Facebook data

1
Surfresa under juni och framåt
#83501 Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: 0

hildur
graphgraph

Hej!

Jag och en eller fler kompisar har tänkt göra en vågsurfresa i sommar med start i mitten på juni. Vi är båda nybörjare och äger inga brädor. Själv har jag dock windsurfat i några år.

Då jag är den enda av oss med körkort ska vi antagligen inte hyra någon bil under resan. Vi hade dock tänkt vara borta i 1-2 månader och vill därför byta ställe ibland, dock med andra transportmedel än bil.

Min fråga är var ni tror det är lämpligt för oss att åka vid denna tid på året?

Tacksam för svar:)
//Anton

Logga in för att svara
#83509 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: 1

Jesper
graphgraph

Åk till Bali, köp varsin billig stor nybörjarbräda som ni kan sälja tillbaka när ni drar hem igen. Hyr sedan en moppe med boardracks. Med moppe kan ni alltid ta er till ett spot med lagom stora vågor.

Jag kan rekommendera att ni första dan tar er till Uluwato, perfekta nybörjarvågor och superenkelt att ta sig ut till brytet...

Logga in för att svara
#83511 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: 0

hildur
graphgraph

Låter nice!

Hur är priserna för att leva där nere? Flygbiljetten tur o retur verkar ju gå på 23 000 nu när jag kollade.

Vi har ju också funderat på Portugal vilket hade gett en billigare nerresa men som kanske ändå hade blivit dyrt i längden då man bor och lever där.

Logga in för att svara
#83513 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

170€ London Kuala lmpur Air Asia

Logga in för att svara
#83545 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

JUST Go MAN,,,,,,,BE...FORE ITS To lATE! OK,, RIP IT ON SO HARD!!!! ITS GONNA BLOw your away .------with the ....backwash! so mUCH!
guys yOU can hike! to there!

in fRANCE!

Logga in för att svara
#83547 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Tur att du skrev att det var från Juni och framåt ni skulle åka!!

Vet du vad jag trodde först?

jo att det var från juni och bakåt!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHHAA!!!! tÄNKA va SÅ fel det kan bli!!!

Logga in för att svara
#83548 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: 0

Klättermus
graphgraph

En bättre nybörjarvåg än Uluwato, är Padang padang. ligger nedanför Ulu, (mot kuta till) Och, du paddlar ut på en beach utan våger. Sen runt en klippa. På andra sidan klippan är vågen. Perfekt för du och dina kamrater.

Logga in för att svara
#83557 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: 0

hildur
graphgraph

Okej!

Vi kommer ju vara borta i 1-2 månader. Vilka olika surfställen kan man då ta sig runt mellan?
Hur kan man bo där nere, hur funkar tranporterna? Och vad kostar olika saker där nere?
Vad kan man göra annars förutom surfing, finns det sevärdheter och hur är utelivet osv?

Tacksam för alla svar:)

Logga in för att svara
#83559 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Klättermus skrev:
En bättre nybörjarvåg än Uluwato, är Padang padang. ligger nedanför Ulu, (mot kuta till) Och, du paddlar ut på en beach utan våger. Sen runt en klippa. På andra sidan klippan är vågen. Perfekt för du och dina kamrater.

Jag hoppas att du driver med hildur. Eller finns det flera Padang Padang, Uluwatu pa Bali?
Uluwatu = fast hollow
Padang padang = heavy, sharp rocks, pros & kemikaze only

Visst sa kanske det ar "ok" pa en dag med 1ft, men jun - jul ar ju peak season, sa det lar ju INTE vara samtt

Far man en 2,5 m NSP brada i huvet nar det ar heavy, da lar man onska att man hade kopt livforsakring sa att mamma har rad att frakta kroppen hem...

I dunno... Uluwatu, padang padang som nyborjarar vag under peak season?
Vet inte om jag ska skratta eller grata... hoppas att det var ett skamt, isof javligt elakt skamt...

Logga in för att svara
#83560 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Satsa på Padang Padang och Bingin i första hand.

Man kan bo i hyddor där nere, kan rekomenderas skarpt. Då får man med sig en del av den lokala kuturen.

