Facebook data

1
Bygga egen...
#836 Bygga egen... 18 år, 7 månader sen  

H_Z_2

Verkar finnas en hel drös med info online om hur man skall
gå tillväga för att knåpa ihop sin egen hemmabyggda
surfbräda. Skulle kunna vara ett intressant projekt att pröva
någon gång. Är det någon här som har testat och har praktisk
erfarehet från ett bygge?

Logga in för att svara
#837 Svar: Bygga egen... 18 år, 7 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Tjena det är ett jävla bök att bygga egen bräda om du inte är lite av en Ernst Kirshsteiger mycket slipa mäta slipa lite till kladda me epoxy. Min kamrat byggde sin egen som faktiskt vart rätt ok för att vara första bygget den funkar att surfa på om man säger så. Köp så fin glasfiberväv som möjligt som är lätt att jobba med finns på t.ex Sea Sea för en ganska billigpeng. min polares bräda kostade ungefär 3000kr med allt material går säkert att få ned kostnaderna lite om man lägger manken till. Fen boxar och Fenor köpte han på Depontes men det går säkert att bygga själv om man vill köra med på plastade fenor istället för löstagbara. men kolla på www.surfline.com/sdg/features.cfm längst ner på sidan finns information om att bygga googla också på Surfer steve how to build your first surfboard lr nåt sånt en bra sida med mycket information. Lycka till me shapingen

mvh Andreas

Logga in för att svara
#841 Svar: Bygga egen... 18 år, 7 månader sen  

Elis

Tja grabbar,
vi var ett gäng som byggde varsin bräda i vintras. Var ett himla skoj projekt. Tog lite tid men om man är flera samtidigt var det skoj, omgås o ha kul! Projektet landade på ca 1500kr när brädan var klar så 3000 lät lite väl mkt. o då köpte jag ändå nytt fensystem i det priset. Visserligen köpte vi ett stort block som vi kunde göra 10 brädor ur och likadant med glasfibern. en kompis som köpte upp ett rejält lager med glasfiber i olika storlekar. Köpte blocet från "genevads cellplast" och glasfibern från nån båtbyggare nere i skåne. epoxyn hade en av oss ett rejält lager med hemma så det kostade oss inget...
Kan absolut rekomendera ett eget bygge, var himla skoj och lärorikt!

Logga in för att svara
#847 Svar: Bygga egen... 18 år, 7 månader sen  

H_Z_2

Det låter ju bra! Kanske blir lite byggande i vinter!

Logga in för att svara
#849 Svar: Bygga egen... 18 år, 7 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Såg i någon annan tråd att du var helt nybörjare, ett tips är att komma igång och surfa lite först och testa lite olika brädor innan du bestämmer dig för vad du ska bygga. När du har hittat någon modell du gillar kan du måtta av den och bygga något liknande.

Logga in för att svara
#850 Svar: Bygga egen... 18 år, 7 månader sen  

H_Z_2

Absolut!
Bygget blir nog en "kopia" av brädan som man redan äger kan jag tänka mig...

Logga in för att svara
#853 Svar: Bygga egen... 18 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

check out www.swaylocks.com for more detailed information.

Logga in för att svara
#865 Svar: Bygga egen... 18 år, 7 månader sen  

H_Z_2

Seems like a great webpage, lots of helpfull info! Thanks!

Logga in för att svara
#892 Svar: Bygga egen... 18 år, 7 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Bygget blir nog en "kopia" av brädan som man redan äger kan jag tänka mig...

Varför göra en likadan som du redan har isf. Tanken med en egengjord bräda är förhoppningsvis att du vill surfa den. om du då bara kompierar en du redan har så kommer du troligvis märka att den du redan hade fungerar kanske "lite bättre" och du kommer aldrig använda den du gjort.
Kolla ut en som du tror att du vill ha. måtta av den och bygg den!! Det blir roligare!!

Logga in för att svara
#893 Svar: Bygga egen... 18 år, 7 månader sen  

H_Z_2

"Kolla ut en som du tror att du vill ha. måtta av den och bygg den!! Det blir roligare!!"

Jag tänkte mig att det skulle underlätta inlärningen liksom (man måste ju börja nånstans), men absolut, att måtta av en annan bräda som man skulle vilja ha och försöka bygga ihop den är ju klockrent!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!