna resultera i en massa missförstånd. Kan inte säga att det är helt uppenbart om detta är en nackdel eller inte. Om intresse för redigeringsmöjligheter av egna inlägg finns bland en stor del av medlemmarna så är det något vi skulle kunna fixa inom sin tid.
Medlemslistan är just nu sorterad i bokstavsordning och vill man leta efter ett användarnamn går det bra att använda listans sökfunktion. Det kan mycket väl hända att vi lägger till ett klickbart alfabet så småningom när vi fått mer medlemmar.
Angående ämneshistoriken så kan du nog ha rätt i vad du säger. Den enda nackdelen jag kan se är att eventuella laddningstider kan bli jobbiga om det är för mycket inlägg i ett ämne. Ska ha ditt förslag i åtanke.

|
|
|
|
|
#941 |
Qanik
|
Förstår dina tankar om att redigera inlägg, kan nog hålla med om de. de som hända var att jag hade en bild som blev fel. men de kanske är sånt man får leva med. Tycker att de offtast funkar bra med 5 senaste inläggen när man skriver, men man skulle kunna lägga en länk så man kan se alla om man behöver, så påvärkas bara laddningstiden när man de är värt de.
Hadde missat arkiv länken. Så du har ju redan fixat de 
|
|
|
|
|
#973 |
Stoke: 5 |
hman
|
har du tänkt fixa så att man kan se sidan ordentligt med IE 7 eller blir jag tvungen att ladda ner Firefox till min burk där hemma? 
|
|
|
|
|
#977 |
Redax
Chefredaktör
|
Hoppas kunna fixa det så fort jag uppdaterar systemet, vilket jag skulle gissa blir inom några veckor.
Men en Firefox i burken har väl ingen dött av å andra sidan. 
|
|
|
|
|
#1246 |
|
[c]
|
Jag får inga bilder på PC, varken med IE6 eller Firefox. What to do?
|
|
|
|
|
#1247 |
Redax
Chefredaktör
|
mycket besynnerligt!
skriver du adressen utan "www"?
|
|
|
|
|
#1252 |
|
[c]
|
jep, kör: surfsverige.se
i explorer syns inte ens menyn, bara på "hover"
har inte liknande problem med andra siter
|
|
|
|
|
#1253 |
|
[c]
|
än märkligare är att vissa bilder (profilbild och övre banner, men fortfarande ingen menyrad eller bilder i inläggen) dyker upp precis efter jag postat ett meddelande, för att försvinna igen om jag laddar om siten
|
|
|
|
|
#1254 |
Redax
Chefredaktör
|
Ska försöka åtgärda felet men jag vet inte vad det beror på
...än
|
|
|
|
|
#1430 |
Stoke: 5 |
hman
|
Nu funkar det klockrent även med IE 7 (jag hade en betavers innan så det kanske va den som krånglade).
|
|
|
|
|
#1534 |
Stoke: 0 |
magge
|
skulle det inte gå och lägga in klockslag i chatten? på varje inlägg alltså om det inte var uppenbart 
|
|
|
|
|
#1659 |
Qanik
|
vore kanse bra med ett felmedelande när man lägger in bilder som inte kommer visas av nångon anledning. eller att du sizar om dom. tror jag kan få tag på en kod i C# (vet inte vad du skriver i) men de går nog ganska lätt att hitta på nätet annars...
|
|
|
|
|
#1660 |
Qanik
|
|
|
|
|
#1662 |
Stoke: 3 |
|
magge skrev:
skulle det inte gå och lägga in klockslag i chatten? på varje inlägg alltså om det inte var uppenbart
ja alltså det finns ju redan, håll muspekaren över ett inlägg så ser du datum o tid.
|
|
|
|
|
#1670 |
Whale
|
Vet inte hur det är meningen att det ska vara men när man går in på forumet så är de poster man inte läst rödmarkerade. Nästa gång man går in är ingen rödmarkerad trots att man inte läst alla poster. Ska det vara så?
Iof ganska skönt för då tror man att man läst allt och är fullständigt upplyst... 
|
|
|
|
|
#1671 |
Stoke: 3 |
|
det har jag oxå lagt märke till, olästa inlägg som avmarkeras efter en tid (eller när man laddat in sidan igen). är inte helt hundra på om jag gillar det. vill man markera alla inlägg som lästa kan man ju göra det själv längst ner på sidan.
|
|
|
|
|
#1742 |
Stoke: 15 |
|
Yup, jag märker nu också, att jag har samma problem som ovan, det görs inlägg som inte är markerade som lästa, fast jag inte läst dem. 
|
|
|
|
|
#1747 |
Redax
Chefredaktör
|
Det är en bugg i forum-mekaniken. Hoppas på en uppgradering som fixar detta i framtiden.
Men det underlättar att alla ämnen med nya inlägg hamnar överst och sen "puttas" neråt.
|
|
|
|
|
#2070 |
Svar: Buggrapport 18 år, 6 månader sen |
Qanik
|
Jag kan inte posta i forumet. får "forbidden" har inte access till index.php eller nått liknade...
syns dehär så gäller de tydligen bara en tråd !
|
|
|
|
|
#2074 |
Svar: Buggrapport 18 år, 6 månader sen |
Qanik
|
verkar vara vinterdräckstråden som är konstig. Tydligen fler än jag som har problem, dock inte alla
|
|
|
|
|