Transporter kan vara lite si så där. Tågen är ofta överfulla och bussarna är packade med hönor o grisar och en och annan get. Smidigast är därför att hyra moped, eller åka åsnevagn.

Lite prisexempel på olika saker:

solhatt : 15 kr
solfjäder : 35 kr
sarong: betala absolut inte mer än 200 kr
surfningsbräda: 200-300 kr

Sevärdeheter: Det ska finnas ett tempel någonstans på ön. Sen kan man titta på risfält. Man kan också gå på marknader och titta på alla lustiga saker som erbjuds till salu.

utelivet är bra, ibland smäller det bomber också. ett jävla ös helt enkelt höhöhö

Logga in för att svara
#83561 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

tssss sverre.. fucking showoff. Okej du har varit pa BALI och surfar padang padang cooolt!

Det ar som alla svenne kooks pa anchor point... fucking waste

Logga in för att svara
#83562 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

surfat even hehe
naa sluta vara elaka!! va lite serios, ge seriosa tips herregud... alla nyborjare fortjanar det.

Logga in för att svara
#83566 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: 0

hildur
graphgraph

Ger nog upp det här forumet. Trist att ni vill döda folks surfingintresse.

Logga in för att svara
#83567 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

ja va forsiktig dar ute bara, det kan vara ratt farligt fastan det inte ser sa ut

Logga in för att svara
#83568 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: 0

hildur
graphgraph

Jo kan tänka det. Får ju ta nån lektion i början så man får lite koll på läget.

Logga in för att svara
#83576 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Som Jesper sa åk till Bali.
Bo i Kuta, surfa Kuta beach och parta i byn. Håll er där och tänka inte ens på ställen som Ulu.
Möjligtvis kan ni ta er upp till Medewi efter ett par veckors beach surf och surfa där men var beredda på att andra surfare kommer ta de flesta vågorna.

Kör så det ryker man lever bara en gång!

Logga in för att svara
#83578 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

hildur skrev:
Låter nice!

Hur är priserna för att leva där nere? Flygbiljetten tur o retur verkar ju gå på 23 000 nu när jag kollade.

Vi har ju också funderat på Portugal vilket hade gett en billigare nerresa men som kanske ändå hade blivit dyrt i längden då man bor och lever där.

Ok, så vad kan kanske ett flyg till Portugalien kosta... 5000 kr,
du ska alltså tjäna in mellanskillnaden på 18 000 kr i levnadskostnader på 1 - 2 månader, höhöhöhöhöhöhöhöhöhööö!!!

ok ska du käka lobster varje dag???

Jag tycker ni verkar vara lite halv lost faktiskt, alltså när det gäller världsvana...
ni kommer bli uppätna på Kuta av försäljarna, hororna, och massagetanterna som kommer antasta er ...

så åk till Portugal, Spanien eller Frankrike istället och surfa beachbreak. Finns ingen anledning att åka till Indonesien för att surfa beachbreak...

Logga in för att svara
#83582 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

Hör nu upp noga era rutinerade surf-tuffingar! Glöm inte bort att ni varit nybörjare en gång också! Ja ni har till och med varit små bäbisar som inte kunde nånting mer än att bajsa barnbeck, äta och skrika!
Om man tycker en fråga är dum och förtjänar ett dumt svar, ja det är väl en sak och det kan jag oftast helt och fullt hålla med om.
Men som i det här fallet där en kille ställer en vanlig rak fråga om var han som nybörjare ska åka så kan man ju välja mellan att ge ett seriöst svar, eller, om man tycker att sånt får man ta reda på själv, bara hålla truten helt enkelt. Vad som däremot är onödigt är att vara repektlös!

Nä, jag gillar inte crowd, varken hemma eller på Bali men gränsen går vid lurendrejeri och respektlöshet. Det är bättre att hålla käft i så fall!!

Hildur, lyssna på Surfers tips, det enda vettiga i tråden

Logga in för att svara
#83590 Svar: Surfresa under juni och framåt 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

vad har det här med crowd att göra????

ställde snubben en vanlig rak fråga????????

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!